טו 'אדר ב התשע"ט (22.03.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




תענית אסתר לעתיד לבוא
לעתיד לבוא יתהפכו כל הצומות שתקנו הנביאים, לימי חגים. אולם יוצאת דופן תענית אסתר, אותה נמשיך לצום גם בגאולה.



|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע


אף פעם איננו לבד
בכל התמודדות נמצא עמנו הקדוש-ברוך-הוא ומעניק לנו כוחות. זה לא אומר שהשם נאבק בשבילנו. אנחנו אלה שצריכים להיאבק, ולהיאבק קשה – אבל אנחנו לא לבד. יש לנו גב חזק, בטוח ומבטיח

ו שבט התשע"ג (17.01.2013)

חב"ד
בתחילת פרשת השבוע מצווה הקדוש-ברוך-הוא את משה רבינו "בוא אל פרעה" והורה לו לשחרר את בני ישראל. לכאורה, נכון יותר לומר "לך אל פרעה". מהמילה "בוא" משמע שהשם בעצמו הגיע יחד עם משה. ואכן בספר הזוהר מוסבר, כי משה חרד להיכנס אל תוך הארמון, והשם הרגיע אותו על-ידי שאמר לו כי הוא בעצמו מתלווה אליו.
 
ממה אכן חשש משה? כבר כמה וכמה פעמים מסר משה לפרעה הוראות ואפילו איומים אלוקיים. מסבירה תורת החסידות, כי החשש היה מאנרגיות רוחניות אפלות שהתנקזו בארמונו של פרעה. הארמון שימש מרבץ לכוחות טומאה הרסניים במיוחד, וכאשר נכח פרעה בארמון הייתה עוצמתה של הטומאה כפולה ומכופלת. המטרה הרוחנית באותה פעם שנכנס משה לארמון הייתי להתעמת חזיתית עם כל אותם כוחות רוע, ולכן הוא קיבל פיק ברכיים ונחרד במיוחד.
 
משום כך אמר לו הקדוש-ברוך-הוא: אל פחד. אני בכבודי ובעצמי מגיע יחד אתך, כך ששום דבר לא יוכל לך.
 
*
 
תורה היא מלשון הוראה. סיפורי התורה אינם היסטוריה בלבד, אלא נועדו להורות לנו דרך חיים. יותר מכך: יש בהם, בפסוקי התורה, כוח נצחי המלווה כל נקודת זמן בחיינו. כאשר אנו לומדים סיפור בתורה אנו בעצם שואבים ממנו כוחות רוחניים למקום ולזמן שבהם אנו נוכחים, כדי שנצליח להתמודד עם משימות דומות לאלו שמתוארות בתורה.
 
אכן, מפגש עם פרעה לא עומד על סדר יומו של אף יהודי. גם מפגש עם דמויות שעשויות להיות מזוהות כממשיכי דרכו של פרעה – עומד אולי על סדר יומם של יהודים בודדים. אולם עימות עם כוחות טומאה מהסוג שהתנקז בפרעה, גם אם לא בעוצמה זהה, עומד בפירוש על סדר יומו של כל אחד מאתנו.
 
לכל אחד מאתנו יש התמודדויות עם היצר הרע, שאינו אלא שופרם ועושה-דברם של כוחות הטומאה בעולם. ההתמודדויות מתישות, הן אינן נפסקות – ולא אחת מתחשק לנו להרפות. אנו מרגישים כאילו הסיפור הזה גדול עלינו ומאבדים את הכוח להמשיך להיאבק בפיתויים השליליים המזדמנים והקורצים.
 
לכך בדיוק נועדה המשמעות האצורה במילים "בוא אל פרעה". הקדוש-ברוך-הוא מבטיח לכל יהודי ויהודי כי הוא לא מופקר לבד במערכה. בכל התמודדות והתמודדות נמצא עמו הקדוש-ברוך-הוא בכבודו ובעצמו ומעניק לו כוחות. זה לא אומר שהשם נאבק בשבילנו. אנחנו אלה שצריכים להיאבק, ולהיאבק קשה – אבל אנחנו לא לבד. יש לנו גב חזק, בטוח ומבטיח.
 
*
 
אחד מחידושיו של מייסד תורת החסידות, הבעל שם טוב, הוא בהגדרה הנכונה של ההשגחה האלוקית על כל מה שמתנהל בעולם. הבעל שם טוב מלמד כי אפילו עלה נידף ברוח למטרה אלוקית מדוקדקת, וכי המטרה הזו מהווה חלק מתוכנית-העל האלוקית שמנהלת את כל הבריאה כולה.
 
כאשר מדובר ביהודי, מקבלת ההשגחה האלוקית משמעות כפולה ומכופלת. העולם כולו אינו אלא אמצעי שמשרת את "הברגים המרכזיים" בבריאה – אלה הם בני-ישראל שמגשימים את הרצון האלוקי בקיום התורה והמצוות. מובן אפוא מאליו כי ההשגחה עלינו 'צפופה' יותר, מגינה יותר ומעניקה כוחות יותר.
 
כל עוד אנחנו בגלות, ההשגחה הזו נסתרת מעינינו. אולם בקרוב ממש, עם התגלותו לעין כול של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח והתגשמות חזון אחרית הימים, יתקיים הפסוק "וראו כל בשר יחדיו כי פי השם דיבר". הכול יראו בבירור את הנוכחות האלוקית, שתמכה בנו וקיימה אותנו ותמשיך לתמוך בנו ולקיים אותנו – לנצח.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter