ח אייר התשפ"ד (16.05.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
מדור התוכן » נקודה למחשבה


להיות מאמינים החלטיים
כיהודים, יש בכולנו אמונה בסיסית בגאולה השלמה. השאלה היא, עד כמה האמונה הזו ממשית אצלנו? עד כמה אנו חיים עם התחושה שממש בכל רגע עומד המשיח להתגלות ולגאול את כולנו?!

יט אדר התשע"ה (10.03.2015)

חב"ד
בשנים שבהם הוקמו לראשונה בירושלים עיר הקודש בתי-ספר ששילבו במערכת הלימודים מקצועות חול, הייתה העיר היהודית כמרקחה. בדיוני הרחוב הסוערים, אלו אמרו: מהיכן יתפרנסו הילדים לכשיתבגרו, אם לא יקבלו הכשרה בסיסית בכל תחומי הידע? ואלו אמרו: עלינו לסמוך על השם. החינוך היהודי הטהור שהוביל אותנו נאמנה אלפי שנים, ימשיך ויוביל גם את ילדינו.
 
אחד הדרשנים החרדים השתמש אז במליצה חריפה לחידוד עמדתו. הוא הזכיר את אומללותה של רבקה אמנו בעת הריונה, שהרגישה שהעובר בבטנה משתוקק לצאת הן כאשר עברה ליד בית מדרש והן כאשר עברה ליד בית עבודה זרה. היא חרדה לפענח מה טיבו של עובר זה והלכה לשאול את גדולי החכמים שבדורה, שם ועבר. אלו גילו לה כי "שני גויים בבטנך". זה לא אותו אחד שרוצה לצאת גם פה וגם שם.
 
רבקה נרגעה. אמנם קשה לחשוב שעומד להיוולד לך בן שיימשך רק לעבודה זרה, אולם מכל מקום – הטעים אותו דרשן – עדיפים "שני גויים" מאשר חסר חוט-שדרה אחד...
 
*
 
בשבת שעברה קראנו בבית-הכנסת הפטרה שמביעה גם היא אותו מסר: בתקופת שלטונו של אחאב מלך ישראל נסחפו רבים מבני ישראל לעבוד לאליל "הבעל". נביאי הבעל, שקיבלו גיבוי מלא מבית המלוכה, גרמו להמונים להתלבט והיחיד שניצב מולם בגאון היה אליהו הנביא.
 
אליהו יזם עימות בינו לבין נביאי הבעל לעיני כל ישראל, מי יצליח להוריד אש מהשמיים. באותו מעמד הוא קרא לכל העם את הקריאה המפורסמת: "עד מתי אתם פוסחים על שני הסעיפים?! אם השם האלוקים לכו אחריו ואם הבעל – לכו אחריו!".
 
הסוף הטוב – והמצופה – היה שאליהו בלבד הצליח להוריד את האש, וכל העם נפלו על פניהם וקראו: השם הוא האלוקים! אולם השאלה היא, כיצד העז אליהו להציע גם את האפשרות ללכת אחרי הבעל. האם לא עדיף 'להתנדנד' בין אמונה לכפירה מאשר לכפור כפירה מוחלטת?!
 
התשובה היא, אכן לא. כי מי שפוסח על שתי הסעיפים – גם כאשר ינוע לכיוון האמונה, אין שום ערובה שיישאר עמה. אך מי שמחליט ובוחר בכיוון מסוים, גם אם חלילה לא טוב – הוא מוכיח לכל הפחות יציבות שמלמדת כי כאשר יכיר באמת – יתחבר אליה באמת.
 
*
 
פסיחה שכזו יכולה להימצא גם בקרב המאמינים המוצהרים. היא מתגלה לפעמים במצבים בהם נדרשת נאמנות מוחלטת לקדוש-ברוך-הוא, מעבר לזו שזורמים עמה בשגרת החיים. מצבים שבין אדם לקדוש-ברוך-הוא, בין אדם לחברו ובין איש לאשתו או למישהו אחר מבני משפחתו. פתאום אנחנו מגלים שאנחנו לא מספיק מאמינים.
 
דוגמה נפוצה לפסיחה כזו קשורה לציפייה למשיח. כיהודים, יש בכולנו אמונה בסיסית בגאולה השלמה. השאלה היא, עד כמה האמונה הזו ממשית אצלנו? עד כמה אנו חיים עם התחושה שממש בכל רגע עומד המשיח להתגלות ולגאול את כולנו?!
 
הדרך הטובה ביותר להחיות בעצמנו את האמונה והציפייה לגאולה ולהפוך אותן למוחשיות היא ללמוד את שיחותיו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח על תקופתנו. הרבי ממחיש בניתוח בהיר ומעמיק של מאורעות התקופה עד כמה אנו קרובים לגאולה, שממש עומדת על פתחנו ורק מחכה ש"נפתח לה את הדלת ונסחב אותה פנימה".
 
הגייה במשנת הגאולה של הרבי היא התשובה הטובה ביותר לשאלה שעלינו לשאול את עצמנו, "עד מתי לפסיחה על שתי הסעיפים?!". הלימוד יספק את התשובה הטובה ביותר גם לשאלה "עד מתי לגלות?!", משום שהוא ממהר ומזרז במיוחד את בוא הגאולה, תכף ומיד ממש!



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter