הרבי מליובאוויטש מלך המשיח מסב את תשומת הלב לכך שבזמן הגאולה גם הגויים ילמדו תורה! וכמו שכותב הרמב"ם: "לא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את השם". לא רק בני ישראל אלא בני כל העולם יעסקו ב"לדעת את השם".
במאמר הקודם הוזכר במדור זה כי גויים שסייעו לעם ישראל ולא חטאו, יזכו ליהנות מחוויות הגאולה השלמה. למעשה, הם יזכו אף להתעלות למדרגות רוחניות גבוהות. וכך אומר הנביא צפניה (ג, ט): "כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה, לקרוא כולם בשם השם ולעבדו שכם אחד". כלומר: "אמר הקדוש-ברוך-הוא: בעולם הזה, על ידי יצר הרע חלקו (התפצלו) בריותי ונחלקו לשבעים לשון. אבל לעולם הבא יהיו כולם כתף אחד לקרוא בשמי ולעבוד אותי".
אולם למרות האחידות הצפויה, מבדילים חז"ל בין עם ישראל לבין העמים: "וישראל יהיו עובדים אותו בשמחה, שנאמר: 'עבדו את השם בשמחה' (תהלים ק, ב). אבל אומות העולם יהיו עובדים אותו ברעדה, שנאמר: 'עבדו את השם ביראה וגילו ברעדה' (תהלים ב, יא)".
הרבי מליובאוויטש מלך המשיח מסב את תשומת הלב לכך שבזמן הגאולה גם הגויים ילמדו תורה! וכמו שכותב הרמב"ם: "לא יהיה עסק
כל העולם אלא לדעת את השם". לא רק בני ישראל אלא בני כל העולם יעסקו ב"לדעת את השם".
אמנם נאמר בתלמוד כי גוי שלמד תורה חייב מיתה – אולם זה רק מתייחס רק ללימוד המצוות של ישראל. אבל בלימוד שבע מצוות שלהם הם מותרים. ועד כדי כך שמתבטאים חז"ל: "שאפילו נכרי ועוסק בתורה הוא ככוהן גדול!". נמצא, שלימוד התורה על ידי גויים, שכולל הבנה מעמיקה (עד כמה שניתן) של הבורא וגדולתו, אינו חידוש עתידני, אלא גם היום מותר להם לעסוק בכל מה שכרוך במצוות המוטלות עליהם. החידוש לעתיד לבוא יהיה שבפועל כל העולם כולו יעסוק בכך.
עוד מציין הרבי, כי על פי המקורות יהיה מלך המשיח בעצמו מי שידריך את לימוד התורה של כל באי העולם, הן עם ישראל והן יתר האומות.
חזון נוסף שמתייחס לגויים מופיע בספר 'תנא דבי אליהו': "כל האומות הנשארים בארץ לימות בן דויד יהיו הולכים לבתיהם ומביאים בר ולחם ומזון לבתיהם של ישראל ומעשרים את ישראל עושר גדול".
מקורות: תלמוד בבלי סנהדרין נט, א ובמאירי שם. תנחומא נח יט. תנא דבי אליהו רבה כ. משנה תורה לרמב"ם הלכות תשובה פרק ט הלכה ב והלכות מלכים פרק ח הלכה יא, פרק י הלכה ט ופרק יב הלכה ה. ליקוטי שיחות חלק כג עמוד 41 הערה 84, חלק כז עמוד 246 ואילך והערה 84 באריכות וחלק לה עמוד 206 ואילך.