ח אייר התשפ"ד (16.05.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
מדור התוכן » נקודה למחשבה


לטעום מהשמחה המתבשלת
כשם שישנה זכות לטעום בערב שבת מתבשילי השבת, כך גם ברגעים האחרונים שלפני ביאת המשיח ניתנת לנו הזכות לטעום קצת מ"תבשילי" הגאולה

ל ניסן התשע"ה (19.04.2015)

חב"ד
הצלחתם של המהגרים היהודים לארצות-הברית לפני כמאה שנים להשתלב בחברה המקומית הגבוהה אתגרה חוקרים רבים. אחוז מדהים מקרב בני הדור השני הצליחו להעפיל למקצועות הנחשבים שם ביותר – רופא או עורך דין, לאין ערוך יותר מבני קבוצות אתניות אחרות.
 
הסברא הרווחת היא שזה בא כתוצאה מהדרבון והדחיפה שקיבלו הילדים הללו מהוריהם. בעוד שבאוכלוסיות אחרות לא היה ערך כל כך להשכלה, לקחו המהגרים היהודים את ערך ההשכלה הטבוע בדמם – ההשכלה התורנית – והסבו אותו (למרבה הצער) להשכלות חיצוניות. חלומה של כל אם יהודייה בארצות-הברית היה בן רופא, והרבה בנים הגשימו את החלום הזה לאמם.
 
בהלצה סיפרו כי כאשר נבחר יהודי לנשיאות ארצות-הברית, הגיעה אמו הזקנה במיוחד מבית האבות על מנת להשתתף בטקס. בעיצומו של האירוע, משכה הזקנה בשרוולה של הגברת לידה ולחשה: "את רואה את הילד, זה עם יד אחת על התנ"ך והשנייה באוויר? אח שלו רופא"...
 
***
 
בתחילת בפרשת השבוע מוזכר יום שנועד להיות מאושר במיוחד עבור רעייה ואם יהודייה אחת: ראש חודש ניסן ב'תמ"ט (2449) לבריאת העולם. בו ביום רבתה השמחה לכלל ישראל עם חנוכת המשכן. אך שמחה גדולה במיוחד הייתה באותו יום לאלישבע בת עמינדב, בעת מעמד המינוי של בעלה אהרון לכוהן גדול ושל ארבעת בניה – נדב, אביהוא, אלעזר ואיתמר – לכוהנים תחתיו. משפחה מכובדת ללא ספק. נחת יהודית אמיתית לרעיה ואם בישראל, עצומה לאין שיעור מזו של האמהות החולמות בארצות-הברית.
 
אלא שבהמשכו של אותו יום התפתחה התרחשות טראגית בה שיכלה אלישבע את שני בניה הגדולים. נדב ואביהוא הקטירו קטורת מבלי שנצטוו ובכך נחשפו לגילוי אלוקי עצום. כנשמות בגופים הם לא הצליחו להכיל את הגילוי, והתוצאה הייתה עצובה מכול. יום שמח ומאושר הפך ליום אבל לכלל ישראל. הנחת של אלישבע התכווצה ונדחקה מהכאב הבלתי נתפס של השכול הכפול.
 
אילו רצה הקדוש-ברוך-הוא, יכול היה לעצור בדרך כלשהי בעד נדב ואביהוא ולמנוע מהם להגיע לרגע שממנו לא הייתה דרך חזרה. אבל זה לא קרה. ואמנם למה?
 
***
 
מגלים חז"ל כי אחד הטעמים למותם של שני בני אהרון היה השבתה מכוונת של השמחה. בכוונה תחילה סובב הבורא את הדברים כך שהשמחה הגדולה תיגדע ותגווע, כי כל עוד לא הגיעה הגאולה השלמה לא תיתכן שמחה שלמה בעולם הזה לאף אחד. אפילו לא לקדוש-ברוך-הוא בעצמו.
 
על לעתיד לבוא נאמר: "אז יימלא שחוק פינו ולשוננו רינה" (תהילים קכו, ב). "ישמח ישראל בעושיו, בני ציון יגילו במלכם" (שם קמט, ב). "ישמח השם במעשיו" (שם קד, לא). וכפי שמסבירים על כך חז"ל: עתידים ישראל לשמוח במעשיו של הקדוש-ברוך-הוא ועתיד הקדוש-ברוך-הוא לשמוח במעשיהם של ישראל. אבל בינתיים לא תיתכן שמחה שלמה.
 
מה שכן, כשם שישנה זכות לטעום בערב שבת מתבשילי השבת, כך גם ברגעים האחרונים שלפני ביאת המשיח ניתנת לנו הזכות לטעום קצת מ"תבשילי" הגאולה. ולכן גם שמחה אמיתית, כזו של חזון אחרית הימים – על בסיס האמונה והביטחון שהנה המשיח בא – נחשבת כיום לרגש הטבעי והדרך הנכונה להתכונן ולקבל את פני הגאולה המקרבת ובאה.
 
עד כמה גדולה סגולתה של השמחה להביא את הגאולה? על כך התבטא הרבי מליובאוויטש מלך המשיח: "ינסו – וייווכחו!".



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter