יט 'אדר ב התשפ"ד (29.03.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע


חרדת-קודש זו לא מליצה
אם אפילו אהרון ומרים ננזפו על תהייה תמימה שנאמרה מפה לאוזן על הרבי שלהם – משה אחיהם – מובנת מאליה איזו חרדת-קודש נדרשת מאתנו בהתייחסותנו להנהגותיו של הרבי או לכל הגה ממוצא-פיו  

י סיון התשע"ז (04.06.2017)

זו הייתה שיחה משפחתית תמימה. האחות סיפרה לאחיה כי הוכתה בתדהמה לשמוע כי אחיהם הצעיר עזב את אשתו. "מדוע? מה פשר הפרישות המופרזת שהחליט לעטות על עצמו?".
 
זהו. זה היה כל חטאה של מרים הנביאה. לא יותר מאשר תהייה, בפורום משפחתי מצומצם מאוד – מול אוזניו של אהרון בלבד – על התנהגותו החריגה של משה. בכוונות רעות אי-אפשר היה לחשוד בה. הן היא זו שדאגה למשה במסירות כשהיה פעוט, מוטל בתיבה המשייטת ביאור. כמו שאמרנו – שיחה משפחתית גרידא. והנה, כזו שערורייה עשה מזה הקדוש-ברוך-הוא. עד כדי כך, שהטיל על מרים עונש קשה ומבזה של שהייה בהסגר בן שבוע, כתוצאה מצרעת שדבקה בבשרה.
 
ואמנם מדוע? למה הייתה ההתייחסות לדבריה של מרים בחומרה כה רבה? – כי מדובר ב"עבדי משה". כלומר, מפרש רש"י: "במשה – אפילו אינו עבדי, כדאי הייתם לירא מפניו. כל שכן, שהוא עבדי ו'עבד מלך – מלך' – היה לכם לומר: אין המלך אוהבו חינם!". על אישיות בערכו של משה רבינו לא שואלים שאלות. אפילו לא אנשים בערכם של מרים הנביאה ואהרון הכוהן. משה רבינו זו רמה אחרת לגמרי, הרבה מעל כולם, ועצם העלאת התהייה על מעשיו נחשבת לחטא חמור, שגורר תגובה הולמת.
 
***
 
מה כל זה אומר לנו, אחרי יותר מ-3300 שנים מאז הפרשייה האמורה, המתועדת בפרשת-השבוע? – ראשית: להימנע מפטפטת מיותרת. משום מה, השתרשה כיום תובנה כי לשון הרע פירושה, הוצאת דיבה ועלילת שקר. וזו טעות. הוצאת דיבה היא הוצאת שם רע. לשון הרע קוראת התורה לסיפור אמתי שנועד לגנות את הזולת או להרע עמו.
 
התורה מתייחסת בחומרה רבה לכל צורה ונגזרת של לשון הרע. קל-וחומר בן-בנו של קל-וחומר כאשר נשוא השיחה הוא מנהיג הדור, ה'משה רבינו' שבדור. הזוהר הקדוש כותב שבכל דור קיים צדיק בו מאירה נשמתו של משה, וחייו הם בעצם המשכיות החיים של משה. וכפי שגם הגמרא כותבת, כי משה רבינו לא מת, ומשמעות הדבר היא, שמעולם לא עזבה נשמתו את העולם הזה ותמיד נמצא צדיק שממשיך את חייה.
 
***
 
הטבעת האחרונה בשלשלת החיים של נשמת משה היא הרבי מליובאוויטש. מי שכמשה בדורו, דואג ליהדותו ואמונתו של כל בן ישראל שבדור, באשר הוא. והסיפור האמור מלמד באיזו חומרה רואה הקדוש-ברוך-הוא כל דיבור על "עבדי משה". אם אפילו אהרון הכוהן ומרים הנביאה ננזפו ועוד על תהייה תמימה שנאמרה מפה לאוזן – מובנת מאליה איזו חרדת-קודש נדרשת מאתנו בהתייחסותנו לרבי, להנהגותיו הקדושות או לכל הגה ממוצא-פיו.
 
זהו אפוא הפשר לחרדת-הקודש בה אנו מתייחסים לדבריו של הרבי, כי הגאולה בפתח וממתינה רק לנו – ש"נסחב" אותה פנימה ונגשים אותה. זהו אפוא הפשר לחרדת-הקודש בה אנו מתייחסים לתנועות העידוד שהעניק לשירת החסידים לפניו כי הוא הוא המשיח ולאמונתם כי בכל רגע הוא עומד להתגלות. כי כאשר מדובר בנשמתו של מי שעליו התבטא הקדוש-ברוך-הוא: "בכל ביתי נאמן הוא", ברור לנו שכל דבריו ותנועותיו אמת וצדק, וגם אם לא נתפסים הדברים בהיגיון – זה לא גורע מנכונותם ואמיתתם.
 
באותה מידה שלפני 3300 שנה לא היו כל צעדיו של משה מובנים, אך כמובן הם היו מתואמים עם הרצון העליון, כפי שהוכיח אז הקדוש-ברוך-הוא לאהרון ומרים – כך גם היום ברור לנו שהדברים מתואמים עם הרצון העליון. תכף ומיד גם לעינינו יוכיח הקדוש-ברוך-הוא את אמיתתם. אמן ואמן. 





שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter