יא ניסן התשפ"ד (19.04.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » חג השבועות


התכלית – עבודה במציאות הגשמית
כשבני ישראל בחרו להינתק מהגשמיות, נחשב להם הדבר לחטא. ההתעלות של הנשמה אל מעבר למסגרות הגוף, היא ההפך הגמור מהמטרה האלוקית 'להיות לו יתברך דירה בתחתונים'

ג סיון התשע"ב (24.05.2012)

חב"ד
הגמרא מספרת כי בלילה שקדם למתן תורה, כשבני-ישראל היו אמורים להימצא בהתרגשות עזה לקראת המעמד הנשגב שמצפה להם – הם חטאו. במקום להתעסק בהכנות רוחניות לקראת המעמד הקדוש, הם העדיפו לשקוע בשינה עמוקה ואף איחרו לקום!
 
במשך ארבעים ותשעה ימים מאז יציאת מצרים, עסקו בני-ישראל בהכנה רוחנית קדחתנית לקראת מתן תורה. הם פשוט ספרו את הימים החולפים, המקרבים אותם אל היום הגדול. ופתאום, דווקא בלילה האחרון, כל כך סמוך לשיא הרוחני המיוחל, זנחו את כל ההכנות האינטנסיביות ושקעו בשינה עמוקה! הכיצד?
 
מסבירה תורת החסידות, כי השינה לא נבעה מזלזול חלילה בשגב של מתן תורה. אדרבה, הייתה לבני-ישראל כוונה טובה – להתכונן למתן תורה על-ידי התעלות מהחומריות של העולם. כידוע, בעת השינה עולה הנשמה לעולמות עליונים, וזו הסיבה שהם שקעו בשינה. הייתה להם מטרה להעלות את נשמותיהן ולהביאן לדבקות במקורן הרוחני. הם שיערו כי כך, מנותקות מהמצב הגופני המחבר אותן לתאוות חומר, תהיינה הנשמות ראויות יותר לקבלת התורה. זו, לדעתם, הייתה המוכנות הטובה ביותר לקראת המעמד הרוחני המיוחד.
 
*
 
מה אם כן היה הפסול בכוונה זו? מדוע מתארים חז"ל את השינה העמוקה כמעשה שלילי?
 
משום שהכוונה האלוקית היא לחבר את הקדושה שבתורה עם המציאות הגשמית והחומרית. ובלשון חז"ל: "נתאווה הקדוש-ברוך-הוא להיות לו יתברך דירה בתחתונים". הקדוש-ברוך-הוא מעוניין שכאן, בעולם הגשמי התחתון, תיבנה לו דירה כביכול. כלומר, להגיע למצב בו האקלים הגשמי והחומרי לא רק שאינו חוצץ ומפריע מלזהות את הנוכחות האלוקית, אלא אדרבה, הוא מהווה ביטוי מוחשי שלה!
 
לפני מתן תורה לא הייתה אפשרות כזו. לא הייתה אפשרות לחבר בין גשמיות ורוחניות. החידוש שהתחולל בעת מתן תורה היה יצירת האפשרות הזו. כאשר הקדוש-ברוך-הוא ירד על הר סיני עם התורה, הוא בעצם תרגם את חכמתו ורצונו, שהנם חלק בלתי נפרד מעצמותו ומהותו – למצוות והלכות מעשיות. עורות בעלי חיים או חוטי צמר נהיו תשמישי קדושה ופעולות הקשורות בעבודת אדמה או בהתנהלות ניאותה במסחר הפכו להיות מצוות אלוקיות נאצלות.
 
לכן כשבחרו בני ישראל להינתק מהגשמיות, נחשב להם הדבר לחטא. האקט שביטא התעלות של הנשמה אל מעבר למסגרות הגוף – היה ההפך הגמור מהמטרה האלוקית, 'להיות לו יתברך דירה בתחתונים'.
 
*
 
בימות המשיח תגיע התכלית של מתן תורה לשיא שלמותה. או אז מציאות העולם כולו תהפוך להיות ביטוי מוחשי של הנוכחות האלוקית. על ימים אלו התבטא הנביא: "ונגלה כבוד השם וראו כל בשר יחדיו כי פי ה' דיבר". בעת ההיא, אפילו גויים יזהו את הגילויים האלוקיים, כמו שנאמר: "וראו כל עמי הארץ כי שם השם נקרא עליך". העולם יגיע לפסגת המיזוג בין החומר לבין הרוח, כי הכוח האלוקי יאיר ויזרח בכל פינה וכל פרט בבריאה ישקף אותו בצורה הכי מוחשית.
 
זו גם הסיבה שמלך המשיח, שיגאל את עם ישראל ויבנה את בית המקדש השלישי, איננו מלאך שירד מעולמות רוחניים, אלא אדם גשמי, ילוד אישה. המשיח, שעל פי כל הסימנים ההלכתיים זהו הרבי מליובאוויטש – יגאל את היקום ויצעיד אותו לשלמות גשמית ורוחנית גם יחד. שלמות של טוב, צדק ויושר אבסולוטיים, הנובעים כתוצאה מהנוכחות האלוקית שהמשיח יביא בהנהגתו לידי גילוי.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter