יא ניסן התשפ"ד (19.04.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » חג השבועות


ביטול גזירת ההתנתקות

יש ´מדיטציה´ ביהדות. קוראים לה "התבוננות", קוראים לה "כוונה". אבל ככל שתגדל חשיבותה, היא רק נספח לעיקר. העולם הרוחני היהודי התחיל במתן תורה. חג השבועות הוא, לכן, זמן טוב להקדיש איזה מחשבה קטנה על האמת היהודית


רחל קופצ'יק
יא אייר התש"ע (25.04.2010)

כל ישראלי שרק הציץ קצת על הודו מבפנים, מרגיש את עצמו 'רוחני', גם אם לא נתיחס לרוח העשן העולה מהצ'ילומים. קורסים בדרמסלה, ויפאסנה, ריכוז יוגי, מדיטציות...

העולם הרוחני היהודי שונה מאוד. יש 'מדיטציה' ביהדות. קוראים לה "התבוננות", קוראים לה "כוונה". אבל ככל שתגדל חשיבותה, היא רק נספח לעיקר. העולם הרוחני היהודי התחיל במתן תורה. חג השבועות הוא, לכן, זמן טוב להקדיש איזה מחשבה קטנה על האמת היהודית.

לפני האירוע ההיסטורי של מתן תורה, היה נתק מוחלט בין גשמיות לרוחניות. משל מחז"לינו:

מלך רומי גזר גזירה. בני רומי לא ירדו לסוריה ובני סוריה לא יעלו לרומי. לאחר זמן ביטל את גזירת ההתנתקות, בני המדינות יכולים לעבור ממדינה למדינה.

כך, כשברא ה' את העולם גזר: "עליונים לא ירדו לתחתונים ותחתונים לא יעלו לעליונים".

המשמעות של הגזירה הזו היתה, שלא יתכן חיבור בין רוח לגשם. הרוחניות מרחפת אי שם בעולם עליון, מנותקת מכל מה שקשור בחיים הפיזיים של האדם ועולמו, והעולם הגשמי מנותק מרוחניות.

מתן תורה היה מהפך.

ה' ביטל אז את גזירת ההתנתקות של הפיזי והרוחני, ואמר "אני מתחיל" - "וירד ה' על הר סיני" - הרוחני ירד אל הגשמי.

האבות קיימו מצוות עוד לפני מתן תורה. אבל העבודה שלהם היתה שונה. למשל, מוסבר בקבלה, שיעקב, שפיצל פצלות במקלות שהניח לפני הצאן, פעל בכך עבודה רוחנית דומה לפעולה שלנו בהנחת תפילין.
אבל היה הבדל גדול מאוד!

אחרי סיום העבודה הרוחנית ההיא, נשארו המקלות סתם מקלות.

לעומתו, לנו יש היום כוח מיוחד להחדיר קדושה בחומר עצמו - הנחת התפילין הופכת את "חתיכת העור" עצמה לקדושה! זו בעצם העבודה הרוחנית היהודית - לחבר את ה'מעלה' עם ה'מטה', להכניס רוח בגשמי ולהעלות את הגשמי לרמה רוחנית.

דוגמאות?

מצוות נר שבת קודש - משעווה גשמית. אחלה של ארוחה גשמית - והיא מחוברת, כי היא "סעודת שבת" או כי אתה חולק אותה עם אורח - "מצוות הכנסת אורחים". ברכת "המוציא" לפני אכילת הלחם מעלה את הלחם הפשוט לערך רוחני. כסף, (מ'זה חומרי...), אתה נותן לשני את אותם שקלים, שאתה ממש מת להשקיע אותם באיזה מסעדה טובה.

כל דבר חיובי שאנו עושים - קשרנו את גופינו הפיזי ואת העולם הסובב אותנו לאלוקות!

בתכל'ס, כל הענין של חג השבועות, חג מתן התורה, הוא המשימה והכוח, שניתנו לנו לחבר את עצמינו ואת העולם אל עולם רוחני גבוה, אל הקב"ה.

ענין נוסף שאזכיר בקיצור, והוא חשוב:

הרבי מדגיש בהרבה שיחות, כי כשמגיע חג השבועות אנו מקבלים את התורה כשם שקבלנו אז. ממילא אנו אמורים לקיים את כל העינינים שהיו אז, למשל בקיצור:

"ויחן (לשון יחיד) שם ישראל" - כאיש אחד בלב אחד, "נעשה-ונשמע" - הבנה ("נשמע") הכרחית, אבל קודמת לה קבלת עול מלכות שמים("נעשה"), קבלת התורה ב"אימה וביראה" בכובד ראש וכמובן - בשמחה.
 
בחג השבועות קוראים בבית המקדש בבוקר את עשרת הדברות. ישנו ענין מיוחד להתכנסות הזאת, כמו "ויחן" של אנשים נשים וטף בבוקרו של חג מתן תורה לשמיעה מחודשת של עשרת הדברות. נוהגים לבוא על כן כו-לם לבית הכנסת, כולל ילדים ותינוקות (את השני מבני הבאתי לבית הכנסת כשהוא בן 5 ימים בלבד) ובשמיעת עשרת הדברות לחשוב ולהתבונן כאילו עתה מדבר אלינו אלוקים שנית מהר סיני.

חוויה מחודשת כזו תגרום לנו להפנים את קבלת התורה ליצירת מודעות לכל השנה.

תוכלו לברר את זמן קריאת התורה בבית הכנסת באיזור שלכם.

אסיים בברכה המסורתית לחג השבועות:

קבלת התורה בשמחה ובפנימיות!

(באדיבות חב"ד הודו)



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter