ז אייר התשפ"ד (15.05.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
מדור התוכן » נקודה למחשבה


אחרי מות, קדושים אמור?
האגו שלנו רואה בכל אדם עלי-אדמות סוג של תחרות. לפעמים התחרות יכולה להיות צמודה ומורגשת ולפעמים – סמויה. זו הסיבה שלפעמים קשה לפרגן באמת ומכל הלב לזולת

ח אייר התשע"ג (18.04.2013)

חב"ד
מסופר על אישה שבעיצומם של ההספדים בהלוויית בעלה המנוח, החלה לפתע להתרחק מן המקום. "לאן את הולכת?", שאלו אותה. "אני מקשיבה כבר רבע שעה", אמרה, "ולפי הדברים שנאמרים כאן, כנראה שאני לא בהלוויה הנכונה"...
 
*
 
צמד הפרשיות אחרי-מות וקדושים אותן אנו קוראים השבוע, בצירוף פרשת אמור הבאה מיד לאחריהן, הולידו את הביטוי הנפוץ: 'אחרי מות, קדושים אמור'. ביטוי שבא לומר כי לאחר מותו של אדם, אין אנו מזכירים עוד את מעשיו השליליים, אלא רק את מעשיו הטובים. לא משנה מה עולל האדם בחייו, מה היו מעשיו והליכותיו – לאחר מותו אנו מחפשים להאיר את מעשיו הטובים בלבד.
 
אם ננסה רגע לנתח את המציאות הזו, נגלה דבר מעניין. בואו נחשוב לרגע על משפחה שיושבת שבעה. המשפחה מתכנסת, החברים באים לבקר, לנחם וכולם ביחד מעלים זיכרונות. בכל התכנסות כזו נגלה כבאורח פלא שכל החברים, המשפחה, עמיתים לעבודה או למקצוע, ללא יוצא מן הכלל, כולם מלאים ברגשות חיוביים, בהערכה ובזיכרונות נעימים כלפי המנוח.
 
דמיינו לעצמיכם את אותו פורום ממש, לו היה מתכנס שבועיים לפני כן, כאשר המנוח היה חי ומסתובב בתוכנו כאחד האדם. מה הסיכוי שאותו פרץ של רגשות חיוביים היה יוצא, כשעדיין נשמה באפו? האם גם אז היה לכולם רק מילים טובות לומר?
 
אם התשובה שלילית, הרי שזה יוביל אותנו מיד לתהות מהיכן נובע הפער הזה ביחס אל הזולת בין כשהוא חי לבין כשהוא מת? האם פרץ הרגשות החיוביים הממלאים אותנו כלפי מכר או קרוב שהלך לעולמו הוא רק מן השפה ולחוץ? ודאי שלא. אם כן, אז מדוע לא חשנו בו קודם, לפחות לא באותה עוצמה?
 
את התשובה לכך מלמדת אותנו תורת החסידות. הסיבה לפער הזה נובעת מהפרעה של האגו. לעיתים באופן מודע ולעיתים באופן בלתי מודע, הישות, האגו שלנו רואה בכל אדם עלי-אדמות סוג של תחרות. לפעמים התחרות יכולה להיות צמודה ומורגשת ולפעמים – סמויה. זו הסיבה שלפעמים קשה לפרגן באמת ומכל הלב לזולת. כי ההצלחה שלו כביכול באה על חשבוננו.
 
למעשה, כל יהודי הוא מכלול של מעשים טובים, וכמאמר חז"ל: 'אפילו ריקנים שבך, מלאים מצוות כרימון'. אלא שהאגו שלנו מקשה עלינו לראות את המציאות הזו. באופן שיטתי הוא מאיר לנו את הנקודות השליליות שבזולת, כדי להסיר את האיום שכביכול נשקף על המשבצת שלנו.
 
לעומת זאת, כאשר האדם הולך לעולמו, שוב הוא אינו מאיים על המציאות שלנו. מוסרת משקפת האגו המעוותת את המציאות, ומתאפשר לנו להביט אל המהות האמתית של הזולת, שבעצם היא טובה.
 
*
 
אחד הדברים המופלאים שיתרחשו בגאולה העתידה זה ביטול תחושת האגו. וכמו שמתאר זאת הרמב"ם בחתימת חיבורו 'משנה תורה', כי "באותו הזמן לא יהיה שם – לא רעב ולא מלחמה ולא קנאה ותחרות".
 
ביטול תחושת הישות האישית, יאפשר לנו נקודת מבט אמתית ובריאה על העולם. מבט חיובי שיעניק לנו את השלווה והפנאי לעסוק בדברים המהותיים. וכלשון הרמב"ם בהמשכה של אותה הלכה: 'ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את השם בלבד'.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter