ח אייר התשפ"ד (16.05.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
מדור התוכן » נקודה למחשבה


דווקא ללא הוכחות חותכות
כדי שתישאר בידינו הזכות לבחור בעצמנו בטוב – יצר הבורא מציאות בה הוא גלוי טפח ומכוסה טפחיים. זו זכותנו וחובתנו גם יחד, לבחור בכל רגע מחדש בדרך האמונה שהקדוש-ברוך-הוא מתווה

כג אב התשע"א (23.08.2011)

חב"ד
"אם אלוקים היה מספק לי הוכחה חותכת לקיומו – הייתי מיד מניח תפילין". משפטים מסוג כזה נשמעים לעתים מאלה שמתחמקים מחסידי חב"ד שמפעילים דוכנים לזיכוי במצוות. אחרים לא אומרים זאת, אך חושבים כך בלבם.

למרות שהרוב המוחלט של העם מודה בהיותו מאמין, ישנם כאלה שמדחיקים את האמונה. חלק מתכחשים אליה לגמרי, וחלק מוכנים להודות בה רק בחצי פה. בעיקר אלה האחרונים, נתלים בכך שמעולם לא חוו חוויה אישית שהקנתה להם תחושה ודאית בקיומו של הקדוש-ברוך-הוא, ולכן לא מרגישים מחויבים לקיום התורה והמצוות.

האמת היא, שגם אלה שכן מודים בוודאות בנוכחות האלוקית, לאו דווקא מצייתים כולם לכל ציוויי התורה. רבים עושים לעצמם הנחות, אם בגלל הרקע ממנו צמחו, או בשל הרגלים שקשה להתנתק מהם. וגם אצלם צפה מדי פעם, במודע או שלא במודע, מין מחשבת 'אילו' – אילו הייתי חש את הקדוש-ברוך-הוא באותה מידה שאני חש את עצמי – הכול היה נראה אחרת. כל חיי היו מתנהלים באורח שונה.

*

והם צודקים. אין ספק כי אם היינו חשים בוודאות בנוכחות האלוקית – כולנו היינו מתמידים להאמין בגלוי. כולנו – כולל אלה שממש מקפידים על קלה כבחמורה ומכל מקום עשויים מדי פעם להיכשל בדברים קטנים – בגלל היצר הרע, שעמל להשכיח פה ושם את הקשר הפנימי העמוק שלנו עם אבינו שבשמים.

אלא שבכוונה תחילה נברא העולם כך, שתהיה לנו אפשרות להיכשל. זהו עיקרון הבחירה החופשית – חופש מלא של בחירה בין הטוב לבין הרע. כמו שנאמר בתחילת פרשת השבוע: "ראה אנוכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה". או בנוסח שמופיעים הדברים לקראת סיום פרשת ניצבים (אותה נקרא בשבת הסמוכה לראש-השנה): "ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב, ואת המוות ואת הרע".

אם הקדוש-ברוך-הוא היה ניבט בגלוי מכל פינה בעולם, היינו משוללים בחירה עצמאית. לא הייתה לנו שום אפשרות הגיונית ומצפונית לברוח מהאמת ולנהוג אחרת. משום כך, כדי שתישאר בידינו הזכות לבחור בעצמנו בטוב – יצר הבורא מציאות בה הוא גלוי טפח ומכוסה טפחיים. מצד אחד, מתרחשים עמנו אירועים שניתן לזהות אותם בוודאות כאצבע אלוקים, ומצד שני – ניתן גם לחמוק מהאמת ולומר כי זו יד המקרה.

המשימה האלוקית שהוטלה עלינו – 'ובחרת בחיים' – היא מפעל חיים. זו זכותנו וחובתנו גם יחד, לבחור בכל רגע מחדש בדרך שהקדוש-ברוך-הוא מתווה לנו. זה לא קל, אבל זו האמת.

*

כך גם באופן ממוקד יותר – באמונה בביאת המשיח, או באופן עוד יותר ממוקד – באמונה בהיותו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח. ביאת המשיח היא תופעה מופשטת ומנותקת מחיי היום יום שלנו. לא קל להאמין באמת כי פתאום, בבת אחת יתחולל שינוי עולמי והחיים שלנו יתחילו להיראות אחרת. לא פשוט לחשוב ברצינות על כך שבכל רגע ממש עשוי להופיע הרבי מליובאוויטש מלך המשיח ולחולל סדר עולמי חדש.

נכון, שבתקופה האחרונה היינו עדים לטלטלות ששינו מציאות במרחבים שלמים ביקום. אם אלה אסונות טבע, או הפיכות פוליטיות דרמטיות שהתהוו במהירות בזק. אבל זה עדיין לא הופך את המהפך העצום לטובה הצפוי עם ביאת המשיח למשהו ממשי. התקדימים למיניהם תומכים, מחזקים את האמונה – אבל לא הופכים אותה למשהו מחויב.

הבחירה באמונת האמת חופשית לגמרי. אף אחד לא מאלץ אותנו אליה. המשימה 'ובחרת בחיים' נתונה כולה להחלטתנו, וכאמור – היא לא קלה. אבל זו האמת.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter