יא סיון התשע"ח (25.05.2018)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




הגוים יימשכו
אפילו גויים, נמשכים לגילוי אור אלוקי. ראינו זאת בזמנו של המלך שלמה, עת נכנעו לפניו כל מלכי העולם ובאו ליהנות מחכמתו האלוקית. וכך ישוב ויהיה בזמנו של המשיח, כאשר יתגשם הייעוד של ישעיה הנביא: "ונהרו אליו כל הגויים".



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » חג פורים » סיפורים


נפלאות במפרץ
כאשר כל המומחים לביטחון והידענים למיניהם, לא מצאו את ידיהם ורגליהם, ומלאו את פיהם מים. כאשר קברניטי האומות מבוהלים, והציבור כולו אחוז אימה ופחד מפני הבאות – נישא קול אחד בגאון וברמה, קולו המנחם של הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח. 

הרב שלום דובער וולף והרב שלמה כץ
ח 'אדר ב התשע"א (13.03.2011)

1. עולם במבוכה 
 
"צבא עיראק כבש הבוקר את המדינה השכנה, כווית" – הודיע קריין החדשות בקול דרמטי, ביום קיצי של שלהי שנת תש"נ (1990). "ללא כל סימני הכנה צבאיים, פלש צבאו של הרודן סדאם חוסיין אל המדינה הסמוכה אליו – נסיכות הנפט כווית. בתוך שעות ספורות, מוסר לנו כתבינו מיכאל גורדוס, הודיע רדיו בגדד על שליטה מוחלטת בכל שטחי הנסיכות." 
 
בכך החלה שרשרת האירועים, המוכרת כ'מלחמת המפרץ'. 
 
כיבושה המהיר של נסיכות הנפט כוויית העשירה והחלשה, הותיר את העולם החופשי מופתע ומשתומם. למועצת הבטחון שהתכנסה מיד לדיון דחוף במצב היה ברור: שיגעונו של סדאם חוסיין נשיא עיראק, הינו ללא גבולות. לגביו, אין קווים אדומים. 
 
"העולם כולו הועמד בסכנה עם פלישתו של הצבא העיראקי לכוויית" - אמר אחד ממנהיגי המדינות, והמחיש בכך עד כמה נבהלה דעתם של אלו. לפני המועצה, הובאה תמונת-מצב ותחזית מפי מומחי ביון שצבעו בצבעים קודרים את מה שעלול להתרחש במזרח התיכון בעתיד הקרוב, אם לא ינקטו צעדים משמעותיים כנגד צמא הדם מבגדד. 
 
בעוד שערי המניות בבורסה צונחים בחדות, ומחירי הנפט נוסקים לגבהים בעקבות ההתפתחויות במדבר, החל נשיא עיראק רומז בבירור כי אכן בכוונתו לפלוש לכיוון סעודיה, שכנתו החדשה, ומשם להמשיך – חלילה – אל ארץ הקודש.
 
מלך סעודיה פנה מיד לממשלת ארצות הברית בבקשת סיוע מלחמתי, אך לבינתיים המנהיגים העולמיים היו שרויים במבוכה. כל ילד מבין שהמזרח התיכון הינו חבית חומר נפץ רגישה, ומלחמה אמריקאית מול עיראק אמורה להתדרדר במהירות למלחמה כוללת של מזרח ומערב שאף אחד לא שש להכנס לתוכה. 
 
אזרחים אמריקנים ששהו באותה עת בעיראק נלקחו בשבי, והחשש היה שיחזיקו אותם בסמיכות למתקני צבא בכדי להרתיע את ארה"ב מתקיפה אוירית. 
 
בצעד טקטי ואכזרי נוסף, הודיע סדאם כי הוא הופך את מדינת ישראל ומליוני אזרחיה לבת ערובה לשלומה של עיראק. אם תותקף עיראק, ישוגרו לעבר מרכזי האוכלוסיה הישראלית טילי הסקאד המסוגלים לשאת נשק בלתי קונבציונלי. סכנת המלחמה הכימית נראתה מוחשית מאשר אי-פעם בעבר. 

ואז, כאשר כל המומחים לביטחון והידענים למיניהם, לא מצאו את ידיהם ורגליהם, ומלאו את פיהם מים. כאשר קברניטי האומות מבוהלים, והציבור כולו אחוז אימה ופחד מפני הבאות – נישא קול אחד בגאון וברמה, קולו המנחם של הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח.
 
אחד שיודע 
 
באותה תקופה מבוהלת, התגלגל מפה לאוזן קטע מתוך הספר 'ילקוט שמעוני' – המלקט מאמרים מחכמינו מתקופת המשנה והגמרא – שבמילים ציוריות חזה באופן מפתיע את התפתחות האירועים במפרץ הפרסי, וקובע כי מלחמה זו מבשרת על התגלות המשיח עוד באותה שנה! 
 
"אמר רבי יצחק: בשנה שמלך המשיח נגלה בו, כל מלכי האומות מתגרים זה בזה. מלך פרס [= עיראק המודרנית] מתגרה במלך ערבי [= נסיכות כווית הערבית], והולך מלך ערבי לארם [= ארץ הרוממות והשלטון העולמי – ארצות הברית] ליטול עצה מהם . . וכל אומות-העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם, ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה. וישראל מתרעשים ומתבהלים, ואומרים: להיכן נבוא ונלך, להיכן נבוא ונלך?! ואומר להם [= הקדוש ברוך הוא לעם ישראל]: בני, אל תתיראו, כל מה שעשיתי, לא עשיתי אלא בשבילכם. מפני מה אתם מתיראים? אל תיראו, הגיע זמן גאולתכם! 
 
בקטע נוסף ממשיך המדרש ומתאר את רגעי התגלות משיח: 
 
"בשעה שמלך המשיח בא, עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר: ענווים, הגיע זמן גאולתכם!". 
 
גם ב-770 – המרכז העולמי של חב"ד-ליובאוויטש בשכונת קראון הייטס בניו יורק, בית מדרשו של הרבי מלך המשיח שליט"א – תלה אי מי את הפתק על לוח המודעות. עוד באותה שבת, בעת ההתוועדות הקבועה התייחס הרבי למדרש זה ואישר כי אכן דברי המדרש מכוונים לתקופה זו: "עומדים אנו בסוף זמן הגלות – הגיע זמן הגאולה". 
 
במהלך השבועות הבאים המשיך הרבי והכריז ללא הרף: "כל הסימנים מראים כי הנה זה משיח בא". חכמינו ז"ל כבר אמרו: "אם ראית מלכויות מתגרות זו בזו צפה לרגליו של משיח". 
 
שר המשטרה דאז מר רוני מילוא שהה באותם ימים בניו יורק, ונפגש עם הרבי מיד עם תחילת המתיחות במפרץ. "אנו נמצאים בימים קשים", אמר השר לרבי. הרבי באופן נדיר, קטע את דבריו: "אין אלו ימים קשים, כבר אמרתי שכתוב מפורש 'עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה". 
 
לנציג משרד התיירות הישראלי בארה"ב אמר הרבי, "אני מפרסם בכל האפשרויות שצריך לנסוע. ואדרבה זה המקום הכי בטוח, כיון שהר הבית שם ומקום המקדש שם. והעיקר - שם נמצאים שני מליון או שלוש מליון, כן ירבו של בני ישראל". 
 
הדברים התקבלו בשמחה עצומה בקרב רבבות החסידים שדברי הרבי הגיעו אליהם, ומתוך אהבת ישראל ושמחה כדרכם, החלו חסידי חב"ד לפרסם בכל מקום, את דבריו המרגיעים של הרבי. 
 
לרבים ששאלו אם לעזוב את הארץ, או לחילופין לבטל נסיעות מתוכננות אליה, הורה הרבי שאין כל סיבה להמנע משהיה בארץ. 
 
כשכל התחזיות בשרו שחורות, לקח הרבי אחריות מלאה על מלותיו, ועל שלומם של כל אלו שבעצתו ובברכתו נשארו בארץ ישראל. 
 
2.  מדינה לקראת מלחמה 
 
בינתיים המשיכה התקשורת העולמית להתריע על מצב מפחיד ומסוכן, מומחים לביטחון ואסטרטגיה הופיעו ברבים והוסיפו לבהלה וחוסר-הוודאות. במדינת ישראל פיקוד העורף החל ליידע את הציבור על המיגון הטוב ביותר שיכול אדם למצוא בעת התקפת טילים, ונערך לחלוקת מסכות אב"כ למקרה של הגרוע מכל. 
 
מדינת ישראל שידרה מסר בהול לנשיא ארצות-הברית, שתוכנו התפרסם מיד בעיתונות. "ישראל אינה רואה בעין יפה את ניסיון ההתחמקות של האומות המאוחדות, מהאחריות לשלום העולם". "בידיו של שליט עיראק", נאמר בשדר המיוחד, "חומרי לוחמה כימיים וקונבנציונליים, היכולים לפגוע קשות בעורף הישראלי אם תינתן לו האפשרות לממש את איומיו". 
 
אזרחי המדינה החלו חוששים לעורם. הבלבול היה מוחשי, הפחד שלט ברחוב ובבית. למרות הודעות חוזרות ונשנות מפי מנהיגים שונים, שחזרו על דבריהם בכל הזדמנות, על מחויבותם למדינת ישראל והעזרה שיושיטו לה באם תותקף, לא השתפר מצב-רוחם של האזרחים המפוחדים. המדפים בחניות המזון החלו מתרוקנים במהירות, הקהל הרחב אגר בביתו מזון לשעת-חירום. התופעה החלה צוברת תאוצה, ונוצר חשש למחסור בצרכי מזון עקב התקפת הצרכנים. 
 
אחד הצרכנים נראה יוצא מחנות ה'סופר' השכונתית כשבעגלתו מצרכים המספיקים לחודשים רבים. כשנשאל על ידי עיתונאי, כיצד יממן קנייה כה כבדה השיב, "בכל מקרה זהו סוף העולם, אני לא צריך לדאוג לכיסוי הצ'ק" – זו היתה התחושה ששררה. 
 
מנגד - שוב ושוב המשיך הרבי להרעיף טללי נוחם והרגעה באומרו כי ארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם, על יסוד הפסוק "ארץ אשר תמיד עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה". הרבי הודיע מפורשות שאגירת מזון מיותרת הגורמת להפקעת מחירים אסורה על פי ההלכה. 
 
מזכירו של הרבי, הרב גרונר התראיין בשידור חי ליומן החדשות של 'קול ישראל' ואמר: "הרבי אומר בזמן האחרון שלדעתו הגאולה תבוא במהירות גדולה יותר ממה שחושבים. ובנוגע למצב הביטחוני בארץ-הקודש, ביקש הרבי שליט"א למסור אתמול בהתוועדות, שאין מה לפחד ולדאוג מהאירועים המתרחשים בארץ. הרבי גם התייחס לנושא מסיכות האב"כ, ולדעתו אין מה למהר בזה, משום שהוא חושב שלא יהיה צורך בהן". 
 
עיתון 'דבר' ידע לצטט את דבריו של הרב יהוסף רלב"ג רב שכונת קרית היובל בירושלים: "מבחינתי זו הייתה ההודעה המרגיעה ביותר עד כה. אחרי הכל, כל מידע מודיעיני ומדיני חשוב ומדוייק ככל שיהיה, מחוויר נוכח הערכותיו של הרבי מלובביץ'. מי שעדיין מפקפק – שיבדוק כיצד דייקו מקורותיו של הרבי לפנימלחמת ששת הימים". 
 
פרסום דבריו של הרבי הביא לעידוד עצום בקרב רבים מתושבי הארץ, שאיבדו כמעט כל תקווה. היה זה משב רוח רענן ומחיה נפשות. "אין כמו הרבי מליובאוויטש" - אמרו אזרחים רבים, שנפשם שבה אליהם. "אנו כבר לא מפחדים" - הצהירו רבים מעל גלי האתר. "נראה שהשקט ישוב לאזורנו"... 
 
בחוברת 'לקוטי שיחות' שפרסם הרבי לקראת שבת פרשת שמות, שבועות ספורים לפני פרוץ המלחמה, עסק הרבי בכחה של החשיבה החיובית והבטחון בה' המסוגלים לשנות את המציאות המאיימת ביותר לטובה. 
 
שבוע לאחר מכן, עסקה החוברת הבאה בסדרה בפרק מא בספר יחזקאל בו הנביא חוזה מלחמה גדולה שתתרחש בתקופתו בין בבל למצרים. הרבי האריך לבאר על פי פסוקי הנבואה, שמשמים הנחו את מלך בבל למלחמה זו, רק בכדי ליצור הזדמנות שתוכיח את אמיתת נבואתו של יחזקאל שחזה את המלחמה מראש, ולהסיר ספיקות מאותם מעטים מעם ישראל שהסתפקו בכך. 
 
היה בזה יותר מרמז על המלחמה הנוכחית, שהסיבה האמיתית לשמה הוביל הקדוש ברוך הוא את סדאם לכיבוש כווית, היא בכדי לתת עבורנו הזדמנות לראות את כח ראייתו האלקית של נביא דורנו, הרבי שליט"א מליובאוויטש.
אך אף אחד עדיין לא ידע לשער עד להיכן יגיעו הפלאות... 
 
שנים מספר לאחר המלחמה התראיין לעתונות מר יצחק שמיר, מי שכיהן כראש ממשלת ישראל באחת מהתקופות הגורליות בתולדותיה, וחשף את תחושותיו של מנהיג מדינה בשעת חירום: 
 
"במהלך תקופת מלחמת המפרץ, הובלתי מדיניות של איפוק ומנעתי התערבות של ישראל במלחמה. זאת, למרות תחושת החרדה וחוסר-האונים ששלטו באוויר, והאסכולה האחרת שצידדה ביוזמה אקטיבית מצד ישראל. אחד ממקורות העידוד שלי באותם ימים היה הרבי מליובאוויטש ששלח מסרים מרגיעים לגבי תוצאות המלחמה והשלכותיה על ישראל, ועודד בכך לבבות רבים. 
 
חסידי חב"ד מדברים על רוח הקודש שפיעמה בו. מדינאים ואנשי צבא שנפגשו עמו הגדירו זאת כהסתכלות מפוכחת ומרחיקת-ראות. ואני סבור ששני הדברים חד הם. רוח הקודש היא הרוח הרואה למרחוק. הרבי היה מאותם יחידי סגולה שניחנו ביכולת להביט למרחוק".
           
3. צחצוח חרבות
 
בינתיים הוברר מעל לכל ספק, שכוונותיו של נשיא ארה"ב - ג'ורג' בוש – להתערבות במצב, רציניות ביותר. מיום ליום הודיעו מדינות נוספות על הצטרפותן, בדרך זו או אחרת, לכוח הרב-לאומי - קואליציית השלום. 
 
גם מדינות ערביות כסוריה ומצרים, העויינות את המערב בדרך-כלל, הביעו נכונות לשלוח את צבאותיהן ולהילחם נגד התופעה ההרסנית שמתחוללת באזור.          
  
לחץ כלכלי בין-לאומי מאסיבי מאין כמוהו הופעל על עיראק, אך שליטה האכזר לא נכנע. 
 
סדאם חוסיין לא נבהל מאיומיו של ג'ורג' בוש והמשיך לבסס את שליטתו בכוויית, צבאו של השליט הבגדדי היה מאורגן היטב למטרות שכאלה. באכזריות ובכוח נהרסו כפרים ועיירות רבים בכוויית השלווה. ולנוכח הזהרותיו החוזרות ונשנות של נשיא ארה"ב ונחישותו למגר את הרוע העיראקי מהעולם, נערכו הכחות העיראקיים לקרב בשטח. 
 
חיילות ארה"ב יצאו לדרכם באוניות-ענק ובנושאות-מטוסים, כשמגמת פניהם אל המדבר הסעודי – שדה הקרב.
מטוסי תובלה ענקיים פרקו את נשקם וציודם בערבות המדבר. המדבר החל קולט בתוכו את קידמת הטכנולוגיה, מיטב הנשק החדיש. 
 
נשיא ארה"ב הציג אולטימטום לסדאם חוסיין: "אם לא תיסוג מכווית עד 15 בינואר (כ"ט טבת), יתקוף אותך צבא השלום, בכל כוחו!" 
 
כוחותיו של סדאם חוסיין לא הראו סימנים של עזיבה. להפך, הם חיזקו את מחפורותיהם ומעוזיהם. "לא אסוג מכווית" – הודיע סדאם בגאווה. 
 
ומהבחינה הישראלית, היתה זו הפעם הראשונה בהיסטורית המדינה הצעירה עדיין שישראל אינה מגיבה לתוקפנות כנגדה. הדבר עורר ויכוחים קשים בישראל. הסיבה לכך הייתה נעוצה בקואליציה השברירית של מדינות המערב עם המדינות הערביות. המדינות הערביות הבהירו שיפרשו מהקואליציה אם ישראל תיקח חלק פעיל במלחמה נגד עיראק. נוסף על כך, היה חשש לערב במלחמה את ממלכת ירדן, השוכנת בין ישראל לעיראק. 
 
צבא ארה"ב פרס בישראל סוללות טילי פטריוט שיועדו במקורם לתקיפת מטוסים, מתוך מחשבה שטילים אלו יוכלו ליירט את טילי הסקאד במעופם, אך העם חפש מקורות אמינים יותר לבטחון ושלווה.
עצרת תפילה המונית התקיימה ברחבת הכותל המערבי, עם ישראל עלה באותו יום לירושלים במאות אלפים, וייחל לנס שיופיע... 
 
4. נצחון מוקדם מדי... 
 
לקראת הבוקר של ב' שבט תנש"א (17 בינואר 1991) החלה המלחמה. 
 
מטוסי קרב אמריקאים עמוסי תחמושת חצו את הגבול הסעודי ופרצו בסערה לשמי עיראק. בלהקות ענק, הגיחו בזה אחר זה, והטילו את תחמושתם בפגיעות ישירות על יעדים שונים בתוך בגדד. כתב סי.אן.אן. ששהה על גגו של אחד המלונות בעיר, דיווח בשידור ישיר לעולם כולו, על פגיעות ישירות במטרה. "פגיעותיהם של המטוסים האמריקנים מדוייקות לגמרי". מטוסי הקרב נתקלו באפס התנגדות אוירית, לכל המטוסים שלום. 
 
המוראל הכללי בקרב האזרחים, עלה. מדיווחים ראשוניים נראה היה כי סדאם חוסיין הוכרע במכה ראשונה, הסיוט עבר. 
 
בבתי-הכנסת, ולהבדיל, במרכולים למיניהם, ניתן היה להבחין בהתרגשותם של בני-ישראל המאחלים זה לזה "כן יאבדו כל אויביך ה'". הלב סירב להאמין, אך שידורי הרדיו, וקולותיהם הנרגשים של הקריינים והפרשנים, טפטפו פנימה ושחררו את הלחץ הנורא שהצטבר בפנים. 
 
במשך כל היום המשיכו המטוסים בריכוך העמדות הצבאיות של עיראק. בזה אחר זה נפגעו, לפי דיווחי הרדיו, מיתקנים מסוכנים ומחסני נשק. גם אוניות-הקרב שילחו את טיליהן ארוכי-הטווח, ולפי דיווחיהם של כתבי הסי.אן.אן. היו פגיעות ישירות בליבה של האומה העיראקית. 
 
אך עד מהרה התברר שהאופוריה היתה מוקדמת מדי. אמנם הצבא העיראקי עדיין לא הגיב כלל על התקפותיהן של בעלות הברית, אך הדבר לא נבע משיתוק מערכותיו אלא ממדיניות כוללת. המלחמה, למעשה, עדיין לא החלה אצל העיראקים.
 
5. נחש צפע 

עוד באותו יום חמישי, קרוב לשעה 2 בלילה, ניסרו את חלל האויר בישראל צפירות עולות ויורדות. העם כולו הוקפץ ממיטותיו, העיניים עצומות למחצה, והלב מסרב להאמין. זעקות, יללות... לנגד עיניהם של קשישי האומה עמדו הצפירות והיללות ההן, בפולין... במלחמת השחרור... החרדה שיתקה את העצבים והקהתה את החושים... 
 
מכל עבר נשמעו זעקותיהם של הורים המזרזים את ילדיהם. איש לא ידע מה קרה ומה עליו לעשות, הפאניקה השתלטה על הכל. הרדיו, עליו סמכו רבים, עדיין לא שידר מאומה. רגעים של הלמות-לב, פחד מהבלתי-נודע. אימה! 
 
רק חסידי חב"ד שבו והזכירו לכל מי שיכלו: "אין לכם ממה לפחד, ארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם. הנה זה משיח בא"!. 
 
צרור רעמים עזים נשמע לפתע בחלל האוויר. הלב החסיר פעימה. האדמה רעדה תחתיה, הזגוגיות נרעדו בקול רעש גדול... לאחר מכן השתרר שקט... הרעד עבר בעצמות. משהו מתרחש כאן, מי יודע... התקפה על תל אביב... הכל רחשו פרקי תהילים, פנו אל יושב מרום, וביקשו אנא, 'עד מתי?!' 
 
בקול דרמטי בקעה לפתע הודעה ממכשירי הרדיו הפתוחים בכל המדינה כולה: "עקב התקפת טילים על ישראל, נשמעה בכל רחבי הארץ אזעקת-אמת. התושבים מתבקשים להיכנס לחדרים האטומים ולחבוש את המסיכות". 
 
בבתים רבים בישראל ישבו אזרחים בלבבות חרדים, כשזיעה קרה ניגרת מהם כמים. אנשים כמעט ונחנקו למוות, כשלא ידעו לפתוח את מסנן המסיכה. האימה חדרה לכל הגוף. 
 
לרגיעת-מה הביא דובר צה"ל, תא"ל נחמן שי, שהסביר כי הטילים כבר נחתו ופגעו בארץ, אך  לא ידוע אם אכן נשאו עמם ראש נפץ רגיל, או שמא זה ראש נפץ מסוג אחר – כימי. "היו כמה פגיעות" הסביר הדובר, "ועדיין ישנם צוותים שבודקים את הנושא. מי שלא קרה לו מאומה, יכול להירגע, אין שום דיווח על טילים נוספים ברגע זה". 
 
רק לאחר שעות אחדות, מורטות עצבים, הודיע דובר צה"ל שאפשר להסיר את המסיכות, אך להישאר עדיין בחדרים האטומים. כעבור שעה נוספת הותרו כל תושבי המדינה לצאת מהחדרים האטומים ולנשום לרווחה. 
 
לפתע נמלאו כל הרחובות בקולות ובצעקות. הכל דיברו, צעקו ובכו: "מה קרה? היכן נפלו הטילים? כמה נפגעו?" השפתיים רחשו תפילה לשלום הפצועים... 

והנה, הלב רגש והעיניים נצצו בכל בתי ישראל כשנודע דבר הנס הגדול: 
 
כל הטילים נפלו אמנם במקומות ציבוריים, אבל לא היו נפגעים בנפש!!! 
 
הבטחתו של נשיא הדור, הרבי שליט"א מלך המשיח, כי נמצאים בשנה שיש בה ניסים ונפלאות, התממשה לעיני כולם, גם אצל אלו שעד עתה הטילו בכך ספק.             
 
שוב נוכח כל העולם כולו, שדברי הרבי אינם נאמרים למליצה ולהרגעה. אלו הם דברי אלוקים חיים, חדים וברורים.
אצבע אלוקים! 
 
מאותו היום ואילך, במשך שבועות ארוכים מורטי עצבים, נפלו על ישראל 39 טילים. טילי הפטריוט שהיו אמורים להוות את מערך ההגנה, הראו יכולת מעטה בהתמודדות עם טילי הסקאד. ובכמה מקרים טילי הפטריוט עצמם גרמו נזק נוסף.
 
אך עבור צוותות ההצלה וכתבי התקשורת שהתרוצצו בין אתרי הפגיעות, היה זה מסע בעולם של פלאות, כל טיל נשא אתו נס בלתי נתפס. 
 
בנייני ענק נחצו לשניים, מכוח הדף פגיעה ישירה של טיל, אך היו אלו בנייני משרדים, שאינם מיושבים בשעות הערב. בניינים גדולים התפרקו, אך בטרם נשלמה בנייתם. בתים שלמים קרסו ומתוך ההריסות עלו אנשים ממששים את איבריהם מבלי להבין כיצד הם נותרו שלימים. באחד מלילות שבת נחת טיל במרכז תל אביב, בסביבה מיושבת בהמון עם. הטיל שפגע פגיעה ישירה באחד מבנייניה הציבוריים של השכונה, עלול היה להרוס את כל בתי השכונה, אך הוא לא התפוצץ – והוצא בשלמותו מהבניין.  
 
אפשר להמשיך ולמנות את הנסים בעוד שורה ארוכה. מרכז תרבות וספורט ענק שנהרס כליל, ואיש לא היה בו בעת הפגיעה. טיל שפגע בסוללת עפר, נבלם והתפוצץ בתוכה, ופרט להדף לא גרם שום נזק למבנים הסמוכים ולאנשים שבתוכם. טיל שפגע בלבו של פארק, מאתיים מטרים מבניניה הסמוכים של שכונת מגורים. טיל שנחת בקניון לב המפרץ בחיפה, לו רק סטה מעט ממסלולו והיה מגיע  למתחם בתי הזיקוק. אצבע אלקים הנחתה כל טיל ליעדו בשלום. 
 
סביב כל נס כזה הסתובבו עוד אין ספור 'נסי לויין' אישיים. זוג הורים שחשו להעביר את תינוקם מדירתם לדירת הסבתא, ודירתם נהרסה על ידי טיל. שתי קשישות שנלקחו על ידי שכן לחדר האטום בביתו, ורגע אחר כך דירתם נהרסה על ידי פגיעה ישירה. קיר שנפל על מטה שהתרוקנה דקה לפני כן, רסיס שנחת בפינת חדר שרגע לפני כן קמה משם אשה להכין שוקו לתינוקה. 
 
עובדת חדר המיון באיכילוב בתל אביב, שבזמן המלחמה שימש כאתר המרכזי לשם הובאו הנפגעים סיפרה: "כל נפגע זה נס מהלך. כששמענו על סוג ההרס שגרם הטיל, נבהלנו. אמרו שיביאו נפגעים מבנין-דירות שקרס, מבית שספג פגיעה ישירה, וחשבנו שיגיעו אנשים במצב קשה. ואז מגיעים האמבולנסים ובתוכם 'נפגעים' שהיו יכולים לטפל בעצמם גם בבית... בחור עם שריטות אחדות מרסיסי זכוכית, אשה עם נקע קל מההדף... הם היו מבוהלים, מבולבלים ונרגשים, ואנחנו עמדו שם, וגם מי שלא היו נראים כיהודים מאמינים אמרו בגלוי שהיום קרה לנו נס, ממש נס...". 
 
תיאור דומה נשמע מהרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי לתל אביב, "לאחר תפילת ערבית במוצאי שבת, החלטתי לעשות ביקור חולים לנפגעי הפצצות הטילים. כשהגעתי לבית הרפואה 'איכילוב' בתל אביב, אמרו לי בחדר המיון שכל הנפגעים כבר נשלחו לבתיהם. לא היה את מי לבקר". 
 
כידוע, למרות האיומים אף טיל לא נשא אתו ראש נפץ כימי, כפי שניבא הרבי מראש שמסכות הגז יוותרו ללא צורך.
למי שעדיין לא הבין את גודל הניסים, נפל טיל סקאד בודד במחנה צבאי בדהראן שבסעודיה. פגיעתו של הטיל היתה איומה - 28 הרוגים. היה זה הטיל האחרון שבגדד שלחה קודם שהודיעה על כניעתה, ויש בו כדי לחשב הסתברות מה היו אמורים להיות חלילה נזקי הטילים בתל-אביב... 
 

הנסים המוחשיים הביאו אתם התרוממות רוח לאומית, ושינו גם את מזג האויר החברתי. אופיינית לאותה תקופה תגובתו של בעל דירה במרכז הארץ העומד ומסתכל על מה שנשאר מדירתו המושכרת לאחר פגיעתו של טיל, ובמקום לבכות על הנזק הכספי רק אומר באושר, "איזה נס קרה לדיירים שלי". למי יש ראש לחשבונות קטנוניים של מליוני שקלים מול ניסים כאלו...  

גם הספקנים הגדולים הוציאו מתרמיל המילים מטבעות לשון חדשות שדיברו על נפלאות וכח עליון. כותרות העיתונים זעקו: יש אלוקים!

תחושת סוף העולם המדכאת שהיתה נחלתם של רבים בטרום המלחמה, התחלפה בהרגשה של רגעי פלא היוצאים לגמרי מהשגרה האפרורית, ימים של קרבת אלקים. הלבבות נפתחו לשמוע בשורות גדולות.

ואז בתזמון מדוייק, מעבר לים נשמע שוב קולו של הרבי שליט"א מליובאוויטש. בשיחה שנשא בשבת פרשת משפטים בעיצומה של המלחמה, הודיע לקהל המאזינים בצורה ברורה: "הקדוש ברוך הוא כבר בחר את האיש הראוי להיות מלך המשיח, ומנה אותו לתפקיד. בקרוב הוא יופיע בפני עם ישראל שילך אחריו ויקבל את הנהגתו, אז תתרחש הגאולה השלימה".

הלבבות הפתוחים הגבירו את קצב הפעימות...

6. נבואה עם תאריך

בין רבבות החיילים שנשלחו מארה"ב לאיזור המפרץ הפרסי, היה גם צ'פלין (קצין דת) יעקב גולדשטיין. הרב גולדשטיין הנו חסיד חב"ד תושב 'קראון הייטס' המכהן כאיש דת בצבא האמריקני.

קודם נסיעתו לאיזור המפרץ, הגיע אל הרבי במעמד חלוקת דולרים לצדקה, וביקש את ברכתו הקדושה. הוא אף אמר לרבי כי הוא נוטל עמו מגילת אסתר כדי לקרוא בה בפורים, ולתדהמת כולם תגובת הרבי הייתה שהוא לא יצטרך לזה.

חיש מהר נפוצה שמועה כי הרבי אמר שהמלחמה תסתיים עד יום הפורים. הדברים היו תמוהים בעליל, שכן המלחמה החלה רק בתחילת חודש שבט – ששה שבועות לפני החג, ומפקדי כוחות הצבא צפו מלחמה עקובה מדם שתמשך חודשים ארוכים. המועד פורים, היה מופרך לחלוטין...

 ביומן הצהריים של 'קול ישראל' אפילו הביעו תמיהה על כך בשידור. וכך אמר השדרן רוני דניאל:

"ועכשיו יגידו, אמרנו לכם. למה אני מתכוון, כתבינו מיכאל טוכפלד שוחח לפני שעה קלה עם מזכירו של הרבי מלובביץ'. הוא נמצא בברוקלין ומספר לנו כי הרבי כבר צופה את שעת סיום הקרבות, נשמע:

"הנה גם מניו יורק מגיעה תגובתו של האדמו"ר מלובביץ', שוחחתי לפני שעה קלה עם מזכירו של הרבי והוא סיפר לי שעם היוודע דבר פתיחת המתקפה אמר הרבי כי הדברים האמורים בתורה על ארץ ישראל כארץ אשר 'תמיד עיני השם אלוקיך בה מראשית שנה ועד אחרית שנה' דברים אלה נכונים גם הפעם. "אלה ימים של נפלאות המציינים את סוף הגלות ותחילת הגאולה", כך אמר הרבי מלובביץ'.

השדרן המשיך ומסר את גירסתו לסיפור המגילה:

"מעניין לציין כי הרבי צופה גם את סיום הקרבות: אחד מחסידיו, יעקב גולדשטיין, שהוא קצין בצבא האמריקני, בא ליטול ממנו את ברכת הדרך לפני צאתו למפרץ וסיפר לו שהוא לוקח עמו מגילת אסתר לקריאה בפורים. הרב הצטחק ואמר לו שעד פורים הוא כבר יהיה חזרה בבית... פורים להזכירכם חל בעוד פחות מחודש וחצי..."

גם הרבי עצמו, באקט נדיר, התייחס לשמועות אלה באחד הימים שלפני פורים. הרבי פנה לאחד ממזכיריו ושאלו בתמיהה: "האם הבטחתי שהמלחמה תסתיים בפורים?" בעוד הרבי שואל זאת, עשה בידו תנועת ביטול והפטיר: "נו". כמי שאומר – טוב שיהיה כך...

יום לפני פורים, שלח הרב מצגר מארגון "חי פאונדיישן", מודעה למערכת העיתון "ניו יורק טיימס". במודעה פורסם כי המלחמה תסתיים ביום חג הפורים. המודעה הייתה לנגד עיניו של הרבי, ואושרה על ידו.

ואכן, באורח נסי ובלתי מובן, כל התחזיות הצבאיות השתנו.

בי' אדר (24 בפברואר) החלו הכוחות האמריקניים בהתקפה היבשתית. ההתקפה התרכזה בדרום-מערב עיראק וכוחות הקואליציה התקדמו צפונה ומערבה, הקיפו את כוויית ואת הכוחות העיראקיים שבתוכה.

תגובת העיראקים הייתה מעטה. כמה יחידות התנגדו בכוח, רוב חיילי עיראק נכנעו ללא מאבק ואחרים ברחו משדה הקרב. לאחר ימים ספורים הודיעה עיראק על נסיגה מכוויית. כוחות הקואליציה הכריזו על הפסקת אש.

בעיצומו של חג הפורים הסתיימו הקרבות באופן רשמי!

דברי הרבי התבררו כנבואה מדוייקת. שוב הוכח שבדורנו צר המוחין וקטן הלבבות ישנו איש מורם מעם, נביא אמת שתחזיות העתיד שלו מגיעות היישר מעולמות העליונים, מהקדוש ברוך הוא עצמו.

בבתי המדרשות תלמידי חכמים הורידו מן המדפים את 'ספר המדע' שכתב הרמב"ם, וקראו מתוכו בהתרגשות הלכות עתיקות שקבלו עתה חיים חדשים בעלי משמעות אקטואלית:

"מיסודי הדת לידע שהא-ל מנבא את הבני אדם, ואין הנבואה חלה אלא על חכם גדול בחכמה גבור במדותיו, ולא יהא יצרו מתגבר עליו בדבר בעולם אלא הוא מתגבר בדעתו על יצרו תמיד, והוא בעל דעה רחבה נכונה עד מאד . . כשיבוא אדם הראוי לנבואה, אומרים לו אם נביא אתה אמור דברים העתידים להיות והוא אומר, ואנו מחכים לראות היבואו דבריו אם לא יבואו, ואפילו נפל דבר קטן בידוע שהוא נביא שקר, ואם באו דבריו כולן יהיה בעינינו נאמן.

. . נביא שנודעה נבואתו ונאמנו דבריו פעם אחר פעם, אסור להרהר אחריו ואסור לנסותו יותר מדאי. אלא מאחר שנודע שזה נביא, יאמינו וידעו כי ה' בקרבם ולא יהרהרו ולא יחשבו אחריו, כענין שנאמר וידעו כי נביא היה בתוכם".

היו גם אלו שידעו לעיין ב'אגרת תימן' בה כתב הרמב"ם אודות הסתלקות תופעת הנבואה מישראל לאחר חורבן המקדש הראשון, אך מבטיח שעוד לפני אחרית הימים היא תחזור. "ואין ספק שחזרת הנבואה היא הקדמת משיח", זהרו האותיות מתוך הספרים.

ובמחוזות אחרים, במשרדי האו"ם בני יורק, הופתעו אשפי המדינאות העולמית לגלות את נכונותו המופרזת של סדאם לתנאי הכניעה, שחרור השבויים ותשלום נזקי המלחמה. העולם החופשי ניצל את ההזדמנות שסדאם כורע ברך בכדי לפרוע ממנו חשבונות ישנים שכבר עבר זמנם, והרודן המושפל קיבל הכל בהכנעה.  

7. הרואה למרחוק

יומיים אחר תום המלחמה, בשבת ט"ז אדר (2 במרץ), בשיחה נוספת שנשא הרבי בפני חסידיו, דיבר הרבי על מפלתו הגדולה של סדאם. הרבי ראה את סדאם – אדם שקיצץ את אפיהם ואוזניהם של פורשים, עינה ילדים מול הוריהם, המית אלפים בגז והשתוקק להשמדתה של ישראל – כאדם אכזר באמת, המתיימר להידמות לאכזריותם הגסה ושנאת היהודים של אבות אבותיו נבוכדנצר והמן.

בהמשך השיחה, הסביר הרבי את המשמעות העמוקה הקשורה עם העיר בצרה שבדרום עיראק. הוא ציטט פסוק מהנביא ישעיהו, החוזה את מאורעות הגאולה העתידה ומתאר כיצד ה' בעצמו יעמוד וילחם מול הרוע בעיר בצרה. "מי זה בא מאדום, חמוץ בגדים מבצרה. זה הדור בלבושו צועה ברוב כחו, אני מדבר בצדקה רב להושיע".

הרבי הוסיף ועודד את כוחות האמריקאים לסיים בהצלחה את המשימה בה הם התחילו. "שבעים או שמונים אחוז מהעבודה כבר הסתיימה", אמר הרבי. "יש להשלים את המשימה במאת אחוזים". וביטא תפלה לבבית "שצבא ארה"ב ינחל הצלחה במשימתם בבצרה".

הצהרה אחרונה זאת באותה עת, היתה מאוד מבלבלת. וכי הרבי לא ידע כי המלחמה הסתיימה והכוחות כעת עזבו את בצרה ושאר עיראק? הרי הרבי עצמו חזה שהמלחמה תסתיים בפורים, ומדוע, שני ימים מאוחר יותר, הוא עדיין מתפלל להצלחת המערכה האמריקאית בבצרה?

באותו מוצאי שבת, ביקש הרבי שלא לפרסם את דבריו אודות המלחמה בבצרה. והדברים חיכו לפענוחם...

בדיוק שנים עשר שנים לאחר שהרבי נשא את התפילה ההיא, בט"ז אדר תשס"ג (20 במרץ 2003), הכריזו ארה"ב ושותפותיה מלחמה חוזרת נגד עיראק. זמן קצר לאחר מכן הגיעו כוחות הקואליציה לפרברי בצרה וכבשו אותה.

כמה חדשים לאחר מכן, בחג הגאולה י"ט כסלו תשס"ד (14 בדצמבר 2003) הושלמה המפלה, כאשר כוחות הקואליציה הצליחו להניח את ידם על המבוקש מספר אחד בעיראק, הצורר סאדאם חוסיין.

האיש שחלם להשוות עצמו לנבוכדנצר מחריב ירושלים, נפל בשבי בצורה משפילה. סופו היה כהמן הרשע, מוות בתליה.

יותר גדול מפורים

במכתב כללי שפרסם הרבי לאחר המלחמה הפונה "לכל אחד ואחת מבני ישראל בכל מקום שהם", הבהיר הרבי שאם נס פורים שהתרחש במהלכים פוליטיים כאילו טבעיים, מוכר אצל כולנו כאחד הניסים הגדולים שהתרחשו לעם ישראל, הרי שהמאורעות האחרונים היו פלאיים הרבה יותר בצורה היוצאת לגמרי משגרת הטבע.

בהמשך המכתב ניתח הרבי בפרוטרוט את פלאי המלחמה. "יתירה מזו", הוסיף הרבי, "אלה היודעים את המתרחש מאחורי הקלעים – המודעים לפרטים חסויים רבים שאינם מגיעים לידי פרסום – משיגים עוד יותר ויותר את פלאי הניסים והנפלאות בזמן הזה, בימים האלה".

על אלו נסים הרבי דיבר – איננו יודעים. אך במהלך השנים הותרו לפרסום פרטים נוספים אודות המלחמה, שניתן לשער שהינם חלק מאותם ניסים המדוברים באותו מכתב.

לאחר המלחמה פרסמה ישראל כי טיל נפל במרחק מטר אחד (!) ממצבור הגז הראשי של גוש דן בפי-גלילות, ורק בנס, בשל תקלה לא ברורה, נסגר הצינור יומיים קודם לכן.

עשר שנים לאחר המלחמה, שיחררה סוכנות הביטחון של ארה"ב הודעה, כי רק פסע היה בין סדאם לבין זריקת טילים כימיים על ישראל. סדאם חוסיין שלח שלשה מטוסים עמוסים בחומרים כימיים לעבר ישראל, ובדעתו היה לפוצצם בישראל, ושוב בנס נעצרה תכניתו.

במלחמת המפרץ השניה, כשחיילי יחידת MET אלפא מצבא ארה"ב שתפקידם לתור אחר נשק להשמדה המונית סרקו את בניין המוחבראת – המודיעין הכללי העיראקי, איתרו שם מפות לווין של הכור הגרעיני בדימונה. בסמוך אותרו דגמים מושלמים של מבנה הכנסת, של בנייני ממשל ישראלים ושל חלקים מהעיר ירושלים. תכניות לפגיעה שכידוע מעולם לא התממשו.

וכפי שהרבי שליט"א ציין זאת בשיחתו עם תום המלחמה, "שלא עלתה בידם לפגוע בירושלים עיר הבירה דארץ הקודש, ואדרבה ירושלים תלך מנצחון לנצחון".

8. פעמי משיח

המלחמה הסתיימה, אך לסיפור ישנו עוד פרק, חשוב מאד.

כזכור, עם תחילת השתלשלות האירועים, התפרסם מאמר המדרש בילקוט שמעוני החוזה את התגלות מלך המשיח באותה שנה. את המלחמה כבר ראינו, כעת הגיע זמנה של קיום ההבטחה, "שנה שמלך המשיח נגלה".

חודש לאחר המלחמה, באור ליום שישי כ"ח ניסן (12 באפריל) חזר הרבי שליט"א בשעת לילה מציון חותנו רבי יוסף יצחק שניאורסון, קודמו בתפקיד נשיאות חב"ד. לאחר תפילת ערבית נשא שיחה פתאומית בפני קהל המתפללים.

"כיצד זה שלאחר כל הנפלאות שאירעו, עדיין לא פעלו ביאת משיח צדקנו בפועל ממש? וכיצד זה שמתאספים קהל גדול, ואינם מרעישים ומתעקשים לפעול את ביאת המשיח? כל מה שעשיתי עד עתה לא הועיל, והראיה שנמצאים עדיין בגלות!

הדבר היחידי שיכולני לעשות, למסור הענין אליכם. עשו אתם כל אשר ביכלתכם להביא את משיח צדקנו בפועל ממש".

שיחה זו זעזעה את קהל החסידים, ועוררה גל אדיר של פעולות חיוביות להביא את הגאולה השלימה על ידי מלך המשיח.

עוד באותו מוצאי שבת התכנסו בכפר חב"ד בצורה ספונטנית חסידי חב"ד מכל הארץ, האוירה היתה סוערת, והמתאספים רצו לצאת עם החלטות ממשיות ביד. אחד הרעיונות שהועלו היה החתמת רבנים פוסקי הלכה על פסק דין הקובע כי הרבי שליט"א הוא האיש בו בחר ה' להתגלות כמלך המשיח.

הרב דוד נחשון, מנכ"ל ניידות חב"ד ומי שזכה להגיש לרבי את פסק הדין, מסביר את הרעיון שמאחורי צעד זה:

"היה זה לאחר תקופה שלימה של דיבורים מיוחדים מהרבי אודות ביאת המשיח הקרובה. לאורך כל תקופת המלחמה קישר הרבי את המאורעות עם המדרש המתאר את מלך המשיח העומד על גג בית המקדש ומכריז לישראל "הגיע זמן גאולתכם".

בשיחות נוספות הרבי הוכיח שהמדרש מדבר על מצב בו עם ישראל ומשיח עצמו נמצאים עדיין בחו"ל, ואת לשון המדרש "גג בית המקדש" פירש, שאין הכוונה למקדש עצמו שיבנה בגאולה השלימה, שהרי אז כבר לא יהיה צורך להכריז על בואה של הגאולה, אלא הכוונה שמשיח נמצא בחו"ל במקום הדומה להשראת השכינה שבו לבית המקדש שבירושלים, וכפי שביאר זאת בעצמו, שהכוונה היא לבית מדרשו של הרבי – 770. דיבורים אלו ודומיהם העלו את מתח הציפיה לרגע בו הרבי עצמו יתגלה כאותו משיח עליו הוא מדבר כה רבות.

רעיון פסק הדין נולד, לאחר שפעמים רבות דיבר הרבי על הכח העצום העל-טבעי שישנו לפסק הלכה. על פי הרעיון שהתורה היא התכנית על פיה ברא הקדוש ברוך הוא את העולם, ולכן כאשר ההלכה קובעת ענין מסויים, הרי שכך נקבעת המציאות בעולמנו.

מספר פעמים בקש הרבי מרבנים שיפסקו הלכה על כך שהגיע כבר זמן הגאולה, פסק שבכחו להפוך את הגאולה למציאות מתרחשת. כמה פסקי הלכה כאלו נחתמו בשנים האחרונות, כשבין החתומים אנו מוצאים את הראשון לציון הרב מרדכי אליהו, ורבנים חשובים נוספים.

כשהרבי דיבר באותו חורף על כך שהקדוש ברוך הוא כבר בחר ומינה את האיש הראוי לתפקיד מלך המשיח, עבורנו היה ברור שהכוונה היא לרבי בעצמו, האיש הראוי ביותר בדורנו לכך. היה זה מתבקש מאליו פסק רבני המבוסס על מקורות הלכתיים, שיתן לדברים אלו את המשמעות המתאימה".

באותו מעמד במוצאי שבת בכפר חב"ד חתמו על פסק הדין כמה מרבני חב"ד. עוד באותו לילה יצא הרב נחשון בטיסה לניו יורק עם החתימות, שם צירף את חתימותיהם של רבנים נוספים שנפגש עמם, וביום שלישי ב' אייר (16 באפריל) הגיש לרבי את טופס החתימות, שהתקבל על ידו במאור פנים.

הנה זה בא

בניו יורק הרוחות היו סוערות לא פחות מאשר בכפר חב"ד. במסגרת אותו גל התעוררות התארגן 'מטה משיח' אליו חברו עשרות רבנים ועסקנים בשכונת קראון הייטס, כולל הרב נחשון שהתעכב לאותם ימים בניו יורק.

שרשרת המאורעות המשיכה להתגלגל במהירות. בקראון הייטס הועלה רעיון דומה למה שהועלה בכפר חב"ד. על פי המסורת החסידית בעת הכתרתו של רבי חדש חותמים החסידים על 'כתב התקשרות' בו הם מקבלים על עצמם ללא עוררין את מנהיגותו המוחלטת של הרבי. כעת, אמרו החסידים בקראון הייטס, כאשר הרבי מדבר על הציפיה לרגע בו עם ישראל ילך כאיש אחד אחר מנהיגותו של מלך המשיח, מן הראוי לנסח כתב 'קבלת המלכות' בו נקבל על עצמנו את מלכותו של המשיח, הלא הוא הרבי עצמו.

את טפסים אלו עליהם חתמו מאות חסידים, קיבל הרבי שוב במאור פנים, ובפתק קצר שהוציא בירך ועודד את העוסקים בהחתמה. ההפתעה היתה גדולה, במיוחד לאור העובדה שבעבר שלל הרבי רעיונות דומים ודחה אותם בתוקף ובחריפות. היה ברור ששינוי יחסו של הרבי לצעדים אלו נובע מתמורות מהותיות ושמימיות שהתחוללו בנושא.

באותם ימים הכריזו לראשונה בפני הרבי את ההכרזה המפורסמת 'יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד', הכרזה שהפכה לשירה נלהבת בעידודו הנמרץ של... הרבי עצמו!

הרבי מצדו המשיך בשיחותיו לעסוק בצורה נרחבת בנושא התגלות המשיח, בשיחות אלו יכלו החסידים למצוא ביאור לפשר השינוי שהתחולל.

הרבי קבע בצורה מפורשת שמאז המלחמה אנו עומדים כבר ב"שעה שמלך המשיח בא", וטבע אז מטבע לשון חדשה "הנה זה משיח בא". הרבי ביאר שכוונתו במשפט זה היא שאנו נמצאים במצב בו אנו כבר יכולים להכיר את מלך המשיח הנמצא בינינו ולהצביע עליו "הנה זה".

בהמשך הקיץ, בשבת פרשת שופטים, נשא הרבי שיחה מיוחדת שעסקה בדברי הרמב"ם אודות חזרת הנבואה לפני בוא המשיח, ואמר במילים ברורות שחותנו רבי יוסף יצחק שניאורסון, וכן הוא עצמו הנם מאותם נביאים המופיעים בעם ישראל לפני הגאולה. באותה שיחה הדגיש הרבי שדבריו "הנה זה משיח בא", לא נאמרו כאיחול או כמסקנה שהגיע אליה מעיון בספרים, אלא כנבואה ברורה מאת ה', נבואה טובה שחייבת להתקיים במשמעותה הפשוטה ביותר.

אך אם עד עתה היו כל הדיבורים בגדר רמזים על זהותו של הגואל, הרי שלקראת סיומה של השנה, בי"א באלול (21 באוגוסט) אמר הרבי בצורה מפורשת "נשיא דורנו היה המשיח של דורנו, והוא התגלה בכל התוקף". 'נשיא הדור' זוהי ההגדרה החב"דית המובהק לתפקיד אותו נושא הרבי. היתה זו אחת הפעמים הראשונות שהרבי זיהה עצמו עם תפקיד המשיח בצורה כה גלויה וברורה. הסוד שנלחש מפה לאוזן שנים רבות בהתוועדויות חסידיות פנימיות, קיבל את אישורו הרשמי של הרבי.

הרבי, החסידים, והאמונה

היה בזה סגירת מעגל מושלמת לאותה שנה היסטורית. כעת הובנו לאשורם דברי המדרש שהתפרסמו בתחילת השנה "שנה שמלך המשיח נגלה בה מלך פרס מתגרה במלך ערבי...". אכן, עם סיומה של מלחמת המפרץ במפלתו המוחצת של 'מלך פרס' המודרני, החל התהליך השמימי של התגלותו של מלך המשיח.

התקופה שלאחר מכן הצטיינה בביטויים ברורים מהרבי על זהותו של מלך המשיח ש"מנחם שמו", תפקידו כנשיא הדור, שהותו בניו יורק בבית המדרש 770, ועל התפקיד המוטל כעת על כל עם ישראל לקבל את פניו, לפקוח את העיניים ולהכיר שנמצאים יחד עם משיח מסובים לסעודת שור הבר והלויתן, הסעודה המובטחת לצדיקים בעת הגאולה.

היתה זו תחילתו של דף חדש ובוהק בהיסטוריה היהודית, שבהמשכו הוא עדיין מלא בתהפוכות ושאלות מחד, אך יצוק אמונה ברורה בדבריו הנבואיים של הרבי עצמו, שהנצמדים אליהם יודעים כי הם צועדים על גשר של ברזל.

דבריו של הרבי בנושא זה הנם כה ברורים וחד משמעיים, שגם התקופה שבאה לאחר מכן כאשר הרבי פסק מלומר שיחות קודש, ושהותו עם הקהל הצטמצמה ליציאה לתפלות ועידוד שירת החסידים, כאשר מצבו הרפואי היה נראה חסר סיכוי טבעי, לא היה בה כדי להטיל ספקות באמונה מוחלטת בדבריו הקדושים של נביא האמת. אמונה שהתפרצה מדי יום בשירה 'יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד', בעידודו הנמרץ של הרבי.

חכמינו נבאו לנו מראש שלאחר התגלותו של משיח תבוא תקופה בה הוא יהיה מכוסה מעם ישראל, תקופה שתמשך זמן בלתי ידוע לנו כרגע, ותהווה מבחן על האמונה.

בתקופה כזו בה אנו נמצאים כעת, סיפור נס פורים 5751 בו התברר שגם כאשר כל התחזיות בשרו את ההיפך, התאמתו דברי הרבי לעין כל, צריך לשמש לנו מקור השראה לאמונה איתנה כי דבריו של הרבי הנם אמת מוחלטת. הרבי חי וקיים, ודבריו חיים וקיימים.

איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק. נתחזק יחד באמונה בדבריו הברורים של הרבי אשר "תיכף ומיד ממש הנה זה משיח בא", ונפגש כולנו בבית המקדש השלישי בשמחה גדולה.  




שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter