טו ניסן התשפ"ד (23.04.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » הרבי מלובביץ » ג' תמוז » מאמרים


אמנות של חשיבה מופשטת
הרבי, ש"שכינה מדברת מתוך גרונו", נתן להבין בצורה חד-משמעית כי הוא האישיות האחרונה שבה מגולמת נשמתו של משה רבנו – האיש שעליו נאמר בגמרא כי לעולם הוא "לא מת"!

ה תמוז התשע"ג (13.06.2013)

חב"ד
ההתייחסות שלנו, חסידי חב"ד, לרבי מליובאוויטש עד היום במונחים של אדם חי, מעוררת לא מעט אנשים לזקוף גבה, אולי אף לגחך. רואים זאת כמין התכחשות למצב נתון מזה 19 שנים, לדאבון הלב. מיאון להשלים עם אמת כואבת.
 
בסך הכול, טוענים התמהים, בג' בתמוז תשנ"ד עבר הרבי מה שאצל כל אדם מוגדר כפטירה. הסתלקות, במילה מעודנת, שהנה מדויקת יותר בהקשר לכל הצדיקים, משום שהם לעולם אינם נפטרים במובן של עזיבה והינתקות – אלא כדברי חז"ל, נותרים קשורים ומגנים עלינו לאחר מיתתם, עוד יותר מאשר בחייהם. אם כן, מה פשר משחק המילים התימהוני, כהגדרתם, לקרוא לרבי חי?
 
*
 
עוד בטרם ננסה להבהיר מעט את העיקרון העומד ביסוד העניין, חשוב להדגיש: מדובר ברובד עמוק ואיתן של אמונה ולא בהצטעצעות מילולית. אין כאן שום ניסיון לברוח מהמציאות – כי אם בהכרה במוגבלות האנושית להבין הכול באופן מוחלט. זהו פן של חשיבה מופשטת – כטיבה של כל אמונה – ולכן כשבוחנים אותה במשקפי ההיגיון המוחשי מתקשים לעכל אותה. אבל זו חשיבה לכל דבר, עם מסגרת וכללים, ומעל לכול – מעוגנת היטב בתורה. וזה העיקר.
 
ולגופם של דברים: אחד מיסודות הברזל של היהדות אומר כי ההגדרות המדויקות של כל דבר הן אלה שהתורה נותנת לו. התורה היא תכנית האב של הבריאה – כמאמר הזוהר, "אסתכל באורייתא וברא עלמא" (הקדוש-ברוך-הוא הסתכל בתורה וברא על-פיה את העולם). ממילא, ההיגיון מחייב כי ההגדרות שבתורה לכל מצב או תופעה הנן "הגדרות ייצור", שתמיד נכונות ואמיתיות – גם כשהן סותרות לפרספקטיבה האנושית!
 
מאותו היגיון נגזרת הוראת התורה (דברים יז, יא) – "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל". וכפי שמפרש רש"י – "אפילו אומר לך על שמאל שהוא ימין!". כלומר: כאשר גדול בתורה, כזה שהתורה היא כל הווייתו, מגדיר לך דבר-מה – גם אם זה נוגד לחלוטין את ראות עיניך, עליך לקבל את דבריו באמונה שלמה. דבריו הנם דברה של התורה, שהנו תמיד אמיתה אבסולוטית ואי-אפשר להתכחש אליהם.
 
וזו בדיוק הנקודה התיכונה העומדת בבסיס ההתייחסות לחיי הרבי: הרבי, שהנו ענק בתורה ו"שכינה מדברת מתוך גרונו", נתן להבין בצורה חד-משמעית כי הוא האישיות האחרונה שבה מגולמת נשמתו של משה רבנו – האיש שעליו נאמר בגמרא (סוטה יג, ב) כי לעולם הוא "לא מת". מאז לידתו של משה לא היה ולא ייתכן אף רגע אחד שנשמתו לא שוכנת בגוף גשמי כלשהו, והרבי הבהיר כי הוא עצמו הגוף האחרון הזה!
 
הרבי גם התבטא בלשון נדירה, כי בשונה מהאדמו"ר הקודם מליובאוויטש, שנשמתו הסתלקה מגופו – אצל דור ההמשך לו הנשמה לא תסתלק לעולם, אלא תישאר בגוף עד בוא הגאולה!
 
אכן, במו-עינינו ראינו את ההפך הגמור – אבל הרבי הכין אותנו לכך מראש. הרבי אמר כי ה"שמאל" הנראה לנו הוא "ימין", ונשמתו נותרה והינה עומדת בגופו!
 
*
 
לומר כי קל לחשוב בצורה מופשטת כזו? – בוודאי שלא. אולם איך שלא יהיה, זו אמיתה של תורה ועם התורה אין מקום להתווכח.
 
כנראה שנדרשת מאתנו אמונה באיכות נדירה שכזו, בגלל שאנו ממש בקצה-קצו של התהליך אל סף הגאולה. סביר להניח כי כשהגאולה תתממש והרבי יתגלה אלינו – גם נבין כיצד אכן חייו לא נפסקו מעולם. אבל גם קודם לכן, גם מבלי להבין – זו האמת, ותכף ומיד ממש תהפוך האמת הזו לגלויה – ולנחלת הכלל.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter