יז ניסן התשפ"ד (25.04.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע


משמעות הנישואין
המושג נישואין מסמל התחברות של שתי תנועות מהופכות, של תנועת הגבורה בסמל של רצוא וכלות הנפש המתגלמת בסמל של "כלה" בשל עולם הרגש הסוער שכיוונו נע מלמטה למעלה בערגה וגעגועים בעוד תנועה של "חתן" מורה על "נחיתה" וירידה של "שוב" בתנועה של מוח מיושב, מאופק ומרגיע

רבקה ערנטרוי
יא 'אדר ב התשע"א (17.03.2011)

במשך שבעת 'ימי המילואים' נמשכה אלוקות לעולם בדרגה השייכת לשבעת המקיפים והיא נמשכת לעולם בעבודתו של היהודי בסמל של יעקב, המתגלם ב"עקב" שהוא התחלה של עבודה בהמשכת אלוקות ברמה של ה' השייכת לעולם ואכן, הגימטריא של המילה יעקב היא 7 פעמים שם הוי'ה י=10 ע=70 ק=100 ב=2 = 182 כסכום של 7 פעמים 26 ואולם ביום השמיני נמשכה לעולם אלוקות ברמה של גבורת יצחק ואשר עבודתה תביא צחוק ותענוג, ואכן הגמטריא של המילה יצחק היא, י=10 צ=90 ח=8 ק=100 =208 - זהו סכומן של 8 פעמים אותיות הוי'ה, דהיינו 8 פעמים 26 =208.

נדב ואביהוא נתלהבו כ"כ בשל האור העצום, ובשל היותם שייכים למידת הגבורה, נסתלקו אז בתנועה של רצוא וכלות הנפש.

הדבר מתבטא בגמטריא של המילים "נדב" ו "אביהוא" עולה על סכומה של גמטרית המילה "אף" המסמלת גבורה. נ=50 ד=4 ב=2 א=1 ב=2 י=10 ה=5 ו=6 א=1 =81 כגמטרית המילה אף. א=1 פ=80 =81 

גם המילה חנוכה, המסמלת את ענין חנוכת המזבח, כשהכהנים החלו לשרת במשכן ביום השמיני, רומזת על הסתלקות נדב ואביהוא, שהרי אות הח' של מילת חנוכה מסמלת את היום השמיני למלואים ואילו סכום שווין של האותיות "נו" 56 עולה לגמטריא של המילה "נדב" והאותיות "כה" עולות בסכומן לגמטריא של המילה "אביהוא" :"א=1 ב=2 י=10 ה=5 ו=6 א=1 =25 במקביל לסיומת של המילה "חנוכה" –"כה". 

נדב ואביהוא הבחינו בהמשכה של האור האלוקי בדרגת העצם ובקשו להביא להתחברותו בשבע הספירות העליונות ואח"כ בקשו לחבר אותם לבינה, המסמלת את הרמה האלוקית שמעל לשבע הספירות, ולכן הקריבו את הקטורת שמגמתה לקשור ולחבר, כפי שהדבר מתגלם במילה קטורת שפירושה בארמית קשירה וחיבור, ואולם בשל אי היותם נשואים, לא הצליחו להמשיך אור זה בתנועה של "שוב" וקשירה וחיבור של אור זה לעולם המעשה. מדוע?

תיקון הנשמות 

נשמותיהם של נדב ואביהוא באו לתיקונן ע"י פנחס הכהן שאף הוא סימל תנועה של גבורה בהריגת הישראלי – זמרי והמדינית – כזבי אך גבורה זו הגיעה להתמתקותה ע"י שנתנה לו כהונת עולם שהיא חסד ונשמתו מתגלגלת באליהו בבואו לבריתות.

הגימטריא של המילה פינחס עולה בגימטריא על המילה יצחק שגבורתו נתמתקה בעקדה. פ=80 י=10 נ=50 ח=8 ס=60 =208 וזוהי הגמטריא של המילה יצחק. י=10 צ=90 ח=8 ק=100 =208.

רבי יצחק מבאר בזוהר כי ההתחברות של אור ברמה של "שמיני" בעוה"ז הביאה לרינת העם ולרינת המלאכים היות והגבורות נתמתקו היות והם נשברו, והוא מביא את דברי ה' לאיוב:"ויריעו כל בני אלוקים" זוהי תרועה של רינה ושירה כי הגבורות נתרועעו ונשברו והדבר מוסיף אף להם קודש.

הכיצד נעשה הדבר בעבודת היהודי?

בני האלוקים מקבילים בשירתם לתנועת נדב ואביהוא ששירתם היא כלות הנפש והתכללות בה' בתנועת "רצוא" והסתלקות בעוד תפילת היהודי ,אמנם, מגיעה גבוה הרבה יותר משירת המלאכים, היות והיא שבה חזרה לעולם המעשי ולכן אין המלאכים קוראים שירתם קודם לשירת בנ"י. 

התורה היא שמחדירה את הכוח בתפילה להתעלות גבוה כ"כ ואולם אח"כ מביאה עימה התפילה התעלות לתורה, כן מתבטא הדבר בעבודת אהרון המתנשאת עד לעצם האלוקי ושקבלה את החיל שלה והעוצמה שלה להתעלות ממשה ואלם אח"כ נהנה ממנה אף משה. 

שהרי את פרשת שמיני פותחת קריאתו של משה לאהרון לקרב אל המזבח ומשה קרב עימו ללמד אותו כיצד להקריב את הקטורת, והשראת השכינה ,אכן, נעשתה ע"י עבודת אהרון וכך אכן אמר משה לעם אך עבודת אהרון הביאה לחידוש גם בקו של משה.

תפילה שעולה ומתנשאת גבוה מאוד ושבה חזור בתנועה של שוב אינה זקוקה להתעלותה ע"י המלאכים המנשאים אותה והיא עולה על שירתם וקודמת להם.

תפילה כזו ועבודה של מסירות נפש למרות מצב של דין וגבורה, שאינה מניחה לאדם לשקוע בחלישות באמונה, אך היא מעוררת את התגברות הבטחון והאמונה כ"בעקדה" שהמתיקה את גבורות יצחק, כך יתמתקו אף הגבורות השולטות באדם והחסדים המכוסים, יתגלו.

תפילה כזו ועבודה של מסירות נפש, הם תקון לתנועת ההסתלקות והרצוא בהקרבת הקטורת של נדב ואביהוא והם מסמלים את ענין הנישואין. הכיצד?

הנישואין

המושג נשואים מסמל התחברות של שתי תנועות מהופכות, של תנועת הגבורה בסמל של רצוא וכלות הנפש המתגלמת בסמל של "כלה" בשל עולם הרגש הסוער שכיוונו נע מלמטה למעלה בערגה וגעגועים בעוד תנועה של "חתן" מורה על "נחיתה" וירידה של "שוב" בתנועה של מוח מיושב, מאופק ומרגיע.

הנשואים מביאים להמתקת הגבורה, שהרי החתן מורה על אור של חסד מיושב בכלי ומאופק והגבורה היא עוצמה של סערת הרגש בכוון להסתלקות המתגלמת בסערה של רוחות.

ותחת עמדה של כלה וכלות הנפש, נוצר מצב של כלא, של חבישה עצמית ורסון הנעשה מתוך שמחת הנפש וזוהי שמחת חתן וכלה, כשהכלה נוכחת במציאות ההווה ומתענגת עליה מבלי לחפוץ להסתלק בכוון של גבורה ורצוא.

הדבר מתבטא בנשמה היורדת לעולם מדרגה של "טהורה" בעולם האצילות, ודוקא כאן, בעולם המעשי היא מגיעה לדרגה עילאית יותר שמקורה "העצם האלוקי" ומשם משמרים אותה שלא תסתלק.

"אלוקי, נשמה שנתת בי טהורה היא.." הוא נוסח התפילה המצביע על מקורה הראשוני של הנשמה הטהורה בעולם האצילות ואולם אח"כ הגביל אותה ה' וצמצם אותה שתתלבש בעולם הבריאה ואח"כ בעולם היצירה ומשם הוא נפח אותה לעולם העשיה. 

"אתה בראתה ואתה יצרתה ואתה נפחתה בי" הוא הבטוי המורה על ירידת הנשמה לעולם ועל התלבשותה בגוף.

פה מתעורר הניצוץ בכמיהה של כלות הנפש להסתלק אך "ואתה משמרה בקרבי" הוא מסר המורה כי אור העצם האלוקי משמר אותה שלא תסתלק מהגוף שבל מאוויה להתחבר במקורה,כי היא נוכחת שדווקא בעולם המעשה בדרך לימוד התורה וקיום המצוות נוצר הקשר והצוותא עם עצמות ה', אליה לא היתה לעולם מגיעה בעולמות העליונים והרוחניים ביותר.

רצוא ושוב בפרה האדומה

גם שריפת האפר של הפרה האדומה באה לכפר על חטא העגל שהרי האם (הפרה) מקנחת את הזוהמה של בנה העגל...

השריפה מסמלת כיוון של רצוא והסתלקות ושריפת הכלים השונים והטמאים בו נתלבש רצונו של היהודי ואולם את הרצון יש להניח היות והוא מהווה בחינת כח אנרגטי שניתן לנצל למטרות חיוביות והוא מתגלם באפר שנותר מהשריפה, שהוא יסוד העפר והבסיסי שבכל עצם ואולם מעלי האפר יש להניח מים, להורות כי כל כיוון של רצוא והסתלקות חייב להסתיים בתנועה של שוב שהסמל שלה הוא מים משיבים נפש ומצננים.

זוהי התגלמות של נישואין בהמתקה של גבורה של סערת הרגשות של הכלה בכלות של נפש ע"י תנועה של חסד, מצננת, מרגיעה ומשיבת נפש.

(עפ"י 'תורת-מנחם', 'תפארת לוי-יצחק' לפרשת שמיני גבורות ומיתוקן ביום השמיני)



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter