ד אייר התשע"ח (19.04.2018)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




יש לנו כח!
ישנם הטוענים, כי מכיוון שאנו חיים במסגרת שמחייבת לעמול על הפרנסה ולעסוק בטרדות נוספות – אין כוח להתאמץ כדי להביא את הגאולה. אולם טענה זו נדחית על הסף, משום שכל מסגרת החיים הזו נוצרה מלכתחילה על-ידי הקדוש-ברוך-הוא כך שנעבוד דווקא בה כדי להביא את הגאולה.



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » חודש אייר


התוצאה החיובית מתחושת החמצה
תחושת ההחמצה הינה אחת התחושות הכואבות ביותר. אולם אדם נבון מתעורר מההחמצה לנהוג אחרת, בשביל לתקן את מה שהפסיד

ח אייר התשע"ד (08.05.2014)

חב"ד
מחקר שנערך לפני שנים ספורות בארצות הברית, חקר את האנשים המצליחים ביותר במקצוע המתסכל ביותר: סוכן מכירות. החוקרים ניסו לברר מהו סודם של השורדים ומצליחים יותר מאחרים במקצוע, והעלו כי התכונה החשובה ביותר לאיש המכירות היא היכולת להתמודד עם האכזבות הקטנות והרבות שבדרך.
 
תחושת ההחמצה הינה אחת התחושות הכואבות ביותר. אנשים רבים חיים במשך שנים כשהם מתייסרים על רגע בו יכלו לקבל החלטה אחרת, שאולי הייתה סוללת להם את שביל האושר בחייהם. גם מי שלא, יכול למנות רגעים אין ספור בהם חש את התחושה העוקצנית: למה לא פעלתי אחרת?
 
המסקנות מהחמצה מתחלקות לשני סוגים: ישנם כאלו שמעדיפים לבכות את גורלם או להאשים את כל העולם שמסביבם. אנשים אלו, גם במקרה שהם צודקים, הם במסלול הבטוח לייאוש ופרישה.
 
לעומתם, יש את אלו שהתירוצים לא מעניינים אותם. ההחמצה רק מעוררת אותם לנהוג אחרת, בשביל לתקן את מה שהפסידו. אלו האחרונים, יצליחו יותר למכור או לרכוש קנייני חומר ורוח.
 
*
 
השבוע אנו מציינים תוצאה חיובית מתחושת החמצה כואבת. היה זה לקראת חג הפסח הראשון שלאחר יציאת מצרים. לראשונה צפוי היה קרבן הפסח להיות מוקרב במשכן, שאך שבועיים קודם לכן נבנה ונחנך, וזוהרן של ההכנות לחגיגה המתוכננת עומעם בעקבות טרגדיה: שני בניו הגדולים של אהרן הכוהן השתוקקו להיכנס אל הקודש פנימה, הקריבו לשם כך אש זרה וכתוצאה מכך נשרפו למוות.
 
שניים מבני דודיהם עסקו בקבורתם ובכך הפכו את עצמם לטמאי-מת, שאסורים להיכנס למקום הקודש עד שייטהרו. תהליך הטהרה של הקברנים לא הסתיים לפני מועד הקרבת הפסח וכך הם החמיצו את החגיגה הגדולה והמיוחדת של כל עם ישראל.
 
בהזדמנות שהתאפשר להם, פנו בני הדודים בטענה אל משה רבינו: "למה ניגרע?!" – אנחנו לא מוכנים לוותר על הזכות הגדולה של הקרבת קרבן הפסח! טענתם עלתה השמימה והתקבלה, והקדוש-ברוך-הוא ציווה לקיים פסח שני. בי"ד באייר, חודש לאחר מועד ההקרבה המקורי, תינתן הזדמנות שנייה להקרבת הפסח.
 
וזהו המסר המרכזי של יום זה – הזדמנות חוזרת. וכפי שביטא אותו הרבי הקודם מליובאוויטש, אדמו"ר הריי"ץ (רבי יוסף יצחק): "אין דבר אבוד. תמיד אפשר לתקן".
 
בני הדודים החמיצו את ההקרבה משום שעסקו במצווה גדולה – קבורת מתים. אבל העובדה הזו לא ניחמה אותם. מול עיניהם עמדה התשוקה העזה לזכות לקרבן פסח, והם לא ויתרו. הם הוכיחו כי אכן 'אין דבר אבוד. תמיד אפשר לתקן'.
 
*
 
עם ישראל לדורותיו חווה אכזבות רבות מסוגים שונים. במיוחד בדבר הכי חשוב לנו, הגאולה השלמה – לא פעם התלהטה האמונה כי הנה עומדת הגלות להסתיים ובאה הגאולה – ובסוף זה לא קרה. ועד היום הזה (נכון לרגע כתיבת השורות) זה עוד לא קרה, ועדיין אנו תקועים בגלות.
 
מסב הרבי מליובאוויטש מלך המשיח את תשומת הלב אל אותם בני דודים שהחמיצו מאורע היסטורי – ולא התייאשו. הם ביקשו, תבעו – עד שהשיגו את מבוקשם וזכו להקריב את קרבן הפסח. ואם כך נהגו כשהפסידו רק קרבן פסח אחד – כמה צריכים אנחנו לבקש ולהפוך עולמות לאחר שהחמצנו כל כך הרבה קרבנות מאז חורבן בית המקדש?!
 
עלינו צריכים ללמוד מהם לא להתייאש. להוסיף לבקש ולתבוע מבורא העולמים את הגאולה האמיתית והשלמה – וכך נזכה בוודאי כולנו לחגוג כבר את פסח שני הקרוב בירושלים הבנויה.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter