ח אייר התשפ"ד (16.05.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
מדור התוכן » נקודה למחשבה


'נותן התורה' – היום ובכל יום
לפני שבוע חגגנו את חג השבועות, ובליל שבת, נשוב ונזכיר אותו. כמו בכל ליל שבת, נפתח את הקידוש במילים המוכרות: 'יום השישי', שלמעשה רומזות ליום השישי בסיוון – יום מתן תורה. אמנם מילים אלה לקוחות מסיום תיאור ששת ימי בראשית: "וירא אלוקים את כל אשר עשה והנה טוב מאוד, ויהי ערב ויהי בוקר יום השישי". אולם הן רומזות, כפי שמסבירים חז"ל, גם למתן תורה.

יא סיון התש"ע (24.05.2010)

לפני שבוע חגגנו את חג השבועות, והלילה, ליל שבת, נשוב ונזכיר אותו. כמו בכל ליל שבת, נפתח את הקידוש במילים המוכרות: 'יום השישי', שלמעשה רומזות ליום השישי בסיוון – יום מתן תורה.
 
אמנם מילים אלה לקוחות מסיום תיאור ששת ימי בראשית: "וירא אלוקים את כל אשר עשה והנה טוב מאוד, ויהי ערב ויהי בוקר יום השישי". אולם הן רומזות, כפי שמסבירים חז"ל, גם למתן תורה:

 כידוע, נחתם התיאור של כל אחד מימי הבריאה בסגנון זהה – "ויהי ערב ויהי בוקר יום חמישי", או "יום רביעי", "יום שלישי" – אך ללא ה' הידיעה. דווקא ביום שישי נוספה במקרא ה' הידיעה – יום השישי – ובכך נרמז יום שישי אחר: היום השישי בחודש סיוון, בו ניתנה התורה. התורה, שבשביל קיומה על ידי עם ישראל נברא כל העולם.
 
                                                       *
 
האמת היא, שלא רק בכל ליל שבת מזכירים את מתן תורה, אלא בכל יום. בכל בוקר אנו מברכים "ברוך אתה השם נותן התורה".
 
ראוי גם לשים לב, כי אין אנו אומרים "נתן התורה" בלשון עבר, אלא "נותן התורה" בלשון הווה. כי אמנם מעמד מתן תורה התקיים לפני 3321 שנים – אך זוהי חוויה שבמובן מסוים מתחדשת בכל יום. במתן תורה קיבלנו מהבורא את המתכון לחיים מושלמים עלי אדמות; מתכון שמתייחס לכל מה שיכול להתרחש, ומנחה כיצד להתמודד נכון עם כל התרחשות – ובכל יום מחדש אנו שבים ומקבלים על כך כוחות מהבורא, משל קיבלנו את התורה זה עתה.
 
על פניה של התורה שבכתב קשה אמנם לאנשים כערכנו לזהות את האקטואליות שבה. אולם חכמי ישראל לדורותיהם, מנחילי התורה שבעל פה, ניחנו ביכולת לתרגם את התורה לראי האקטואליה המשתנה מדור לדור ולהראות את ההתייחסות שבתורה לכל תופעה.
 
כדי שנזכור זאת, כדי שנזכור כי לאורך כל הדרך מזין אותנו הקדוש-ברוך-הוא במידע ובכוחות הנדרשים להתמודד עם כל מה שקורה אתנו – אנו מברכים בכל יום "נותן התורה" בלשון הווה. בכך אנו משננים לעצמנו, כי התורה אינה משהו ששייך לפעם, לעידן פרה-היסטורי – אלא היא אקטואליה במיטבה. היום ועכשיו נותן לנו הקדוש-ברוך-הוא בתורה את הכלים שיאפשרו לנו לחיות חיים נכונים.
 
                                                       *
 
בעיקרון, מברכים 'נותן התורה' אחת ליום. אולם ישנה הזדמנות בה מברכים 'נותן התורה' פעם נוספת: כאשר עולים לקרוא מתוך ספר התורה, בתפילה בציבור. הקריאה מתוך ספר התורה מרוממת ומעניקה תוספת כוח להתמודדויות היומיומיות שלנו עם תופעות החיים, וביטוי לכך נותנת הברכה הנוספת.
 
הרבי מליובאוויטש מלך המשיח מחדש עוד אפשרות לברך פעם נוספת "נותן התורה" – לאחר שתבוא הגאולה השלמה. כידוע, בזמן הגאולה נזכה לשמוע מפי המשיח חידושי תורה מופלאים, שיאפילו על כל מה שידוע לכל חכמי ישראל הדגולים ביותר. חידושי תורה אלה ירוממו אותנו לרמות רוחניות פי כמה וכמה יותר ממה שהתרוממנו קודם לכן – ולפיכך נבטא זאת על-ידי שנברך לפניהם פעם נוספת "נותן התורה".
 
איכותה של ההתרוממות לעתיד לבוא תלויה במוכנות שלנו כעת. להתחברות שלנו כעת אל התורה יש השפעה מובהקת על טיב ההתרוממות הרוחנית שלנו מכוח התורה שנלמד בזמן הגאולה. במיוחד, ממליץ הרבי להתחבר אל אותם חלקים בתורה שעוסקים בגאולה עצמה ובמה שיתרחש בה – נושאים שמוסברים בהרחבה ובשפה מופלאה במשנתו של הרבי עצמו.
 
הלימוד בתורת הרבי מהווה אפוא את ההכנה הטובה ביותר לקראת התורה שנזכה ללמוד עמו לאחר שיתגלה כמלך המשיח – בגאולה השלמה, תכף ומיד.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter