ה כסלו התשע"ח (23.11.2017)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




כל רגע קריטי
כל השתדלות וכל פעולה של הפצת מעיינות החסידות מקרבת את ביאת המשיח. קשה לתאר עד כמה נורא כל רגע נוסף בגלות ועד כמה יקר כל רגע של הקדמת הגאולה. 


|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע


עֵשָׂיו הקדוֹש
יצחק ורבקה היון צדיקים גמורים. מתעוררת תמיהה גדולה – כיצד קורה שהעובַּר (שלימים יקבל את השם 'עשו'), עוד בהיותו ברחם אמו רבקה, התאווה לעבודה-זרה?

מעובד ע"פ שיחותיו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח
כא חשון התשע"א (28.10.2010)

ויתרוצצו הבנים בקרבה (בראשית כה,כב) 
 
פרשתנו פרשת  'תולדות' מספרת על לידתם וחייהם של יעקב ועשיו. באחת משיחותיו הקדושות של הרבי מה"מ מליובאוויטש, מביא ומבאר הרבי רעיון נפלא על הפסוק "ויתרוצצו הבנים בקרבה"...

אומרים חז"ל, שכבר בהיותם ברחם אימם נתגלו אצל יעקב ועשיו נטיות מנוגדות - יעקב נמשך לבית-המדרש, ואילו עשיו נמשך לבית עבודה-זרה. כמו-כן אומרים חז"ל, שמריבתם של השניים, היתה בעצם - סביב "נחלת שני עולמות".... 
 
נשאלת כאן השאלה, מדוע הייתה ביניהם מריבה בעניין זה, והלוא השאיפות השונות של כל אחד ואחד מהם יוצרת חלוקת תחומים ברורה - סביר להניח שיעקב ירצה בעולם-הבא (הרוחני),ואילו עשיו יבחר בחיי העולם-הזה (הגשמי..).   מכאן, שיעקב רצה אף הוא את העולם-הזה, ועשיו תבע אף את העולם-הבא...   וזה תמוה - למה לו לעשיו הרשע לרצות בעולם הבא - הרוחני ?! 
 
דרך מיוחדת
 
כשמתעמקים יותר בסוגיה זו, מתעוררת תמיהה גדולה על עצם העניין שבנו של יצחק אבינו, עשיו, שהיה קשור אל הקב"ה בכל נימי נפשו, התאווה עוד בהיותו ברחם אימו לעבודה-זרה !?   השאלה אינה על כך שכאשר גדל היה לרשע, שכן לאדם ניתנה בחירה חופשית לנהוג כרצונו; אבל איך ייתכן שעוד בבטן אימו גילה עשיו נטייה טבעית לעבודה-זרה?! חייבים לומר, אומר הרבי, שנטייה זו כשלעצמה לא הייתה דבר רע, אלא דרך מיוחדת בעבודת-ה'.
 
הרמב"ם מסביר בהרחבה שבין עובדי-ה' יש שני טיפוסים כלליים: 'החסיד המעולה' ו'הכובש את יצרו'. הראשון מתאווה רק אל הטוב, וכל עבודתו היא בעלייה מתמדת בתוך הקדושה עצמה (ה'דתי'). לעומתו, השני (ה'חוזר בתשובה') המתאווה עדיין גם אל הרע,וגדולתו היא בכך, שהוא כובש - כל הזמן (!) את יצרו... 
 
שני העולמות
 
יעקב ועשיו, כפי שנוצרו בטבעם, מסמלים את שתי הדרכים הללו כפי שהם גם - בקדושה!...       טבעו של יעקב - "איש תם יושב אוהלים" (- אוהלה של התורה ועומקי ההיהדות...), שהוא 'החסיד המעולה' העובד על עצמו וכובש את - עולמו הפנימי...;  ואילו טבעו של עשיו - "איש יודע ציד", הוא 'הכובש את יצרו' - 'העולם הגדול' הזר והמתנכר... כשתכלית המשיכה הטבעית של עשיו לעבודה-זרה הייתה, שיתגבר עליה ויכבוש את יצרו. 
 
על כן רבו שניהם על "נחלת שני עולמות": גם יעקב וגם עשיו, כפי שנוצרו בטבעם, רצו בעצם את - שני העולמות. אלא שאצל יעקב היה העולם-הבא עיקר, בגלל היותו עולם טהור וקדוש, המתאים לשאיפתו של 'החסיד המעולה'.    
 
ואולם עשיו - הוא ראה אתהיתרון דווקא בעולם-הזה, שבו צריך לכבוש את היצר ולהתגבר על כל ההפרעות והמכשולים, דבר התואם את עבודת 'הכובש את יצרו' - המוסיף לעולם קדושה - מיוחדת ונפלאה... 
 
ההבדל ביניהם היה אפוא בשאלה, איזה משני העולמות הוא העיקר, אבל (בפנימיות) שניהם רצו בהחלט להשיג את שני העולמות, העולם הזה והעולם הבא. 
 
לצאת לשדה
 
כולנו בני יעקב. יהודי צריך להיות "איש תם יושב אוהלים" - ללמוד תורה בתמימות, מבלי לנסות לעוותה ולהכניס לתוכה את הרצונות האישיים והאנוכיים... זו התחלה וזה הבסיס לעבודתו של יהודי. 
 
עם זאת צריך יהודי להיות גם "יודע ציד" - לצאת לשדה, לעולם, ולעשות מהדברים שיש בעולם 'מטעמים' לאבינו שבשמים. וכאשר היציאה אל העולם נעשית כהמשך ל"יושב אוהלים" - (ע"י, שלפחות - קובע עיתים לתורה ושומר עיקריה...) מגינה התורה על האדם שיוכל להצליח בשליחותו זו. 
 
חזק !



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter