כד ניסן התשפ"ד (02.05.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
מדור התוכן » הבית היהודי


יציאה מהשגרה
אחד המזיקים הגדולים לקשר הבריא בין בני הזוג, הוא הריחוק הבא מתוך הרגל הדדי משעמם ושגרת חיים משותפים. דבר אשר תוצאותיו ההרסניות יכולות להגיע להחלפת רגשות טהורים של אהבה, ברגשות דחיה ומיאוס.  לתורה יש פתרון!

ב טבת התשע"א (09.12.2010)

חב"ד
אחד המזיקים הגדולים לקשר הבריא בין בני הזוג, הוא הריחוק הבא מתוך הרגל הדדי משעמם ושגרת חיים משותפים. דבר אשר תוצאותיו ההרסניות יכולות להגיע להחלפת רגשות טהורים של אהבה, ברגשות דחיה ומיאוס.  

משום כך, כאשר עוסקים בסלילת הדרך אל השלום והאושר בחיי הנישואין, אי אפשר להתעלם ממפתח נפלא אשר הוענק לנו מאת בורא האדם והיקום, ואשר באמצעותו ניתן להשיג רענון והתחדשות תמידיים, הגובלים בגעגועי וחביבות יום הכניסה לחופה.  

טבעו של כל אדם, לשאוף להגיע למילוי תחושות עונג והנאה. דבר הנובע מהתכלית האלקית בבריאה, לענג וליהנות את ברואיו. וכלשון הרמח"ל בתחילת ספרו מסילת ישרים: "כי האדם לא נברא אלא להתענג על ה' וליהנות מזיו שכינתו. שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להימצא".  

שאיפה זו מובילה את האדם המצוי אל הרצון ליהנות בכמות רבה ללא גבול. אולם אינו חש כי בדרך זו הוא מוביל את עצמו אל ההפך הגמור מהדבר אותו הוא מבקש להשיג. מציאות טבעית היא, שכאשר האדם שב ליהנות מאותה הנאה שוב ושוב ברצף, הנאתו הולכת ופוחתת מפעם לפעם עד שנעלמת. או אז אינה נשארת בדרגת האפס, אלא מפלוס היא הופכת למינוס ומיתרון לחיסרון. הוא מתחיל לחוש דחיה כלשהי ממנה, והנה הדחיה משתנה למיאוס, ומכאן קצרה הדרך אל הגועל המוחלט ממה שהיה נעים ונפלא עד לאחרונה.  

כזה הוא המצב אצל הנער זולל הפיצה לאחר שהתקבל לעבודה בפיצריה, אצל האוכל חפיסות רבות של שוקולד משובח בזה אחר זה, וכזה הוא המצב בחיי הנישואין.     

דווקא התרבות המערבית המחנכת לנהנתנות ללא גבולות, היא היא זו שמחסלת את עוצמת ההנאה אצל המתנהגים על פיה. ועם איבוד האפשרות ליהנות הנאת אמת, אובדת גם שמחת החיים.  

"אמר רבי מאיר (בעל הנס): מפני מה אמרה התורה נדה לשבעה? מפני שרגיל בה וקץ בה. אמרה תורה תהא אסורה שבעת ימים כדי שתהא חביבה על בעלה כבשעת כניסתה לחופה".[1]

בני זוג השומרים בימי האיסור[2] על הלכות טהרת המשפחה במלואן, חיים יחד באותם הימים ללא שום מגע, ואפילו ללא הושטת חפץ ישירות מיד ליד עד הטבילה במקוה. מבחינה פיזית, אין שום קשר ביניהם. אולם מרוממים ומחזקים הם אז את הקשרהנפשי שביניהם ומעלים אותו לגבהים רוחניים. שהרי מוכיחים בכך, הוא לה והיא לו, כי קשורים הם יחד גם ללא תאוות בשרים. באותם הימים משוחחים הם בשמחה ובאוירה נפלאה מתוך כבוד הדדי מיוחד, והקשר הרגשי שביניהם מתרומם ופורץ גבולות. או אז, היציאה מהשגרה גורמת שככל שחולפים הימים, מתפתחים ומתעצמים בכל אחד מהם געגועי אמת לזולתו, וציפיה פנימית ליום הטבילה. ובהגיע יום הטבילה שניהם נרגשים מהסוד הידוע רק להם, כי הנה הגיע יום הביטוי המעשי לקשר הנפשי המיוחד שביניהם. וכך, לאחר החזרה בטהרה הביתה מהטבילה בעלת ההשלכות הרוחניות הנשגבות במים החיים של המקוה,[3] טבילה שהתבצעה לאחר נקיון יסודי המסלק מן הגוף כל דבר החוצץ, מגיעה שעת הפסגה המביאה לידי ביטוי את הגעגועים ההדדיים ואת הקשר הנפשי הנפלא, וממלאת את בני הזוג בסיפוק טהור, באושר ובשמחה. בני זוג כזה, אינם חיים חיי נישואין של שגרה משעממת ושוחקת, הם חוזרים וחווים את חוויית הריגוש הראשוני, בכל חודש מחדש!  

בני זוג יקרים אלה אינם צריכים לפזול החוצה כדי להשיג יציאה מהשגרה באמצעים פסולים, כאותם אומללים אשר מתוך תסכול של רעבון יצרי תמידי ותחושת ריקנות פנימית, הורסים את בתיהם בידיהם, ועוברים לחיים רוויי כאב ודמעות. אלא אדרבה, הם הפועלים על פי הוראות הבורא אשר בראם, ככל אדם חכם המשתמש בכל מוצר על פי 'הוראות יצרן'. וכך מפיקים הם את מירב ההנאה והתועלת גם בעולם-הזה, מלבד השכר הרב השמור להם לחיי העולם-הבא.   

 
[1] נדה ל, ב.

[2] ימי האיסור כוללים את ימי הוסת (ולפחות ארבעה או חמישה ימים. תלוי במנהג העדה) בדיקת הפסק טהרה סמוך לשקיעת השמש בסוף היום האחרון של ימים אלה, ועוד שבעה ימים נקיים בהם בדיקות עצמיות המבוצעות בכל יום מהם מוכיחות כי אכן מדובר בימים נקיים, ועד הטבילה בליל יום השמיני.

[3] מקוה - בריכת מים צלולים הבנויה על פי חוקים מיוחדים המעניקים לה את התואר מקוה טהרה. מי בריכה זו עברו תהליך השקה עם מי גשמים טהורים וזכים הנקראים מים חיים. ומכיון שבכל דם וסת יש איבוד פוטנציאלי של חיים - דבר שלכשעצמו הוא מהלך טבעי שאין בו חטא, כמובן, אך גורם למצב רוחני המוגדר טומאת נדה, יש בכח מים חיים אלה לטהר על ידי הטבילה בהם. וכמו שגילה לנו בורא האדם והיקום, בתורתו.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter