ב טבת התשע"ט (10.12.2018)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נמצאים בימות המשיח
"... בימינו אלה – ימות המשיח – שבהם נמצאים עכשיו... צריכים רק 'לפתוח את העיניים' ואז רואים שנמצאת כבר הגאולה האמיתית והשלימה בפשטות, וכל בני ישראל... מוכנים... לגשת ולהסב אל השולחן (של סעודת הגאולה)".



|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע


קדוֹש קדוֹש –בַּעולם דוקא!

מיד בסיום עבודת היום היה על הכוהן הגדול לשוב לביתו, כדי לבטא את מטרת כל העבודה בבית-המקדש - להחדיר את הקדושה האלוקית לתוך ביתו ולתוך מסגרות העולם.


מעובד ע"פ שיחותיו הק' של הרבי מליובאוויטש מה"מ
ה ניסן התשע"א (09.04.2011)

חב"ד
בזאת יבא אהרן אל הקדש (ויקרא טז,ג) 
 
בפרשתנו פרשת 'אחרי מות' מתואר סדר עבודתו של הכוהן הגדול ביום-הכיפורים. הרמב"ם, המתאר את סדר העבודה, כותב על-פי הנאמר במשנה, שכאשר הכוהן הגדול יוצא לביתו בתום עבודת הקודש, "מלווין אותו עד ביתו, ויום טוב היה עושה לאוהביו בשעה שיצא בשלום מן הקודש". 
 
בפשטות נראה, שה'יום-טוב' שהיה הכוהן הגדול עושה, היה על שלא נפגע מעבודת-הקודש. ידוע, שהשהייה בקודש-הקודשים (- המקום הקדוש ביותר בבית המקדש, שהכיל את 'אבן-השתיה' - ממנה נברא העולם, ועל גבה הייתה עקדת-יצחק אבינו, ועליה גם הונח ארון הברית, עם לוחות הברית בתוכו..) הייתה כרוכה בסכנת נפשות. כוהנים גדולים, שלא היו ראויים לתפקידם - היו מתים שם..! (לכן נצטווה הכוהן הגדול לא להאריך מדי בתפילתו שם, "שלא להבעית את ישראל", שיסברו כי מת ח"ו). לכן כשיצא משם בשלום, היה עורך סעודת הודיה. 
 
להתפלל על הבית 
 
אולם לכאורה, כל עניין יציאתו הביתה של הכוהן הגדול וסעודת ההודאה שערך, הם עניין פרטי שלו, שאינו קשור לעבודת יום-הכיפורים בבית-המקדש. מדוע אפוא מפרט זאת הרמב"ם? הלוא ספרו הוא ספר הלכות ואיזו הלכה יש כאן? 
 
דבר זה יוסבר על-פי הדגש שהתורה שמה על הצורך שהכוהן הגדול יהיה דווקא נשוי ויתפלל לא רק על עצמו אלא גם על "ביתו" (זו אשתו). אמנם לפני יום-הכיפורים היה הכוהן הגדול צריך לפרוש מביתו ולהתקדש, אבל עם זאת יש הכרח שבשעת עבודתו יתפלל גם על 'ביתו', ומיד בתום עבודתו ייצא מבית-המקדש לביתו. 
 
תכלית הקדושה 
 
שילוב זה ממצה את תכלית עבודת המקדש. מצד אחד - קדושה עליונה ביותר, שאין למעלה ממנה. עבודת הכוהן הגדול ביום-הכיפורים הייתה תכלית הקדושה - כניסתו לקודש-הקודשים, המקום המקודש ביותר בעולם, ביום-הכיפורים, היום המקודש בשנה. אך מטרת הכניסה היא לא להישאר במצב של פרישות מהעולם, אלא ליטול אותה קדושה עילאית ולהחדירה בתוך חיי העולם הזה. 
 
לכן מיד בסיום עבודת היום היה על הכוהן הגדול לשוב לביתו. בכך ביטא את מטרת כל עבודתו בבית-המקדש - להעביר ולהחדיר את הקדושה האלוקית לתוך ביתו ולתוך מסגרות החיים בעולם.


(שלא כבדתות האחרות המנסות, בהמצאתם, דרכי קירוב אל ה' ע"יפרישה, סיגוף והתבודדות מענייני ותענוגי העולם הזה, אלא שע"פ התורה חלקם מותרים ואדרבה, אף מצווָה ונושא לקידוש - כנישואין, אכילה כשרה, לבושין צנועים ונאים וכיוצ"ב !...) 
 
נכנס בשלום 
 
דבר דומה אנו מוצאים ברבי עקיבא, שעליו נאמר: "נכנס בשלום ויצא בשלום". רבי עקיבא נכנס לפרדס התורה, לסודותיה העמוקים ביותר, אך כניסתו הייתה מראש "בשלום" - לא כדי לצאת ולהתנתק מהעולם - אלא כדי שאחר-כך יוכל "לצאת בשלום"ולפעול בתוך העולם הזה. 
 
בכך ממלאים את כוונת הבריאה, "לעשות לו יתברך דירה בתחתונים". תכלית הבריאה נעשית דווקא כאשר מביאים את הקדושה העליונה ביותר אל תוך העולם הזה התחתון ועושים ממנו ובו - דירה לו יתברך. 



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter