כב חשון התשפ"ה (23.11.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » מגזין


הזמן לעבוד בעצמנו
בחודש אלול הקדוש-ברוך-הוא יוצא כביכול מארמונו ומתקרב לכל יהודי, מאיר לו פנים ומנגיש לו את עצמו. מי שרק רוצה, יכול בן רגע לעמוד מול מלך מלכי המלכים

ג אלול התשע"ב (21.08.2012)

חב"ד
חודש אלול הוא זמן של קרבת אלוקים – זמן בו ישנה נתינת כוח רוחנית לעבודה אישית של התרוממות והתקדשות. אם בכל השנה כולה ניתנים לנו כוחות להתקרב אל השם, הרי כשמגיע חודש אלול מקבלים הדברים משנה משמעות.
 
לפי הנכתב בתורת הקבלה והחסידות, מאירות בחודש זה 'שלוש-עשרה מידות הרחמים'. שלוש-עשרה בחינות רוחניות שמעניקות לאדם תוספת כוח להתקרב לקדוש-ברוך-הוא. מצד אחד, אלו כוחות רוחניים מופשטים לגמרי. אולם מצד שני, הם מעניקים סיוע ממשי לכל מי שרק חפץ להתקרב אל הבורא.
 
*
 
אדמו"ר הזקן, כפי שמכונה מייסד חסידות חב"ד רבי שניאור זלמן מלאדי, ממשיל זאת למלך שנוהג פעם בשנה לצאת לשדה ולאפשר לכל רוצה לגשת אליו. בהזדמנויות אלו, מאיר המלך פנים, מחייך ומקבל בסבר פנים יפות כל אחד. ההזדמנויות הללו, הסביר הרבי, הן חודש אלול. בזמן זה, הקדוש-ברוך-הוא יוצא כביכול מארמונו ומתקרב לכל יהודי, מאיר לו פנים ומנגיש לו את עצמו. מי שרק רוצה, יכול בן רגע לעמוד מול מלך מלכי המלכים.
 
במשך השנה, תהליך ההתקרבות וההתעלות הרוחנית מחייב עבודה קשה ומאומצת. מי שחפץ להיכנס לארמון המלך חייב לרכוש הרגלי התנהגות הולמים, מעודנים כראוי. אך בחודש אלול, כאשר המלך נמצא מחוץ לכל המחסומים והשערים – נחסכות כל ההכנות. כאן ועכשיו יכול כל אחד לפגוש במלך.
 
אלא שמכל מקום, גם כאשר 'המלך בשדה' – מוטל על כל אחד לגשת אליו. המלך מקל עלינו לפגוש בו, אולם אנו מחויבים 'לזוז' – לנוע, לצאת מעצמנו ולגשת אליו.
 
התנועה הזו היא תנועה של תשובה. לשוב אל אבינו שבשמים. המילה 'תשובה' היא מלשון שיבה וחזרה. ההכרה בכך שמעדנו, נכשלנו ואנו רוצים לחזור אל דרך המלך – זו תמצית התשובה. זהו הצעד המינימאלי הנדרש מאתנו כדי לזהות את הארת הפנים השוחקות של המלך.
 
*
 
אחד הפסוקים המזוהים ביותר עם חודש אלול, נמצא בשיר השירים (ו, ג): "אני לדודי ודודי לי". ראשי התיבות של ארבע מילים אלו מרכיבים את המילה אלול, ולא בכדי. מילים אלה מבטאות את הקרבה המיוחדת שבין כל אחד מאיתנו לבין ה'דוד' – כפי שמכונה הקדוש-ברוך-הוא לאורך כל שיר השירים.
 
בתורת החסידות מוסבר, כי בחודש אלול בולט יותר חלקו הראשון של הפסוק: 'אני לדודי'. זהו הזמן בו נדרש מאתנו להתקרב אל הבורא. אמנם גם הבורא מתקרב אלינו, אך המטרה שבכך היא לעורר אותנו להתקרב אליו.
 
החלק השני של הפסוק – 'ודודי לי' – מוסב בעיקר על הימים שלאחר חודש אלול – עשרת הימים שמראש-השנה ועד יום-הכיפורים. זמן בו אנו נהנים מקרבת האלוקים, לאחר שעשינו את שלנו בחודש אלול. בעשרה ימים אלו אנו כביכול שרויים עם המלך בארמונו – אלא שמידת ההתקרבות שלנו אליו, בתוך הארמון, מושפעת מהנכונות שלנו להסתופף בצלו בחודש אלול.
 
חודש אלול משקף במובן מסוים גם את התקופה בה אנו חיים – ערב הגאולה השלמה. כאשר תבוא הגאולה, עם התגלותו לעין כול של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, העולם כולו יהפוך בגלוי לארמונו של מלך מלכי המלכים, ואנו – לבני בית בארמון. כעת, ברגעים האחרונים שלפני הגאולה, ניתן לנו משמים סיוע לצאת מעצמנו ולהתקרב אל המלך, ולפי הנכונות שלנו להתקרב כעת – תהיה מידת קרבתנו אליו בפועל בגאולה השלמה.
 
החיים בארמון המלכותי מצפים לכל אחד מאתנו, ללא יוצא מן הכלל – אך עד כמה נהנה בארמון, עד כמה נחוש את הקרבה אל המלך – זה תלוי בנו ובעבודתנו כעת.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter