ח אייר התשפ"ד (16.05.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
מדור התוכן » נקודה למחשבה


הורים וילדים – מי נמצא בשביל מי?
האם הזכות להביא ילדים לעולם היא פשוט עוד יכולת לממש את הפוטנציאל העצמי – או שזו מתנה עם ייעוד של שליחות-חיים נשגבת? התשובה הנכונה היא כמובן האפשרות השנייה

ח כסלו התשע"ג (22.11.2012)

חב"ד
מה התשובה הנפוצה ביותר של הורה, לבקשה כלשהי של ילדו? – "עוד מעט, חמודי, אין לי זמן כעת". וכמה נמשך העוד מעט הזה? – מסתבר, שזה משהו מאוד אלסטי, מאוד לא מוחלט. פרק זמן שמשתנה בעיקר לפי מידת הלחץ שמפעיל הילד. ההורה מצדו ידחה את מימוש הבקשה לעיתוי המאוחר ביותר, אם לא יוותר בכלל על ה"תענוג" – כי הוא באמת מרגיש שאין לו זמן. הוא עסוק בעניינים חשובים מאוד, הרבה יותר בכל אופן מהזוטות שמעסיקות את ילדו.
 
סגנון החיים המודרני הכניס קצב מהיר מאוד ליום שלנו והפך אותו לצפוף במיוחד. גודל האבסורד הוא, שככל שמתקדמת הטכנולוגיה, מתקצר משך הזמן שנדרש להשיג כל דבר – אך את מרווחי הזמן שנוצרים לא מנצלים להפוגה, אלא לעשייה נוספת. לעשות עוד כסף, לצאת לעוד בילוי, להספיק עוד ועוד, לא להחמיץ מאומה.
 
אנחנו רצים ורצים, ומי שבעיקר נפגע מהמרוץ הזה הם הילדים. העולם שלהם שונה לחלוטין מעולמם של המבוגרים. ככל שהוריהם שקועים יותר במרוץ העצמי שלהם – הולכים הילדים ומאבדים את תשומת-הלב המגיעה להם. מבטיחים להם שתשומת-הלב תגיע 'עוד מעט', אבל העוד מעט הזה רק הולך ומתארך.
 
*
 
דומה ששאלת המפתח בסוגיה הזו היא, מי נמצא בשביל מי – האם הילד בשביל ההורה, או ההורה בשביל הילד? האם הזכות שקיבלנו מהקדוש-ברוך-הוא להביא ילדים לעולם היא פשוט עוד יכולת לממש את הפוטנציאל העצמי שלנו, שנוכל להרגיש שגם לנו יש, שנוכל להתפאר בהישגיהם – או שזו מתנה עם ייעוד, מתנה בה ניתנת לנו שליחות-חיים נשגבת, ליטול חלק בהקמת הדור הבא, בעיצובו ובטיפוחו.
 
התשובה הנכונה היא כמובן האפשרות השנייה. אנחנו כאן בשביל ילדינו ולא להפך. נוכחות הילדים בחיינו היא הזכות הנפלאה והמאתגרת ביותר שיש לנו, וכך עלינו להתייחס אליה. מחובתנו להעניק להם את מלוא תשומת-הלב ולהציב את השקעתנו בחינוכם בראש סולם העדיפויות – משום שכל זכות-קיומנו כהורים היא למענם.
 
בפרשת-השבוע אנו קוראים על קורות חייו של יעקב אבינו. בעיר חרן, מרכז הפשע העולמי באותם ימים, הוא הצליח לגדל לתפארת אחד-עשר מילדיו. איך? – כי הוא לא דחה את חינוכם ל'עוד מעט'. הוא אמנם היה טרוד מאוד בעסקיו, אבל לילדיו הוא העניק מלוא תשומת-הלב. חשוב היה לו לשמור עליהם מהסכנות החינוכיות השורצות סביבם, ולכן הוא השקיע – והצליח.
 
חינוך הוא הדבר האחרון שמותר לומר לגביו 'עוד מעט'. עלינו לאזור את מלוא הכוחות והסבלנות ולהשקיע בילדינו. בדרך כלל, ההורים המשקיענים הם גם אלה שקוצרים נחת. אלה שנמלטים מחובתם האלמנטארית כהורים – לרוב מוצאים את עצמם, באיחור, מכים על חטא.
 
*
 
לאותם הורים שלמרות הכול מתקשים להתעלות מעל עצמם ולהשקיע בילדיהם – מציע הרבי מליובאוויטש מלך המשיח חומר למחשבה: אילו יצויר הייתה בידי ילדך האפשרות ללחוץ על כפתור שיביא לשיגור טיל בליסטי, ובכך לגרור למלחמת עולם. כלומר: בידי בנך היה מוטל עתידו של כל העולם – מה אז הייתה מידת תשומת-הלב שהיית משקיע בו?
 
ובכן, אומר הרבי: עלינו לדעת שבידי כל אחד מילדינו אכן מוטל עתידו של כל העולם. הרמב"ם כותב, כי כל יהודי צריך לראות את גורל העולם, בכל רגע נתון, מוטל על כף המאזניים, ומעשה אחד שלו יכול להכריע את הכף ולהביא את הגאולה – והמעשה האחד הזה יכול להיות המעשה הבא של ילדנו.
 
אז כמי שבידיו תלוי גורל היקום, לא מן הראוי שנשקיע בו מקסימום תשומת-לב?



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter