יח 'אדר ב התשפ"ד (28.03.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » י"ט כסלו


לטעום ללא הגבלה
בטעימה מתורת החסידות אין צורך שנגביל את עצמנו. כמה ש"נאכל" עוד ועוד – זו תישאר לא יותר מטעימה לעומת מה שיתגלה אלינו בגאולה השלמה 

כא כסלו התשע"ו (03.12.2015)

חב"ד
בימים שלישי ורביעי ציינו חסידי חב"ד ועמהם רבבות מבית ישראל את 'חג הגאולה' – יום שחרורו של רבי שניאור זלמן מלאדי, מייסד חסידות חב"ד, מהכלא הרוסי. הרבי נאסר בעקבות עלילה כי תורת החסידות שאותה מפיץ מעודדת מרידה במלכות הצאר.
 
הראיה המפלילה לכאורה ביותר הייתה תשלומים שאותם העביר אדמו"ר הזקן, כפי שמכונה רבי שניאור זלמן, לעניי ארץ ישראל. ישראל הייתה אז תחת שלטון הטורקים שנלחמו ברוסים, ומשלוח הכספים נתפס כתמיכה באויב. ראיות נוספות היו ציטוטים מסולפים או שהוצאו מהקשרם מתוך כתבי החסידות, שבאמצעותם ניסו התובעים להוכיח כי אדמו"ר הזקן קורא למרי בממשל הרוסי.
 
העונש המסתמן היה עונש מוות. בחסדי שמיים התחולל נס גדול ובי"ט בכסלו שוחרר הרבי לחופשי. להפצת החסידות ניתנה כעת גושפנקא רשמית וחוקית.
 
*
 
כאשר מתרחש אירוע בעולמנו הגשמי זו תוצאה מתהליך רוחני שמתרקם בעולמות עליונים. הדבר נכון לגבי כל מאורע קטן, וכמובן שכך גם במאורעות גדולים וחשובים, שיש להם השפעה על כלל עם ישראל. י"ט כסלו היה יום כזה – יום שבו השתנתה ההיסטוריה היהודית לבלי הכר. וכפי שכבר נכתב על יום זה מאות שנים קודם לכן בספר "שאלות ותשובות מן השמים" (תשובות מן השמיים לשאלותיו של רבי יעקב הלוי ממרויש, מבעלי התוספות): "יום בשורה".
 
קשה לדמיין את החיים היהודיים כיום בלי תורת החסידות, שהחייתה את קיום התורה והמצוות על-ידי שהעניקה להם רגשות עזים של אהבת השם, יראת שמיים, שמחה ומעל לכול – אמונה. גם יהודים שאינם מגדירים את עצמם חסידים, מושפעים במודע או שלא במודע מהעוצמות הרוחניות של תורת החסידות.
 
בתקופה שקדמה לגילוי החסידות חשב השטן כי הוא מצליח לצנן את ההתלהבות היהודית מקיום התורה והמצוות, והדרך פתוחה לפניו לדרדר אותנו, חלילה, מדחי אל דחי. פתאום התגלה לו כי הוא מותקף בנשק לא קונבנציונאלי. תורת החסידות מעוררת ומלבה את להבות הרגש והאמונה שהוא עמל כל כך קשה לצנן ולכבות. השטן הזועם קטרג בקול גדול: החסידות שייכת לחלק הנשגב בתורה שאמור להתגלות רק בגאולה השלמה. כיצד אפוא ייתכן שהסוד הטמיר דלף החוצה ונחשף בראש כל חוצות?
 
קטרוגו של השטן היתרגם כאן בעולם הזה לצעד שנועד לעצור את הפצת החסידות, וכך נולדה ההלשנה על גדול המפיצים של תורת החסידות – אדמו"ר הזקן.
 
היום שבו נדחתה ההלשנה סופית הוא היום שבו בוטל הקטרוג למעלה. בי"ט כסלו התקבלה ההחלטה בבית דין של מעלה כי ניתן להמשיך ללמד ולהפיץ את תורת חסידות חב"ד, ואדרבה – ביתר שאת ויתר עוז.
 
*
 
הגאולה השלמה נמשלה ליום השבת, והשנים שקודמות לגאולה – שנות חבלי המשיח – לשעות הסמוכות לכניסת השבת. כאמור, שייכת החסידות למטעמי התורה שיתגלו אלינו בגאולה השלמה, והתגלותה של החסידות בשנים שלפני הגאולה מהווה טעימה מקדימה מאותם מטעמים מופלאים. לימודה של החסידות מהווה אפוא קיום מיוחד של המנהג היהודי העתיק לטעום בערב שבת ממאכלי השבת.
 
כאשר אנו טועמים ביום שישי ממאכלי השבת אנו מגבילים את עצמנו לא להפריז, כדי להשאיר את עיקר האכילה לשבת עצמה. אולם בטעימה מתורת החסידות אין צורך שנגביל את עצמנו. כמה ש"נאכל" עוד ועוד – זו תישאר לא יותר מטעימה לעומת מה שיתגלה אלינו בגאולה השלמה, מפיו של מלך המשיח – הרבי מליובאוויטש – תכף ומיד ממש.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter