טו ניסן התשפ"ד (23.04.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר שמות » פרשת כי תשא


למה מיהר משה להשתחוות
אמנם ראיית פני השכינה הייתה בלתי אפשרית למשה, אולם ראייה כללית של מעבר השכינה אינה נחשבת לראיית פני השכינה והיא הייתה כן אפשרית מבחינתו.
 

יב אדר התשע"ט (17.02.2019)

התורה מתארת כי בשעה שנגלה הקדוש-ברוך-הוא לפני משה רבינו וקרא לפניו את י"ג מידות הרחמים – מיד "וימהר משה וייקוד ארצה וישתחו".
 
המילה "וימהר" מדגישה כי השתחוותו של משה באה מיד כשהתחילה השכינה להתגלות לפניו. וכמו שמפרש רש"י: "כשראה משה שכינה עוברת ושמע קול הקריאה – מיד וישתחו". זו לא הייתה השתחוות לאות תודה על מה שהתגלה לו באותו מעמד, אלא ביטוי של הכנעת קומה לפני מלך מלכי המלכים, ולכן מיד כשהתחיל הגילוי – השתחווה משה בהכנעה.
 
ברם, לכאורה לא ראה משה מאומה עד לאחר שעברה השכינה, כי כפי שנאמר לו "לא יראני האדם וחי" ולכן "0רק לאחר שאעבור) וראית את אחוריי". כיצד אם כן כותב רש"י כי ראה משה את השכינה בעת שעברה?
 
התשובה היא, שאמנם ראיית פני השכינה הייתה בלתי אפשרית למשה, אולם ראייה כללית של מעבר השכינה אינה נחשבת לראיית פני השכינה והיא הייתה כן אפשרית מבחינתו.
 
המילה 'שכינה' נגזרת ממשמעות של השתכנות והיא מתייחסת לדרגת האלוקות ששוכנת בעולמות וכביכול קרובה ומחוברת אליהם. לכן משתמש רש"י בפירושו כאן דווקא בתואר 'שכינה' – להדגיש את ההתחברות של משה ("כשראה משה") אל גילוי האלוקות באותה שעה.
 
משה אמנם זכה להתחבר לגילוי אלוקות ברמה שאף נברא לא זכה לה – אולם בזמן הגאולה, במיוחד בתקופת תחיית-המתים, נתחבר כולנו, כל עם ישראל, לגילוי אלוקות גבוה  לאין שיעור. אז תתגלה לעין-כול לא רק הדרגה שנקראת 'שכינה', אלא אף מהותו ועצמותו האין-סופית של הקדוש-ברוך-הוא.
 
(ליקוטי שיחות כרך יא עמוד 153. איגרות-קודש לרבי מליובאוויטש כרך ב עמוד עא)





שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter