ח אייר התשפ"ד (16.05.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
מדור התוכן » נקודה למחשבה


ציפייה עמוקה לבשורה הגדולה

בפנימיותנו – כולנו מצפים באמת לישועה. אבל צריך שציפייה הזו תהיה ממשית, בעלת משמעות מעשית על כל צעד ושעל בחיים


יט אייר התשע"א (23.05.2011)

חב"ד

ירושלים, תשפ"א (כן, זו לא טעות). באחד הרחובות המתפתלים בסמוך להר הבית, למרגלות בית-המקדש השלישי, פוסעים אב ובנו ומשוחחים. מסקרן את הבן להכיר תחושות מימים שעברו ואינם.
 
"אבא", הוא מתעניין, "בימים שלפני הגאולה השלמה – כאשר התמודדת עם אותו דבר מוזר עליו סיפרת לי פעם, שנקרא יצר-הרע  – האם האמנת באמת שפתאום יופיע המשיח והכול ישתנה?".
 
האב זע קצת בחוסר נוחות ומשיב: "בוודאי שציפיתי למשיח. בכל התפילות, שבזמן הגלות נאמרו בנוסח שונה מכפי שהן נאמרות בגאולה – ביקשתי מהקדוש-ברוך-הוא: 'ולירושלים עירך ברחמים תשוב', 'את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח'. בכל פעם שברכתי ברכת המזון, שבזמנו גם היא נאמרה בנוסח שונה – שבתי וביקשתי 'רחם השם אלוקינו על ישראל עמך, על ירושלים עירך ועל ציון משכן כבודך ועל מלכות בית דוד משיחך'. ציפיתי גם ציפיתי".
 
אבל הבן לא מוותר. הוא מבקש לחדור פנימה, עמוק אל נבכי הלב של אביו: "אני לא שואל מה אמרת. מעניין אותי מה הרגשת בתוככי נשמתך. שם בפנים, היכן שלאף אחד מלבדך אין גישה – האם ציפית באמת?
 
*
 
התסריט הזה יכול להתממש אצל כולנו. כל אחד ואחת מאתנו עשוי להיות האב או האם של תשפ"א. ילדינו, עצמנו ובשרנו, ישאלו אותנו אם ציפינו לישועה – ומה נענה להם? האם נוכל לענות בפה מלא: כן, ציפינו! בכל הלב האמנו באמונה שלמה בביאת המשיח! כל מעיינינו היו נתונים בכיסופים לרגע המיוחל של הופעת המשיח! או שמא ניאלץ לגמגם בפנים מכורכמות ולהתפתל בהסבר, עד כמה היו קשים החיים בגלות, עד כמה היה קשה לחיות עם המטרד המעיק – היצר הרע, וכי מי שלא חי אז לעולם לא יבין זאת.
 
האמת היא, שגם כיום שוכן בקרבנו ילד. "ילד חכם ומסכן", כפי שמכנה שלמה המלך את היצר הטוב שבנו. קול הילד הזה הוא קול האני האמיתי שלנו והוא – מצפה באמת לישועה. הוא מצפה כי נזהה שה"חלק אלוקה ממעל ממש" שבנו – הוא האני האמיתי שלנו. הוא רוצה כי נזדהה בכל הווייתנו עם מאווייו הטהורים, המבוססים על ציפייה דרוכה לגאולה האמיתית והשלמה.
 
בפנימיותנו – כולנו מצפים באמת לישועה. אבל צריך שציפייה הזו לא תישאר קול פנימי ואילם, חנוק באורחות-חיים גלותיות ובחשיבה גלותית. הציפייה צריכה להיות ממשית, בעלת משמעות מעשית על כל צעד ושעל בחיים. כאשר אנו מתפללים "כי לישועתך קיווינו כל היום", זו צריכה להיות אמירה שאינה בגדר מס שפתיים, אלא כזו שנובעת מקירות לבנו המורתח ומתמצית ישותנו המייחלת.
 
*
 
המפתח להגיע לציפייה אמיתית הוא לימוד בתורת הגאולה. כאשר לומדים מהי גאולה – יודעים אל מה לצפות, יודעים איך לצפות, וממילא מתחזקת ומתלבה הציפייה שכאמור אצורה בנשמתנו.
 
כאשר למדים והוגים בתורת הגאולה גם מתבהרות תהיות שונות שמעסיקות את המוח. לימוד מעמיק ונכון של הסימנים שמפרט הרמב"ם לאישיותו של מלך המשיח, למשל, מוביל להכרה באמת שאין בלתה, כי הדמות היחידה בדורנו שהולמת את כל הסימנים היא הרבי מליובאוויטש מלך המשיח.
 
השבוע, לפני 44 שנים, התרגשו מיליוני יהודים בעולם לשמע הבשורה: "הר הבית בידינו". כעת אנו מצפים לבשורה הגדולה מכולן – הבשורה כי בית המקדש השלישי 'בידינו', מתנוסס לתפארה על הר הבית. נעשה את שלנו למימוש הציפייה והבשורה, ובוודאי יעשה גם הקדוש-ברוך-הוא את שלו ויוריד במהרה את בית-המקדש מהשמים.




שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter