יח 'אדר ב התשפ"ד (28.03.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » פרשת קורח


הקומוניסט הראשון

כדי שיהודי בעל-עסק יוכל למלא את תפקידו ולהשכין את הקדושה האלוקית בתוך העולם הגשמי, עליו להעמיד לנגד עיניו את הכוהן, שכל-כולו קדושה.


מעובד על פי שיחות הרבי מליובאוויטש מלך המשיח
יז סיון התשע"א (19.06.2011)

חב"ד

בוקר ויודע ה' (במדבר טז,ה)   

המחלוקת של קורח, בפרשתנו פרשת 'קורח', על כהונת אהרון, אף שבפשטות נבעה משאיפת גדלות, טמנה בפנימיותה מחלוקת רעיונית עמוקה על משה רבנו. למעשה, המחלוקת הייתה על החידוש המהותי שהתחולל במעמד הר-סיני.   

קודם מתן התורה הייתה הפרדה בין עליונים לתחתונים, בין רוחניות לגשמיות. לא היה אפשר לחבר את העולם הזה הגשמי עם הקדושה העליונה, האין-סופית, משום שבין האין-סוף האלוקי ובין הבריאה הגשמית יש פער בלתי-ניתן לגישור. במעמד הר-סיני נתן הקב"ה, שהוא כול-יכול, רשות וכוח לחבר רוחניות וגשמיות, קדושה אין-סופית עם המציאות הגשמית.   

"מדוע תתנשאו"   

דבר זה בא לידי ביטוי בעבודת הכוהנים. רוב היהודים הם אנשי-מעשה ובעלי-עסק, השרויים רוב זמנם בתוך עולם החולין הגשמי. אמנם גם בהם יש קדושה, וגם העיסוק בענייני העולם הוא לשם שמים, אבל ודאי שאין הדברים מגיעים לקדושת הכוהנים בכלל ושל הכוהן הגדול במיוחד, שעליו נאמר "ומן המקדש לא ייצא".   

על כך חלק קורח וטען: "כל העדה כולה קדושים ובתוכם ה' ומדוע תתנשאו על קהל ה'". כלומר, מדוע לא די בקדושה העצמית שיש לכל יהודי, כשהוא עוסק בענייני העולם לשם שמים, אלא הוא נדרש להתעלות לעבר הקדושה העליונה שמייצגים הכוהנים בכלל והכוהן הגדול בפרט.   

לשאוף לבוקר   

יתרה מזו טען קורח: הואיל ומטרת הבריאה היא "לעשות לו יתברך דירה בתחתונים" (בעולם הזה), הרי דווקא היהודי המתעסק בענייני העולם ממלא תכלית זו יותר מהכוהן הגדול, השרוי בעולם רוחני נאצל, אבל אין לו כל-כך קשר עם מציאות העולם הגשמי. ואם-כן, "מדוע תתנשאו?".   

על כך השיב משה באמרו "בוקר ויודע ה'". כאן רמז משה רבנו, כי יש מעלה מיוחדת ב'בוקר', באור הרוחני שקיים אצל הכוהן הגדול. כדי שיהודי בעל-עסק יוכל למלא את תפקידו ולהשכין את הקדושה האלוקית בתוך העולם הגשמי, עליו להעמיד לנגד עיניו את הכוהן, שכל-כולו קדושה עילאית ואור נשגב.   

חושך ואור   

כאשר אדם מעמיד לנגד עיניו את הכוהן הגדול, המייצג את הקדושה העליונה, נותן לו הדבר כוח לשאוף להתעלות ולהתרומם. אמנם הוא נשאר יהודי מן השורה, העוסק בענייני העולם ושקוע רוב הזמן בעבודתו ובחיי המעשה, אבל דמותו של הכוהן הגדול משמשת לו יעד לשאיפות של התעלות והתקדמות בעבודת ה' שלו ובעיקר, על ליבו ומידותיו...(ומכאן גם ההשתדלות של כל יהודי וחסיד - להדמות בהנהגתו ולהדבק - בהנהגת רבו...). 

ועוד, שאם לא-כן, עלול האדם לחוש שביעות רצון ממצבו, מתוך הנחה שהעיקר הוא קיום המצוות בגשמיות בלבד וללא שום שינוי והתעלות מידותיו .
 
גם כאשר רצון ה' הוא שיהודי יימצא בתוך חושך העולם, כדי שיעשה ממנו דירה לו יתברך, עליו לזכור ללא הרף שחושך העולם הוא חושך ולא אור. לכן עליו להעמיד לנגד עיניו את הכוהן הגדול (את רבו), המייצג את האור. וכך גם אמרו חז"ל, שעם כל מעלתה של עבודת בעל-עסק, בכל-זאת השאיפה צריכה להיות - "הווי ממעט בעסק ועסוק בתורה". ואפילו מעט! כפי שראינו הולך ומתפשט בעולם העסקים הסואן (ולמענם!),  בבניינים מפוארים ביותר של עשירי עולם - לקבוע שעת "עיתים לתורה" ותפילה - באמצע היום הגועש והממכר, בשיא העשייה!




שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter