ג תשרי התשפ"א (21.09.2020)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




מעלת השמחה
שמחה כשהיא לעצמה אינה מצווה ועצבות בפני עצמה אינה עבֵרה; אבל לגבהים שאליהם מביאה השמחה אי-אפשר להגיע על-ידי שום מצווה, ואילו לבאר-שחת שאליה מדרדרת העצבות לא מגיעים על-ידי שום עבֵרה.
 


|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » ח"י אלול


תהליך השלום של החסידות
החסידות הגיעה לחולל שלום. בראש ובראשונה – שלום בנפשנו פנימה. החסידות מלמדת כיצד לקרוא נכון את מלחמת היצרים שבתוכנו ומדריכה כיצד להגיע להרמוניה האידיאלית בין הדחפים השונים, כך שכולם ינוצלו ביחד לטובת מילוי רצון הבורא.

טו אב התש"ע (26.07.2010)

היה זה לפני יותר משלוש-מאות שנה. מצב היהודים במזרח אירופה היה בכי רע. הם סבלו מרדיפות והצקות בלתי פוסקות מצד גויים אנטישמים, רוחם הייתה מדוכדכת והמוטיבציה הייתה ירודה. האווירה הרוחנית ברחוב היהודי הכללי הייתה קפואה והזכירה אדם שנתון בתרדמת עמוקה.
 
מה ששינה את המצב היה אור גדול שהפציע בשמי היהדות – השבוע לפני 311 שנים. ביום ח"י (י"ח) באלול תנ"ח (1698) ירדה לעולם נשמתו של רבי ישראל, הנודע בתוארו 'בעל-שם-טוב' – מחולל תנועת החסידות. תנועת החסידות הפיחה אור וחום ברחוב היהודי והזרימה דם חדש ונמרץ בעורקיו.

47 שנים לאחר מכן, בדיוק באותו יום בשנת תק"ה (1745) ירדה לעולם נשמתו של רבי שניאור זלמן, הנודע בתוארו 'אדמו"ר הזקן' – מייסד חסידות חב"ד. העובדה ששני הצדיקים נולדו באותו תאריך ושתי הלידות התרחשו ביום רביעי, בו נבראו השמש והירח, הולידה את הביטוי – ביום רביעי ח"י באלול נתלו המאורות.
 
                                                         *
 
מה בעצם חידשה תנועת החסידות? – החסידות הגיעה לחולל שלום. בראש ובראשונה – שלום בנפשנו פנימה. החסידות מלמדת כיצד לקרוא נכון את מלחמת היצרים שבתוכנו ומדריכה כיצד להגיע להרמוניה האידיאלית בין הדחפים השונים, כך שכולם ינוצלו ביחד לטובת מילוי רצון הבורא.
 
החסידות חוללה שלום גם בין השכבות השונות בעם ישראל. עד אז, שרר קיטוב תהומי בין תלמידי החכמים לבין פשוטי העם. הלמדנים נהגו בעצמם כבוד רב, כביכול בשם התורה שיודעים, והתרגלו לדרוך על גוום השחוח של דלי הידע. החסידות לימדה להעלות על נס את יראת השמיים והמידות התרומיות של פשוטי העם ואת האהבה האינסופית שרוחש להם הקדוש-ברוך-הוא. הבידול בין חלקי העם פינה את מקומו לאחדות ואחוות-אמת.
 
בכך, בעצם, הוסיפה החסידות לקרבה שבין ישראל לאביהם שבשמיים. כי הדבר החביב ביותר על אב הוא לראות את בניו חיים באהבה ורעות. בכך מתעצמת שבעתיים חיבתו אליהם ומתהדקים 'יחסי השלום' שבינו לביניהם.
 
                                                         *
 
מי שמובילה בעיקר את 'תהליך השלום' של תנועת החסידות זו חסידות חב"ד. וכפי שאנו מכירים זאת מדורנו הנוכחי, חסידי חב"ד הם מי שעמלים באמת למען השלום בעם ישראל – בהכוונתו ובהשראתו הבלתי פוסקת של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח.
 
הרבי, באמצעות אלפי שלוחיו הפזורים בכל העולם, הוביל את בשורת היהדות מבין כותלי בתי המדרש אל כל יהודי העולם, היכן שהם. אצל הרבי אהבה ושלום אינם סיסמה, אלא דרך חיים. מי שעמל באמת להפיל את המחיצות המלאכותיות שבין חלקי העם ולאחד ביניהם; מי שטורח באמת לפנות אל כל החוגים, העדות, המינים והגילאים בעם ישראל, ללא יוצא מן הכלל; מי שדואג באמת לקרב את כל ישראל לאביהם שבשמיים – זהו המנהיג האחד והיחיד: הרבי מליובאוויטש.
 
בצעד יוצא דופן, הרחיב הרבי את גבולות 'פעילות השלום' הרוחנית והפנה אותה גם אל אומות העולם. הרבי יצא בקריאה לכל באי העולם לקיים את 'שבע מצוות בני נוח' – המצוות שהועיד הבורא לכל אדם ואדם, כדי לכונן חברה תקינה שכל השותפים בה חיים בשלום. שלום ביניהם ושלום בינם לבין הקדוש-ברוך-הוא.
 
כמצביאה של החסידות, מנווט הרבי ערוצים שונים של פעילות שלום, שנועדו כולם להכשיר אותנו לקראת שלום אמיתי, בכל המובנים, שישרור בגאולה השלמה העומדת להגיע בכל רגע. ובנוסח ההבטחה השמימית שניתנה לבעל שם טוב, מייסד החסידות, כי המשיח יבוא 'לכשיפוצו מעיינותיך – מעיינות החסידות – חוצה'.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter