ח אייר התשפ"ד (16.05.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
מדור התוכן » נקודה למחשבה


ניסים, ניסים, ניסים
הטבע הוא כביכול רצף של ניסים שחוזרים על עצמם בקביעות ובהתמדה. אלו התרחשויות ניסיות לא פחות מההפתעות הבלתי צפויות, אם לא יותר מהן

טז ניסן התשע"א (20.04.2011)

חב"ד
יציאת מצרים הייתה רצופה ניסים מדהימים. הגדול שבכולם נחשב הנס שארע ביום השביעי ליציאה (שביעי של פסח): קריעת ים סוף. מי הים נבקעו לשניים ובני ישראל נמלטו מהמצרים דרך שביל היבשה שנוצר מהבקיעה.
 
כיום, כאשר אנו מכנים אירוע בשם נס, זו בדרך כלל התרחשות שההסתברות שלה נמוכה או אפסית. כמו החלמה בלתי צפויה ממחלה, או תזמון נדיר שגרר מהלך מפתיע לטובה.
 
השימוש במילה נס מעורר אסוציאציה של כוח עליון שמתערב בטבע ומשנה אותו. ובמילים אחרות: הוא מפנה את תשומת הלב לאמונה בקדוש-ברוך-הוא, הכול יכול. לכן, מי שמתכחשים לאמונתם ומדחיקים אותה, משתדלים להוציא את המילה נס מהלכסיקון. במקום זאת הם אומרים יד המקרה, מקסימום – מזל.
 
*
 
הטעות הבסיסית של אותם אנשים היא בעצם לא בהסתכלות על הנס אלא בהסתכלות על הטבע. כאילו שהטבע הוא מציאות שכן מובנת מאליה, בלי אמונה, ורק הניסים הם שעושים 'בעיות' לחשיבה הכופרת.
 
למעשה, הטבע הינו תופעה מופלאה לא פחות מהנס. כאשר יוצאים מנקודת ההנחה (המוסכמת לכל הדעות) כי לכתחילה, לפני הכול, לא היה בעצם כלום – הרי שהימצאותה של כל מציאות שהיא, טבעית כמו ניסית, מחייבת נוכחות מתמידה של כוח עליון שיחולל אותה. אותו קדוש-ברוך-הוא שמחולל את הניסים, נחוץ באותה מידה כדי לחולל את הטבע, שמקסים ומדהים לא פחות מכל נס.
 
השגרה מקהה חושים, וזו הסיבה שקיימת נטייה להפריד בין נס לטבע. הטבע מבוסס על מערכת חוקים וכללים ששומרים על עצמם אלפי שנים והפכו לנורמה מובנת מאליה, ולכן קיימת תחושה כאילו זו מערכת עצמאית בלתי תלויה. רק כאשר מופרת שגרת הטבע על-ידי התרחשות חריגה – מחפשים את מי שאחראי לה. אבל בעצם זהו אותו אחד שחולל – ומחולל – את הטבע השגרתי, ולכן אין לו שום בעיה לחולל בו שינויים פתאומיים, על פי רצונו.
 
הטבע הוא כביכול רצף של ניסים שחוזרים על עצמם בקביעות ובהתמדה, ולכן לא מזהים את הניסיות שבהם. אך האמת היא שאלו התרחשויות ניסיות לא פחות מההפתעות הבלתי צפויות, אם לא יותר מהן.
 
*
 
לפני למעלה מיובל שנים ביקרה קבוצת סטודנטים את הרבי מליובאוויטש מלך המשיח. אחד מהם שאל אם הרבי מסוגל לחולל ניסים. הרבי השיב, כי מערכת החוקים של הטבע היא בעצם השתקפות של תהליכים רוחניים אלוקיים, ולכל יהודי שמורה האפשרות להתחבר אל אותם תהליכים ולשנות בהם דברים, שיבואו לידי ביטוי בניסים של ממש.
 
בתורת החסידות מוסבר כי ההתחברות הזו מתאפשרת על-ידי לימוד התורה מתוך התבטלות מושלמת אל החכמה והרצון האלוקיים שבה. התורה היא למעשה תוכנית הבריאה האלוקית, ומי שמצליח להתחבר אל התורה מתוך מחיקה מוחלטת של הרגשת ישות – נעשה בעצם מחובר לתוכנית הבריאה, ברמה שמעניקה לו יכולת שליטה. ככל שהחיבור לתורה עמוק יותר – יכולת השליטה על הטבע ממשית יותר.
 
כאשר מתוארת דמות המשיח בספרות ההלכה, הוא מצוין כמי שמחובר אל התורה ברמה הגבוהה ביותר. מכוחו של חיבור מושלם כזה, מצליח המשיח לחולל את תהליכי הגאולה המופלאים, שכוללים שינויים דרסטיים בחוקי הטבע.
 
את מספר הניסים שחולל הרבי, קשה לאמוד. רבבות יהודים זכו לישועות ניסיות מברכותיו, ועדיין ממשיכים להיוושע. הרבי, שכאמור לא התכחש ליכולותיו המופלאות, חולל הכול מכוח התורה. וזהו גם הכוח שעמו הוא יחולל ניסי הגאולה השלמה, תכף ומיד ממש.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter