ג טבת התשע"ט (11.12.2018)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נמצאים בימות המשיח
"... בימינו אלה – ימות המשיח – שבהם נמצאים עכשיו... צריכים רק 'לפתוח את העיניים' ואז רואים שנמצאת כבר הגאולה האמיתית והשלימה בפשטות, וכל בני ישראל... מוכנים... לגשת ולהסב אל השולחן (של סעודת הגאולה)".



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » עשרה בטבת


כאב שכולו אהבה
כאשר מזהים בתענית ובנסיבות שהולידוה ביטוי של אהבה, מבינים כי אין כל סתירה בין הכאב לבין היותו של היום חיובי ונעלה. וכמאמר הנביא: "כי את אשר יאהב השם – יוכיח"

כט כסלו התשע"א (06.12.2010)

חב"ד
בתאריך העברי עשרה בטבת שיחול השבוע, הוטל על ירושלים המצור שהוביל לחורבן הבית הראשון. יום זה הוא אחד מתוך ארבעה בהם צמים בכל שנה לזכר מאורעות החורבן (האחרים הם שבעה-עשר בתמוז, תשעה באב וג' בתשרי – צום גדליה).
 
יום תענית נקרא בתנ"ך יום רצון. משמעות השם היא שביום כזה אנחנו רצויים אצל הקדוש-ברוך-הוא יותר מביום רגיל. ההתנתקות שביום זה מההזנה הגשמית, מותירה את הדגש למימד הרוחני באישיותנו, וכך קל לנו יותר להתחבר אל הרצון האלוקי. מין התעלות מצדנו שמעוררת את הקדוש-ברוך-הוא לרצות יותר בנו ובמעשינו.
 
מאידך גיסא, כל יום כזה הוא יום של כאב. בעשרה בטבת, לדוגמה, אנו כואבים את הטלת המצור שפתח את שרשרת האירועים הקשים שהובילו לחורבן ולגלות עמנו. וכך בכל אחד מצומות החורבן אנו כואבים את המאורעות שאירעו בימים ההם.
 
לכאורה, אלו הגדרות סותרות. מצד אחד היום כואב וקשה ומצד שני הוא נקרא יום חיובי ונעלה. איך אפשר להתחבר בו זמנית לתחושות מנוגדות זו לזו?
 
*
 
בהסתכלות בוחנת מגלים כי אין כאן שום סתירה. כאשר אב מייסר את בנו על מעשה לא טוב, זה נובע מאהבתו אליו. את בן השכן שהיה שותף מלא למעשה הוא לא מייסר – אלא רק אותו, בגלל שדווקא ממנו, מבנו, אכפת לו! וכך בדיוק הקדוש-ברוך-הוא העניש אותנו רק בגלל אהבתו אותנו. העונשים הוטלו עלינו אך ורק בגלל שאכפת לו מאתנו וכל ייעודם הוא לזכך ולרומם אותנו.
 
כאשר מזהים בתענית ובנסיבות שהולידוה ביטוי של אהבה, מבינים אל נכון כי אמנם הסממנים החיצוניים של היום כואבים, קשים ומייסרים – אך מהותם הפנימית אומרת כל כולה רצון בטובתנו. אין אפוא כל סתירה בין הכאב לבין היותו של היום חיובי ונעלה. וכמאמר הנביא: "כי את אשר יאהב השם – יוכיח".
 
עומקה של אהבה זו מתגלמת בהבטחה הנבואית, כי לעתיד לבוא יהפכו ארבעה צומות החורבן לימי חג ומועד. לאחר שהסממנים החיצוניים של היום – הכאב והקושי – ממצים את תפקידם ומביאים את הבנים לשיפור המצופה מהם, יכולה האהבה העצורה של האב להתפרץ ולהתגלות, ואהבה גלויה היא העילה הטובה ביותר לחג ולשמחה. זה בדיוק מה שיקרה בימים אלה בעידן הגאולה האמיתית והשלמה.
 
*
 
2436 שנים חלפו מאז שהוטל המצור על ירושלים. 2436 פעמים חווה עם ישראל את הכאב והיגון של עשרה בטבת, ועמו התעלה והזדכך. כעת כבר הגענו לשלב הסיום. על פי הכרזתו הנבואית של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, הגענו כבר לשלב בו עומד היום להפוך לחג מוצהר.
 
אמנם כל עוד לא נגאלנו בפועל ממש, אנו עדיין מצווים לצום ולנהוג במנהגי אבלות – אך מכל מקום, ההרגשה כבר שונה. העובדה שאנו כה קרובים אל הגאולה השלמה, דוחקת במובן מסוים את תחושת הכאב והיגון של הצום ומפנה יותר מקום לתחושת רוממות – התחושה שביום כזה אנו רצויים ואהובים במיוחד לפני הקדוש-ברוך-הוא.
 
אם חס וחלילה תתעכב הגאולה השלמה בעוד מספר ימים, יידרש מאתנו להתענות ביום שישי הבא עלינו לטובה, בו יחול עשרה בטבת. יהיה עלינו להיכנס אל השבת מתוך תענית שמעניקה תחושה פנימית של אהבה ורצון אלוקיים. אך ככל שנוקף הזמן עלינו להיות יותר ויותר חדורים באמונה ובביטחון כי הפעם נזכה כבר לתמורה הגדולה, שתהפוך את היום לחג של ממש. חג, שעל פי תורת הקבלה והחסידות יהיה נשגב עוד יותר מאשר החגים המפורשים בתורה.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter