יא ניסן התשפ"ד (19.04.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » הרבי מלובביץ » ג' תמוז » מאמרים


המשמעות האמיתית של ג' בתמוז
כאשר הגיע ג' בתמוז תשנ"ד, וחסידים נזכרו בדברי הרבי מאותו תאריך, שלוש שנים קודם לכן, הובן אל נכון לקראת מה הכין אותנו הרבי

כח סיון התשע"ד (26.06.2014)

חב"ד
הקרב ניטש בעוז. התוקפים הסתערו בכל כוחם על צבא האויב ובשלב מסוים הביטו בחשש לעבר השמים. השמש נטתה לשקוע והעובדה עמדה להם לרועץ. מלחמה חשוכה בשטח לא מוכר היא מתכון לכישלון.
 
אך מנהיגם לא חשש כמוהם. יהושע בן נון הרים את קולו וקרא: "שמש בגבעון דום, וירח בעמק איילון!". והנס קרה. השמש המשיכה לזרוח ובני ישראל ניצחו.
 
*
 
הימים ימי שלטון סטאלין. אזרחי ברית המועצות חיו בצל שלטונו של הרודן שנרשם כ"מעלים האנשים" הגדול ביותר בהיסטוריה. במיוחד, נפגעה קשות היהדות. כל מוסדות הדת היהודיים נסגרו, ואנשים השתדלו להצניע את אמונתם ככל האפשרי.
 
אדם אחד עמד בפרץ: האדמו"ר הקודם מליובאוויטש, כבוד קדושת רבי יוסף יצחק (הריי"צ), ששלח שלוחים לכל מקום בממלכת הרשע על מנת להחיות מחדש את רוח היהדות. הבולשת הסובייטית ידעה מכך, ובשלב מסוים הניחה על הרבי את ידיה. כאשר נעצר הרבי, המשמעות הייתה ברורה: מוות. לחץ בינלאומי הופעל ועשה את שלו, והעונש שונה.
 
העובדה שברית המועצות נכנעה ללחץ – למרות שמדובר באישיות שבעצם הווייתה ראו קריאת תיגר על השלטונות – הייתה נס מדהים. אולם עדיין זו לא הייתה סיבה לשמוח. הרבי הוגלה למקום שרק המוות גרוע ממנו. היו שראו את יום שליחתו של הרבי לגלות כיום רע ומר, במיוחד שלכתחילה כלל לא ידעו שהייתה לסובייטים תכנית גרועה מהגלות.
 
בדיעבד, לאחר שהתגלתה התכנית המקורית, התברר עד כמה גדול הנס. והנס עוד התעצם כאשר בתוך כמה ימים פטרו את הרבי גם מהגלות והוא השתחרר לגמרי, יצא מרוסיה והפיץ יהדות וחסידות בכל רחבי תבל.
 
התאריך העברי בו נשלח הרבי לגלות הוא אותו תאריך בו נעמדה השמש בגבעון: ג' בתמוז. בג' בתמוז ב'תפ"ח (2488 לבריאה) עצר יהושע את השמש, ובאותו יום בשנת ה'תרפ"ז (5687 לבריאה) ניצלו חייו של הרבי.
 
חוץ מהתאריך, ישנו מכנה משותף נוסף לשני הניסים: בשניהם הנס לא היה מנותק מהטבע, אלא משולב בו. בגבעון, לאחר שהשמש עברה לדום, המשיכו בני ישראל ללחום באויבים מלחמה טבעית. הקדוש-ברוך-הוא רתם את מערכות הטבע בדרך ניסית לסייע לניצחון, אך הניצחון עצמו היה טבעי. כך גם בברית המועצות – החוקרים הסובייטים בעצמם נאלצו להיות חלק מהנס ולחתום על מסמך השחרור של הרבי. הקדוש-ברוך-הוא גרם להם בדרך ניסית לשחרר את הרבי, אך השחרור עצמו נעשה באורח טבעי.
 
*
 
ג' בתמוז הוא גם התאריך האחרון בו ראינו את הרבי של דורנו – הרבי מלך המשיח. לאחר עשרות שנים של הכנת העולם לגאולה, במהלכן קידם הרבי והעלה לשיא של ממש את רף הציפייה להתגלות המשיח – פתאום נוצר הרושם כאילו הכול נעצר. ג' תמוז תשנ"ד – לפני עשרים שנה – נראה מנוגד לגמרי לתוכנית הגאולה.
 
שלוש שנים קודם לכן דיבר הרבי באותו תאריך והסביר כי יהודי צריך להביא לכך שהטבע עצמו יגלה את האלוקות הטמונה בו. אלוקים נותן את הכלים, אולם אנו אלו שנדרשים להשתמש בהם. כאשר הגיע ג' בתמוז תשנ"ד, וחסידים נזכרו בדברי הרבי מאותו תאריך, הובן אל נכון לקראת מה הכין אותנו הרבי.
 
הרבי רצה שנפנים כי משמעותו של ג' בתמוז הוא שכל מה שקורה נועד לסייע לגילויי אלוקות ניסיים ולא להפך. שנבין, כי ג' בתמוז הוא יום שגם אם לכתחילה נראה כמשהו רע ונורא – כמו בשליחתו לגלות של הרבי הקודם – אך למעשה הוא יום שיש לו משמעות חיובית, התחלה של תהליך גאולה, וזו רק שאלה של זמן עד שזה יתגלה.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter