ח אייר התשפ"ד (16.05.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
מדור התוכן » נקודה למחשבה


כשאלוקים רוצה – מצייתים ללא אומר
אברהם אבינו הסכים להרוס את עתיד מפעל האמונה שהקים. הרבי הסכים להשבית את הציר המרכזי של מפעל השלוחים שהקים. למה? – כי כך רצה אלוקים!

יג חשון התשע"ד (17.10.2013)

חב"ד
הם הלכו שניהם יחדיו. אב ישיש ובנו, שנולד לו לעת זקנותו. היו אלה אברהם אבינו ובנו יצחק. הם צעדו אל פסגת הר המוריה והתכוננו למעמד המצמרר – מעמד העקידה. עוד רגע קט יניף האב מאכלת על צוואר בנו. למה? – כי כך ציוה אלוקים.
 
פעמים רבות מאוד בהיסטוריה עמדו יהודים בפני ניסיון של מסירות-נפש. מכל מקום, דווקא את ניסיון העקידה מעלים על נס ומחשיבים מעל ומעבר לכל מסירויות-הנפש. משום שהיה בו הרבה יותר מאקט של נכונות למוות. הייתה בו נכונות לניפוץ וסתירה מוחלטת לכאורה של כל הקדוש והיקר. אברהם היה בזמנו היחיד בעולם שגילה את האמונה בא-ל אחד, ובעבודתו המאומצת הפך אותה לנחלת המונים. יצחק היה מי שנועד לשמר את מפעל האמונה ולהאדירו. לכן, כאשר הודיע לו הקדוש-ברוך-הוא, קח נא את בנך והעלהו לעולה – הוא בעצם אמר לו: לך והורד לטמיון את כל מה שעשית! לך וסתום את הגולל על הצינור המרכזי של הפצת האמונה בי!
 
וזו הייתה גדולתו של אברהם. הוא לא רק היה נכון למסור את בנו למוות למען ערכי-אמת. הוא היה נכון להמית את בנו ועמו יחד גם את ערכי-האמת! למה? – כי אלוקים ציוה, וכשאלוקים מצווה – מצייתים בלא אומר.
 
*
 
יותר משלושת-אלפים ושש-מאות שנים אחרי ניסיון העקידה, לכאורה ללא שום קשר, נשא הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שיחה בבית-מדרשו. הרבי דיבר על ערוב ימיו של חמיו, כבוד קדושת האדמו"ר הקודם מליובאוויטש – כארבעים וחמש שנים קודם לכן – והעלה בכאב את מגבלת הדיבור שהייתה לו. הדיבור היה, באופן טבעי, הכישור העיקרי שעמו הפיץ הרבי הקודם דברי-תורה ברחבי העולם, ואיך ייתכן, שאל הרבי בכאב, שכך נעשה לרבי הקודם? איך ייתכן שדווקא הצינור המרכזי להפצת דבר האלוקים בעולם, ייפגע?
 
חלפו שבועות ספורים, ובעוד רישומה של אותה שיחה לא שגרתית עדיין הדהד באוזני השומעים, לפתע פתאום נדם קולו של הרבי עצמו! הרבי עבר אירוע מוחי, ומני אז – הפסיקו להישמע מהרבי דברי-תורה.
 
העיתוי היה חד ובולט. ניכר היה בעליל, כי הרבי מודע לקראת מה שעומד לקרות – והשיחה סביב הרבי הקודם בעבר הרחוק, לא הייתה אלא הכנה מרומזת אל העתיד הקרוב.
 
חז"ל אומרים, כי לצדיקים גמורים לא עושה הקדוש-ברוך-הוא מאומה ללא הסכמתם כביכול. נמצא, שהרבי עצמו הסכים בצייתנות לתוכנית האלוקית של נטילת הדיבר מפיו. הרבי שיתף פעולה עם השבתת הציר העיקרי שעליו סובבת המערכת החשובה ביותר של הפצת דבר-השם בעולם – מערכת השלוחים של הרבי, הפזורים בכל רחבי תבל ומתנהלים אך ורק לפי הוראותיו. למה? הרי זה נוגד לכאורה לכל מפעל-החיים האלוקי של הרבי, להפצת אמונה ויהדות בעולם?
 
התשובה זהה לתשובה לגבי אברהם אבינו: כי כך רצה אלוקים, וכשאלוקים רוצה – מצייתים ללא אומר.
 
*
 
באותה שיחה כאובה הסיק הרבי מסקנה מעשית, כי התפקיד שלנו הוא למלא את החלל שנוצר בעקבות דומייתו של נשיא הדור ולהפיץ כמה שיותר את דברי תורתו והוראותיו. במיוחד, אמר הרבי, להתמקד בלימוד תורה ובפעולות הקשורות ישירות לגאולה. אנחנו נמצאים ממש על סף הגאולה, וככל שנרבה לעסוק בלימוד עליה ובפעולות להתגלותה –נמהר ונחיש את בואה.
 
זו אפוא השורה התחתונה של כל העניין: העיסוק וההפצה של תורת הרבי. זו הדרך הבטוחה והמהירה לזכות לשוב ולשמוע את קולו – בהתגלותו אלינו בגאולה השלמה.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter