י שבט התשע"ט (16.01.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




משיח מיד!
מקובל לאחל שיבוא המשיח מיד. האותיות 'מיד' הן ראשי-התיבות של שמות שלושת האדמו"רים האחרונים בשושלת חב"ד: מנחם – שמו של הרבי מליובאוויטש, שעל-פי המקורות זהו שמו של מלך המשיח; יוסף יצחק – שמותיו של הרבי שלפניו; דובער – אחד משמותיו של הרבי שלפניו.


|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע


סימן האהבה
צוויי מעניין שציווה הקב"ה את בני ישראל אנו מוצאים בקשר למכת בכורות, ציווי שלא ניתן ואף לא היה בו צורך בכל שאר תשעת מכות מצריים. מה יחודה של מכת בכורות?

מעובד ע"פ שיחות הרבי מליובאוויטש מלך המשיח
ה שבט התשע"ב (29.01.2012)

חב"ד
ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו עד בוקר (שמות יב,כב)

בפרשתנו 'פרשת בא', מסופר על המכה העשירית, מכת בכורות. זו המכה היחידה, שבה נצטוו ישראל לסמן את ביתם ב'אות זיהוי' - בדם מילה ובדם קרבן הפסח. את הדם שמו על מזוזות הבית והמשקוף, כדי שהמכה לא תפגע בהם. ציווי נוסף שהגביל אותם במכה זו בלבד היה: "ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו עד בוקר".

מסביר המדרש, למה נדרשו דווקא כאן האמצעים הללו: "מאחר שניתנה רשות למשחית - אינו מבחין בין צדיקים לרשעים". לכן נצטוו לשים סימון מיוחד על בתיהם ושלא לצאת מן הבית.

רשות למשחית

וכאן נשאלת השאלה: הלוא גם בשאר המכות "ניתנה רשות למשחית", ובכל-זאת לא נדרשו אמצעים מיוחדים להגנה על בני-ישראל; מה המיוחד אפוא במכת בכורות שדווקא בה התעורר חשש מפני ה"משחית"?!

וההסבר לכך: יש הבדל מהותי בין מכת בכורות לקודמותיה: 

במכות האחרות אי-אפשר לומר ש"ניתנה רשות למשחית". המכות הללו היו מבוקרות ומוגבלות לסוג מסויים של פגיעה, ולא ניתנה חירות למשחית לפגוע בכל דרך שימצא לנכון. לעומת זאת, במכת בכורות ניתנה למשחית רשות להרוג את הבכורים בכל דרך שהיא.

אהבה ללא תנאים

הבדל מעמיק יותר: מטרת המכות האחרות הייתה להודיע למוכים "כי אני ה'" (דבר שלא היה בו צורך לגבי היהודים, וממילא לא נגעו המכות כלל לעם-ישראל), ואילו מכת בכורות באה אך ורק כדי להעניש, להמית, להכרית. וכאן טענה מידת הדין לפני הקב"ה: "מה נשתנו אלו מאלו (היהודים מהמצרים)?". שני העמים עבדו עבודה-זרה, והיהודים כבר שקעו במ"ט שערי-טומאה! עד שנזקקו לסימני ה'זיהוי' המיוחדים...  כיצד יכול היה ה'סימון' לדחות את הקטרוג הכבד, לכאורה, של מידת הדין - "מה נשתנו אלו מאלו"? (איפוא הצדק ?!!)...
 
מוסבר על כך בתורת החסידות, שמכת בכורות באה מאת "הקב"ה בכבודו ובעצמו", ואז התגלתה האהבה העצומה של הקב"ה לעם-ישראל, אהבה עצמותית, אהבת אב לבניו. זו אהבה ללא תנאים, שלא 'תלויה בדבר', שעומדת בתוקפה גם במצב של התנהגות שלילית מצד הבן. כשהתגלתה אהבה זו, לא היה מקום לקטרוג ועונש 
לבני-ישראל.

המצב דומה

ה'סימון' שעשו בני-ישראל בא ל"הזכיר" ולעורר אהבה עצמותית זו בינם לבין הקב"ה, כשהוא בא גם-כן מתוך מסירות-נפש שלמעלה מכל חישוב שכלי והגיוני. לא היה זה הגיוני לשחוט לעין-כול את הכבש, האליל האסטרולוגי המצרי, ועוד לשים מדמו על פתח הבית. אך כאשר היהודים לא התעסקו כלל בחישובים שכליים אילו ולא עוד, אלא, שמסרו את נפשם למען רצון ה'... התעלה גם הקב"ה, כביכול, מעל כל השיקולים השכליים, ובכלל זה גם למעלה מטענות המקטרג.
 
אנו עומדים עכשיו במצב דומה להפליא למצבם של בני-ישראל ערב צאתם ממצרים. הגאולה השלמה מתדפקת על דלתותינו לדברי הרבי נביא, נשיא ומשיח הדור. בשעה זו צריך יהודי להתעלות מכל שיקול וחישוב, ולמסור את הנפש כדי לעשות ולו עוד משהו מרצון ה'... 

כך נזכה גם בקרוב ממש, לביאת משיח-צדקנו ולגאולת-עולם עוד לפני הזמן - "אחישנה" !.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter