ט חשון התשע"ט (18.10.2018)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




החזיר יטהר
לעתיד לבוא תסור הטומאה מבעלי-החיים ומותר יהיה לאכול הכול. מסיבות שמוסברות בתורת הקבלה והחסידות, יהיה החזיר בעל-החיים הראשון שייטהר. השם 'חזיר' מרמז על כך שהוא עתיד לחזור ולהיטהר ראשון.



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » חג סוכות


סכך מעננים. יש דבר כזה?
"שלוש פרנסים טובים ניתנו להם לישראל, משה אהרן ומרים, ושלוש מתנות ניתנו על ידם, מן ועמוד-ענן ובאר... ולעתיד לבוא עתידים לחזור שלושתם"

יג תשרי התשע"ב (11.10.2011)

חב"ד
מצוות הסוכה מוזכרת בייעודי הגאולה בכמה מקומות: בגמרא מסופר, כי בזמן הגאולה, כאשר נקבל את השכר המופלא על קיום המצוות, יבואו הגויים בטענה כי אם רק הייתה להם אפשרות לקיים מצוות כמו היהודים, הם היו מקיימים אותן לא פחות טוב. בתשובה, יאמר הקדוש-ברוך-הוא: יש לי מצווה קלה וסוכה שמה. נראה אתכם מקיימים אותה. הגויים ילכו ויבנו לעצמם סוכות, והקדוש-ברוך-הוא יאמר לשמש לזרוח בעוז. הגויים לא יחזיקו מעמד בחום הכבד, יצאו מהסוכות ויבעטו בהן.
 
אנו יושבים בסוכות לזכר ענני הכבוד שהקיפו את אבותינו בצאתם ממצרים. במדרש מסופר, כי לעתיד לבוא נשוב להיות מוקפים בעננים: "שלוש פרנסים טובים ניתנו להם לישראל, משה אהרן ומרים, ושלוש מתנות ניתנו על ידם, מן ועמוד-ענן ובאר... ולעתיד לבוא עתידים לחזור שלושתם. שנאמר: "לא ירעבו ולא יצמאו ולא יכם שרב ושמש" (ישעיה מט). לא ירעבו – זה (בזכות) המן, ולא יצמאו – זה (בזכות) הבאר, ולא יכם שרב ושמש – זה (בזכות) עמוד הענן".
 
יש לכך גם סימוכין מפירוש תרגום יונתן בן עוזיאל על הפסוק "ושמחת עולם על ראשם": "וענן יקר תהי מטל על רישיהון" (בתרגום מארמית: ענן כבוד יהיה פרוש על ראשיהם).
 
על פי ההלכה, סוכה שבנויה תחת סוכה – הסוכה התחתונה פסולה. בספר "בית אלוקים" נכתב, כי הלכה זו היוותה בעיה לאבותינו במדבר לקיים את מצוות הישיבה בסוכה, משום שענני הכבוד שסוככו עליהם נחשבו לסוכה ולא הייתה להם אפשרות לבנות סוכה כשרה מתחתיהם.
 
הרבי מליובאוויטש מלך המשיח כותב כי סביר להניח שאבותינו היו פטורים ממצווה זו, משום ש"לא מסתבר שבמשך זמן מסוים בשנה... ישבו בסוכות (שהן) זכר לישיבה בענני הכבוד – בה בשעה שבמשך כל השנה כולה יושבים הם בתוך ענני הכבוד עצמם!". על פי זה, גם לעתיד לבוא נהיה פטורים מישיבה בסוכה, מאותה סיבה.
 
אם כי ראוי לציין, כי בספר שאלות ותשובות בנין שלמה מופיע פיתרון הלכתי מקורי לקיום המצווה. המקור התלמודי לדין שסכך צריך להיות דבר שגידולו מן הארץ ואינו מקבל טומאה הוא מכך שהעננים הנם "אד יעלה מן הארץ" ואינם מציאות שמקבלת טומאה. לפיכך העננים עצמם (כאשר אינם גבוהים עשרים אמה) מהווים סכך כשר, וניתן לאכול תחתיהם ובכך לקיים את מצוות הישיבה בסוכה.
 
מקורות: תלמוד בבלי סוכה יא, ב. עבודה זרה ג, א ואילך. ילקוט שמעוני ישעיה רמז תנב, יהושע רמז ה. בית אלוקים למבי"ט שער היסודות פרק לז. כלי חמדה קונטרס המילואים עמוד 124. שאלות ותשובות בנין שלמה הקדמה שנייה לפרשת ראה. שיחות הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שבת פרשת תצווה ופורים תשמ"ז.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter