טז תשרי התש"פ (15.10.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




בטחון בגאולה
ירמיה הנביא אמר (יז, ז): "ברוך הגבר אשר יבטח בה' והיה ה' מבטחו". אחד הפירושים בפסוק הוא שכל יהודי צריך לשים מבטחו בקדוש-ברוך-הוא שיביא את הגאולה האמתית והשלמה על-ידי משיח צדקנו תכף ומיד ברגע זה ממש.




|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » י"ט כסלו


פשוט, כדי להכיר את עצמנו
זהו הסוד הגדול של התמונה הסוראליסטית שתוכלו לראות בכל בית חב"ד בעולם, של אנשים שלעולם לא הייתם קושרים ביניהם, יושבים סביב שולחן אחד ועוסקים בעניין אחד: הם לומדים את עצמם בספר התניא.

י כסלו התשע"ט (18.11.2018)

ישנם קצוות בחברה שלנו, שלא נראה כי אי-פעם תיפגשנה דרכיהם. זה לא עניין של דעות חלוקות. לדעות חלוקות יש סיכוי להיתקל זו בזו לפחות בעימות. זה עניין של אורחות-חיים ודפוסי-התנהגות שמנותקים לחלוטין זה מזה.
 
קחו לדוגמה צעיר ישראלי, יליד שכונת מצוקה, התחכך בפשע מזוויות שונות, איכשהו שרד את השנים בצבא, ועם סיומן ברח לחוץ-לארץ כדי לבלות בשקט, בלי שיציקו לו, בלי שיכתיבו לו. מה יכול להיות משותף בינו לבין רופא מצליח, גדל כילד שמנת להורים מלח הארץ, נשוי, אב לשני ילדים שכמוהו סיימו את השרות הצבאי כקצינים מצטיינים וכעת למדים באוניברסיטה במגמות יוקרתיות?
 
או: מה מידת העניין שימצא כל אחד מה"זוג" הזה באברך "כולל", שמאז שהוא זוכר את עצמו מרצדות מול עיניו האותיות השחורות של ספרי-הקודש, חי בשכונה חרדית סגורה, ומקיים מקצבה חודשית זעומה משפחה בת שלוש-עשרה נפשות?
 
***
 
אבל האמת היא, שגם לאנשים האלה, כיהודים, יש מכנה-משותף גדול מאוד. משהו קיים שצריך רק להסב אליו את תשומת-הלב: הנשמה היהודית המפעמת בקרבם. זהו עניין שעם גירוי נכון, כל אחד מסתקרן לדעת עליו יותר, משום שזוהי בעצם הכרת האני. ועל כך אף אחד לא מוותר. אין מי שמוכן לחיות בתחושה שאין הוא מכיר את עצמו. לכל אחד חשוב לדעת את התשובה המדויקת לשאלה: מי אני.
 
וזהו הסוד הגדול של ספר התניא. ספר היסוד של החסידות, שנכתב על-ידי מייסד חסידות חב"ד, כבוד קדושת רבי שניאור-זלמן מלאדי. הספר שמחבר אותך אל התהליכים המרתקים המתרקמים מדי יום ומדי רגע ביצירה האלוקית המופלאה שנקראת 'נשמה' ומסביר לך מה מניע כל תהליך. הספר שמלמד אותך מי אתה, כפי שמעודך לא ידעת ומוביל אותך לבטא את עצמך, את היהודי שבך, בצורה הטובה ביותר.
 
זהו הסוד הגדול של התמונה הסוראליסטית שתוכלו לראות בכל בית חב"ד בעולם, של אנשים שלעולם לא הייתם קושרים ביניהם, יושבים סביב שולחן אחד ועוסקים בעניין אחד: הם לומדים את עצמם בספר התניא.
 
***
 
כאשר הודפס הספר והופץ בקרב העם היהודי, התעורר בשמים קטרוג גדול. נטען, כי אין העם ראוי ובשל להכלת סודות מפעימים ונשגבים אלה על מהות הנשמה וייעודה בעולם. התרגום המעשי של הקטרוג היה מאסרו של רבי שניאור-זלמן, במטרה לעצור את המשך ההפצה של תורת החסידות. אולם בסופו של דבר הוסר הקטרוג וביום י"ט בכסלו תקנ"ז (1796) השתחרר הרבי ממאסרו.
 
יום זה, י"ט בכסלו, המכונה בפי חסידים "ראש השנה לחסידות", הוא עיתוי מצוין למי שעדיין לא טעם את הטעם הנפלא של ספר התניא ושל כל תורת החסידות המיוסדת עליו – לעלות על העגלה ולהצטרף אל רבבות הלומדים. אחרי שכבר קיבלנו משמים אישור להכיר את עצמנו לעומק – חבל ממש להחמיץ את האפשרות.
 
ללימוד התניא וכל תורת החסידות יש מעלה נוספת: הנושאים הרוחניים המדוברים שם הם הם הנושאים שבהם נעסוק כולנו בבוא הגאולה האמתית והשלמה. אמנם אז יהיה זה לימוד מפי המשיח בכבודו ובעצמו וברמות עמוקות לאין שיעור – אבל הנושאים יהיו אותם נושאים. שפת-המושגים תהיה אותה שפה. תורת החסידות מעניקה הזדמנות להכיר את השפה בה ידבר המשיח, ולו בשביל זה כדאי להיכנס אל עולמה המפעים.
 
חג שמח! לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות תיכתבו ותיחתמו!






שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter