כב חשון התשפ"ה (23.11.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
מדור התוכן » נקודה למחשבה


מהו המפתח לברית-שלום?
שלום-אמת לא מושג על-ידי ויתור על עקרונות וטשטוש זהות. הוא יכול לצמוח דווקא מתוך שמירה על עקרונות והגדרה ברורה של זהות

יז תמוז התשע"ג (25.06.2013)

חב"ד
קיימת זיקה מאוד ברורה בין שני נושאים ששנויים אצלנו במחלוקת גדולה: סוגיית השלום וסוגיית הצביון היהודי של החיים. רובם ככולם של אלה המצהירים בגאון על יהדותם ואמונתם הם בעלי דעות ימניות מובהקות. הם נגד ויתור על שטחים, נגד הפרגמאטיות היתירה במשא-ומתן מול הערבים, נגד מדיניות ההבלגה והאיפוק ונגד נסיגות תבוסתניות.
 
לעומתם, אלה שמתביישים ביהדותם ומעדיפים שניראה כעם בין העמים הם בעלי דעות שמאלניות מובהקות. הם בעד איבוד נכסים ביטחוניים, בעד שידור חולשה צבאית, בעד הססנות והתרפסות מול הערבים ובעד מתן פרסי עידוד ורוח גבית לטרור.
 
*
 
הפתגם "ההיסטוריה חוזרת על עצמה" שחוק מרוב שימוש. אבל בכל פעם שמזהים זווית נוספת של מציאות בה הוא משתקף, אי-אפשר שלא להתפעם מחדש.
 
התחלת הסיפור מופיעה בפרשת השבוע שעבר, בלק. קבוצה מעם ישראל, גדולה לדאבון הלב, התפתתה וחטאה עם בנות מואב. דווקא עם בנות העם שהיה האויב התורן של בני-ישראל וזמם לכלותם. החוטאים הידרדרו לשפל כה איום, עד כי כלל לא התביישו במעשיהם. הם היו גאים בדו-קיום עם המואבים, ואף הייתה להם החוצפה לעמוד מול משה רבינו ולהתריס: אם אסור להתחתן עם נכרייה – מי התיר לך להתחתן עם ציפורה המדיינית?
 
מנגד, עמדו כל מחנה המאמינים. אלה שהבינו היטב, כי אי-אפשר להשוות בין מי שהתגיירה כהלכה לבין מי שנותרו גויות. אבל החוטאים בזו להם. המאמינים נתפסו בעיניהם כקנאים חשוכים. מה זה משנה אם נעשה גיור כהלכה או לא, לעגו להם, הבנאדם הוא אותו בנאדם. אז מה, הטיחו מולם, אם המואבים הם אויבינו המושבעים, שרק מחפשים להפיל אותנו ברשת שפרשו לרגלינו. כרגע, אנחנו נהנים ומרוצים – וזה העיקר!
 
או אז התעורר אדם אחד, איש ימין קנאי, בשם פינחס. הוא הבין כי אם לא יקום ויעשה מעשה, מי יודע לאלו ממדים תתפתח הטרגדיה הלאומית. הוא אזר אפוא אומץ, ניגש אל ראש מחנה החוטאים, זמרי בן סלוא, והרג אותו יחד עם הגויה שעמה חטא. למען יראו וייראו, שאסור באיסור חמור לפרוץ את חומת ההפרדה המוחלטת בין ישראל לעמים. שאסור לאבד את הראש בשביל הנאה מדומה של הרגע, ולטשטש את כוונות ההכחדה הזדוניות שיש לאויבינו.
 
והגישה הימנית הקנאית הוכיחה את עצמה. מגיפת הקטל הנוראה שפרצה בעם בעקבות החטאים, נעצרה בזכות מעשה הגבורה של פינחס.
 
*
 
המשמעות הכי אקטואלית לכל הסיפור מופיעה בתחילת פרשת השבוע הנוכחי, פינחס. כשכר על מעשהו אמר הקדוש-ברוך-הוא לפינחס: "הנני נותן לו את בריתי שלום". זוהי, מנציחה התורה, הדרך לשלום אמיתי. שלום-אמת לא מושג על-ידי ויתור על עקרונות, איבוד נכסים וטשטוש זהות. שלום יציב ובר-קיימא צריך ויכול לצמוח דווקא מתוך שמירה על עקרונות והגדרה ברורה של זהות.
 
זוהי גם הדרך הסלולה אל הגאולה. ידועים דברי חז"ל, כי פינחס הוא אליהו הנביא. יש אומרים, כי נשמתו התגלגלה באליהו, ויש האומרים כי הוא פשוט האריך ימים, למעלה מ-500 שנים, והוא הוא אליהו הנביא. כך או כך, את הזיקה של אליהו לגאולה כולנו יודעים ומכירים. זהו מי שיבשר עליה ומי שיחולל בעולם את השלום המקיף והכולל שייכון בה. כמו שנכתב עליו במשנה: "אינו בא אלא לשום שלום בעולם".
 
ככל שניצמד לדרכו של פינחס-אליהו ונלך לאורו – נמהר יותר את בוא הגאולה ואת התממשות השלום הנצחי המובטח. שלום איתן שישרור הן בתוכנו והן בינינו לבין כל העמים.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter