ד אייר התשע"ח (19.04.2018)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




יש לנו כח!
ישנם הטוענים, כי מכיוון שאנו חיים במסגרת שמחייבת לעמול על הפרנסה ולעסוק בטרדות נוספות – אין כוח להתאמץ כדי להביא את הגאולה. אולם טענה זו נדחית על הסף, משום שכל מסגרת החיים הזו נוצרה מלכתחילה על-ידי הקדוש-ברוך-הוא כך שנעבוד דווקא בה כדי להביא את הגאולה.



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » ל"ג בעומר


האמת ההיסטורית של ל"ג בעומר
אילו נשאל עוברים ושבים ברחוב ישראלי, מה אירע בל"ג בעומר? – יהיו רבים שישיבו: 'משהו בקשר למרד בר-כוכבא'. על פשרן של המדורות שמבעירים בו ביום הם יסבירו בידענות, כי זה נוהג קדום, ששימש גם בעת המרד, להעביר מידע מוסכם באמצעות השאת משואות-אש. 

יא אייר התשע"א (15.05.2011)

חב"ד

אילו נשאל עוברים ושבים ברחוב ישראלי, מה אירע בל"ג בעומר? – יהיו רבים שישיבו: 'משהו בקשר למרד בר-כוכבא'. על פשרן של המדורות שמבעירים בו ביום הם יסבירו בידענות, כי זה נוהג קדום, ששימש גם בעת המרד, להעביר מידע מוסכם באמצעות השאת משואות-אש.
 
ואיך כל זה מתקשר לעובדה, שמדי שנה עולים ביום זה יותר מרבע מיליון איש על קברו של רבי שמעון בר-יוחאי? – הם לא ידעו. כי באמת אין קשר...
 
                                         *
 
השורות האמורות משקפות תוצאה עגומה של סילוף היסטוריה מכוון. של ערטולו של ל"ג בעומר ממשמעותו האמיתית, הרוחנית, ודימויו כחג כוחני, חילוני.
 
הסיבה האמיתית לשמחת ל"ג בעומר היא שני מאורעות עיקריים שאירעו בו ביום: 1) נעצרה מגיפה קטלנית שהפילה 24 אלף חללים מתלמידי רבי עקיבא, ש"לא נהגו כבוד זה בזה". 2) נסתלק מן העולם רבי שמעון בר-יוחאי והוא ביקש לשמוח ביום זה כמו ביום חתונה. לכבודו בעצם מיועדות מדורות-האש הנדלקות בכל מקום. 
 
מאורעות אלה אמנם התרחשו בתקופה די חופפת למרד בר-כוכבא, אבל פרט לכך, אין למרד שום קשר עם ל"ג בעומר. מרד יהודי אחר, שהתחולל במאה שקדמה לבר-כוכבא, פרץ לפי עדותו של יוסף בן מתתיהו (יוספוס פלביוס) בל"ג בעומר, וייתכן שמי שלא נאה היה להם להנציח במורשת הישראלית דמויות רוחניות כרבי עקיבא ורבי שמעון בר-יוחאי, שיבשו וחיברו במכוון בין שני המרדים, כדי להפוך יום זה לסמל לעצמאות ולגבורת לחימה.
 
מסר זה השתלב להם נפלא גם עם כלי-הנשק הקדמון שהילדים משתובבים עמו בל"ג בעומר – חץ-וקשת. אולם האמת היא, שלמשחק הזה מטרה שונה לחלוטין, רחוקה כמטחווי-קשת מערכי הישראליות החילונית: הוא נועד להנציח את העובדה המדהימה, שבכל ימיו של רבי שמעון בר-יוחאי לא נראתה קשת בענן. קשת זו הנה אות-הברית שכרת הקדוש-ברוך-הוא עם נוח לאחר המבול, כי יותר לא יחרב העולם אפילו כאשר התנהגות האנושות תצדיק זאת – ובימיו של רבי שמעון לא היה צורך להשתמש באות-ברית זו, מפני שהוא הגן בצדקותו על כל העולם מכל פורענות אפשרית.
 
פשוט, כדאי לדעת ולא להתכחש לאמת ההיסטורית של עצמנו. אחרת, עם אלו פנים אנו נלחמים בסלפנים שמכחישים את השואה, למשל, אם בתוכנו אנו יש מי שאינם נמנעים מלשכתב את ההיסטוריה.
 
                                                 *
 
לגופה של שמחת היום, כיצד אכן ניתן לשמוח ביום של פטירת צדיק – מאורע שאמור להעציב, לכאורה, ולא להרנין? או במילים אחרות: מה מיוחד ברבי שמעון מכל הצדיקים, שלכן הוא דווקא ציווה לשמוח ביום פטירתו?
 
רבי שמעון בר-יוחאי מכונה 'שר פנימיות-התורה'. הוא חיבר את ספר היסוד לתורת הקבלה והנסתר – ספר הזוהר – שכל כולו סודות אלוקיים טמירים ונעלים. תורת הנסתר היא התורה הנשגבת שתיחשף אלינו בשלמותה על-ידי הרבי מליובאוויטש, מלך המשיח, בבוא הגאולה האמיתית והשלמה – והמעט ממנה שבידינו, שהתחיל להתגלות על-ידי רבי שמעון, סולל את הדרך ומכשיר אותנו לקראת גילויי הגאולה.
 
ביום פטירתו נסק רבי שמעון למדרגות רוחניות גבוהות יותר מכל מה שהשיג בכל ימי חלדו, וגילה חידושי-תורה נעלמים שלא נשמעו מעולם. נמצא, שביום זה קידם רבי שמעון והכשיר את עם ישראל לקראת הגאולה במידה רבה ומיוחדת יותר מכל חייו – וזו הסיבה האמיתית לשמחה הגדולה של היום. 




שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:
1
ישר כח רק ש...
מ.ב
| 2012-05-06 17:37:07
ישר כח רק שזו הכתבה צריכה להיות מרכזית הרבה יותר ואלי להוציא אלון שכן כמה אפשר לגדול על עיוות היהדות לטובת הסילוף הציוני שגם הדתיים סוברים שאלו המאורעות















אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter